Ubezpieczenie samochodu
Mój Samochód

Ubezpieczenie samochodu

W Allianz ubezpieczenie OC AC kupisz zdalnie - u agenta lub online.
Ważne dla klientów dawnej Avivy
Informacje o swoim ubezpieczeniu i związane z nim dokumenty oraz możliwość kontynuowania ochrony w kolejnym roku i wprowadzania zmian w polisie znajdziesz teraz w serwisie Mój Allianz (dawniej MojaAviva). 
Dlaczego wybrać ubezpieczenie Mój Samochód
Dlaczego wybrać ubezpieczenie Mój Samochód
Mamy dla Ciebie rozwiązania, które możesz dopasować do swoich potrzeb. Wybierz pakiet, który najlepiej pasuje do Twojej sytuacji.

Przesuń, by zobaczyć więcej

Ochrona prawna, podstawowy wariant assistance i NNW dla kierowcy i pasażerów.
 
Rozszerzone warianty assistance i NNW dla kierowcy i pasażerów.
 
Dodatkowa ochrona na wypadek kradzieży, wandalizmu i stłuczenia szyb.
 
Maksymalna ochrona AC, szkody parkingowe, pojazdy do 6 lat - stała suma ubezpieczenia. 
OC komunikacyjne
Ochrona Prawna
NNW - wariant podstawowy
Assistance - wariant podstawowy
Autocasco - ryzyka katastroficzne
Autocasco - pożar, eksplozja, implozja
Autocasco - kolizja ze zwierzęciem
NNW - wariant rozszerzony
Assistance - wariant rozszerzony
Autocasco - kradzież
Autocasco - Wandalizm
Ubezpieczenie szyb
Autocasco - inne uszkodzenia pojazdu
Autocasco - stała suma ubezpieczenia
Obowiązkowe ubezpieczenie posiadaczy pojazdu kupisz osobno lub w pakiecie z Autocasco
Zobacz więcej
Wybierz odpowiedni zakres Autocasco i uzyskaj pomoc w razie zniszczenia lub utraty pojazdu
Zobacz więcej
W razie wypadku, kradzieży lub awarii otrzymasz pomoc 24/7 w kraju i w Europie
Zobacz więcej
Zapewnimy wsparcie finansowe po wypadku dla kierowcy i pasażerów
Zobacz więcej
Dodajemy je do każdego pakietu – przyda się w razie sporu sądowego związanego z użytkowaniem pojazdu
Zobacz więcej
Pokryjemy koszty naprawy lub wymiany szyby, a Ty nie stracisz zniżek
Zobacz więcej
Możesz liczyć na wsparcie w razie zniszczenia lub kradzieży opon
Zobacz więcej
Zapewnij sobie ochronę ubezpieczeniową na wypadek kradzieży lub pożaru samochodu
Zobacz więcej
Ubezpieczenie samochodu elektrycznego - ładowanie samochodu
Sprawdź ubezpieczenie
samochodu elektrycznego
Status szkody 
Wypadek, kolizja, stłuczka - zawiadom nas o zdarzeniu objętym ubezpieczeniem. Możesz to zrobić przez telefon lub online. 
Wyceniamy uszkodzenia, analizujemy wymaganą dokumentację i potwierdzamy zasadność roszczenia.
Wysyłamy Ci spersonalizowany link, pod którym sprawdzasz status szkody. 
Opinie klientów o likwidacji szkód w Allianz 
Regularnie pytamy naszych klientów o opinię na temat procesu likwidacji szkód komunikacyjnych. Zaproszenie do udziału w badaniu przekazujemy im w sposób spersonalizowany na podany przez nich adres e-mail lub numer telefonu. Dzięki temu mamy pewność, że opinie pochodzą wyłącznie od klientów, którzy skorzystali z naszych usług. Wyniki prezentujemy przy udziale niezależnej firmy Ekomi, która specjalizuje się w obsłudze zbierania opinii potransakcyjnych i gwarantuje autentyczność wszystkich (pozytywnych i negatywnych) recenzji.
ekomi

Globalne badanie satysfakcji Klienta Allianz

4.3/5

25843 Opinie

Тak oceniają nas Klienci

"Wszystko przebiegło bezproblemowo, w jasny i czytelny sposób." Marcin

Assistance Maksymalny możesz dokupić do każdego pakietu ubezpieczenia Mój Samochód i korzystać z najszerszego zakresu pomocy. 

Assistance Maksymalny to:

  • holowanie bez limitu kilometrów w Polsce, a za granicą holowanie do 750 km np. w sytuacji wypadku,
  • pojazd zastępczy nawet do 10 dni, w tym w razie wypadku, kradzieży czy pęknięcia przedniej szyby,
  • usługa mobilności – zapłacimy za transport kierowcy i pasażerów z miejsca zdarzenia do innego dowolnego miejsca oddalonego o maksymalnie 100 km w razie np. awarii czy wypadku.

W ramach Assistance Maksymalnego możesz liczyc tkże na takie usługi i pomoc:

  • naprawa ubezpieczonego pojazdu na miejscu,
  •  
  • zakwaterowanie w hotelu albo powrót do miejsca zamieszkania lub kontynuacja podróży, 
  •  
  •  usługi informacyjne i usługi concierge
  • wymiana koła w przypadku przebicia opony podczas jazdy w ubezpieczonym pojeździe, 
  • dostarczenie paliwa do ubezpieczonego pojazdu,
  • powrót po odzyskany po kradzieży ubezpieczony pojazd, 
  • holowanie przyczepy,
  • transport zwłok, 
  • złomowanie ubezpieczonego pojazdu
  • Ochrona obowiązuje w Polsce oraz w pozostałych krajach europejskich (w tym europejskiej części Turcji i greckiej części Cypru), oprócz Białorusi, Mołdawii, Rosji, Ukrainy i Gruzji.

Jeśli sprzedajesz samochód musisz dopełnić kilku formalności, które związane są m.in. z ubezpieczeniem OC. Zobacz, co musisz zrobić, aby uzyskać od ubezpieczyciela zwrot środków za niewykorzystany okres obowiązywania ubezpieczenia.

Sprzedaż samochodu a OC

Zgodnie z prawem, jako sprzedawca samochodu, musisz przekazać nowemu posiadaczowi pojazdu polisę OC. Można powiedzieć, że nabywca kupuje pojazd wraz z ubezpieczeniem. Masz obowiązek w terminie 14 dni od dnia przeniesienia prawa własności pojazdu poinformować o tym fakcie swojego ubezpieczyciela. Zrób to jak najszybciej. Jeśli pojazd był ubezpieczony w Allianz, to możesz skorzystać z gotowego wzoru dokumentu. 

Dokument możesz też przygotowac samodzielnie. Pamiętaj, aby takie zgłoszenie zawierało:

  • numer polisy,
  • dane nabywcy pojazdu (imię i nazwisko, adres, PESEL lub nazwę, adres i numer REGON),
  • twoje dane,
  • informacje o pojeździe (marka, numer rejestracyjny). 

Co się stajnie, jeśli nie zgłosisz do ubezpieczyciela faktu sprzedaży pojazdu

Jeśli zbliżał się termin zakończenia obowiązywania ubezpieczenia, to polisa zostanie automatycznie przedłużona, a ty będziesz musiał złożyć wyjaśnienia, aby uniknąć zapłaty za nią. Zgodnie z prawem strony umowy ponoszą solidarną odpowiedzialność za zapłatę składki do momentu poinformowania ubezpieczyciela o sprzedaży. Pamiętaj również, że do momentu zgłoszenia sprzedaży z punktu widzenia ubezpieczyciela to Ty jesteś posiadaczem pojazdu, a tym samym zdarzenia, do których doprowadzi nowy właściciel, mogą wymagać udowodnienia, że to nie Ty jesteś sprawcą.

Zwrot składki za ubezpieczenie OC

Sprzedając samochód, przekazujesz również polisę OC nowemu właścicielowi. Możesz otrzymać zwrot składki za  niewykorzystany okres ubezpieczenia - ale zależy to wyłącznie od decyzji kupującego. Zwrot za OC otrzymasz, jeśli nabywca pojazdu wypowie umowę ubezpieczycielowi. Dlaczego kupujący miałby to zrobić?
Powodów może być kilka:

  • ubezpieczyciel może zrobić rekalkulację składki ze względu na zmianę właściciela pojazdu i jej wysokość może nie być dla nabywcy zadowalająca,
  • nabywca chce skorzystać z oferty innego towarzystwa.

Złożone przez Ciebie wypowiedzenie ubezpieczenia OC po sprzedaży auta nie będzie miało żadnej mocy.

Co to jest kolizja? 

Pojęcie to jest potoczne, nie występuje w przepisach, ale jest powszechnie używane przez ubezpieczycieli czy funkcjonariuszy policji. Dotyczy ono zdarzeń, do których doszło w ruchu lądowym, czego wynikiem są straty materialne lub obrażenia ciała, których efektem jest naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające mniej niż 7 dni. Nie da się jednak precyzyjnie określić, o czym mowa w przypadku wspomnianych obrażeń ciała, gdyż ich kwalifikacji może dokonać wyłącznie lekarz – nie chodzi tutaj o czas spędzony w szpitalu.

Jeśli wydarzyla się kolizja, to nie musisz wzywać policji. Porozmawiaj ze sprawcą zdarzenia. Jeśli przyzna, że to on jest winowajcą, to musi spisać oświadczenie sprawcy kolizji. Pamiętaj, że to sprawca musi wypełnić i podpisać dokument – nie może wyglądać to tak, że druk wypełnisz ty, a sprawca jedynie go podpisze. W takiej sytuacji mógłby się wyrzec tego, że oświadczenie jest jego autorstwa. Pamiętaj, aby druk takiego oświadczenia wozić w aucie, np. w schowku. Przyda się, jeśli dojdzie do kolizji. W sytuacji, gdy sprawa wymaga wezwania policji, wszystko trwać będzie zdecydowanie dłużej. Jeśli samochód nie wymaga holowania, nikt nie jest ranny, to podróż można kontynuować.

Zgłoszenie szkody po kolizji

Fakt, że doszło do kolizji, koniecznie należy zgłosić do ubezpieczyciela sprawcy zdarzenia. Nie ma tutaj znaczenia, czy doszedłeś z nim do porozumienia i spisaliście oświadczenie, czy do kolizji wezwana została policja. Kolizję możesz zgłosić w różny sposób – telefonicznie, online, czy też osobiście w oddziale firmy ubezpieczeniowej. W przypadku poważniejszych szkód warto powiadomić ubezpieczyciela natychmiast, szczególnie, jeśli potrzebne jest holowanie auta. Wtedy towarzystwo ubezpieczeniowe powinno szybko zorganizować firmę, która zajmie się holowaniem pojazdu. Jeśli jednak auto nie zostało bardzo uszkodzone i nic nie stoi na przeszkodzie do kontynuowania podróży, możesz jechać dalej, a zgłoszeniem kolizji zająć się za jakiś czas. Ile masz dokładnie czasu na dokonanie zgłoszenia? Z art. 819 § 1 kodeksu cywilnego wynika, że aż 3 lata. Jeśli szkoda wynika ze zbrodni albo występku, to takie roszczenie można zgłosić najpóźniej w terminie 20 lat od momentu, kiedy doszło do tego przestępstwa.

Im szybciej zgłosisz szkodę, tym lepiej. Po dłuższym czasie szkoda pokolizyjna może się rozszerzyć i nie będzie wyglądać tak, jak w momencie jej zgłoszenia – nie będzie zgodna z opisem. W przypadku polis dobrowolnych termin zgłoszenia szkody może być zupełnie inny – tutaj ubezpieczyciele sami mogą go określić. Terminy te możesz sprawdzić w OWU. Jeśli doszło do kradzieży lub szkoda wynika z przestępstwa, to zgłoszenia powinieneś dokonać natychmiast lub nazajutrz.

Jak zgłosić szkodę ubezpieczeniową?

Obecnie towarzystwa ubezpieczeniowe dają wiele możliwości zgłoszenia szkody. Możesz tego zrobić:

  • telefonicznie – pamiętaj jednak, że najczęściej telefoniczne zgłoszenie jest możliwe o wybranych godzinach.
  • online – wypełnij specjalny formularz. W Allianz możesz online sprawdzić aktualny status Twojego zgłoszenia.
  • w placówce towarzystwa ubezpieczeniowego

Samochód kupujesz wraz z polisą OC, a tym samym przejmujesz wszystkie związane z nią prawa i obowiązki. Jeśli np. poprzedni właściciel rozłożył płatność za ubezpieczenie na dwie raty, a płatność składki za kolejną ratę przypada na okres, gdy Ty jesteś posiadaczem pojazdu, to obowiązek jej uregulowania spoczywa na Tobie – o ile oczywiście składka nie została uregulowana wcześniej. Kiedy zostaniesz posiadaczem pojazdu, możesz:

  • korzystać z aktualnej polisy OC do końca obowiązywania umowy,
  • wypowiedzieć polisę aktualnemu ubezpieczycielowi (kupujący ma na to 30 dni od zakupu pojazdu) i zawrzeć umowę z innym  ubezpieczycielem.

Pamiętaj jednak, że w przypadku wypowiedzenia, musisz zakupić nową polisę, aby zachować ciągłość ochrony ubezpieczeniowej.

Uwaga: pamiętaj, że umowa zawarta przez poprzedniego posiadacza pojazdu nie przedłuża się automatycznie!

Co się dzieje z ubezpieczeniem dobrowolnym AC po sprzedaży auta?

Ubezpieczenie AC jest dobrowolne i w przypadku tej polisy nie obowiązują te same zasady co w przypadku ubezpieczenia  OC. Analogicznie wygląda to przy pozostałych ubezpieczeniach dobrowolnych, takich jak np. Assistance. Jeśli sprzedałeś samochód, to otrzymasz zwrot środków za niewykorzystany okres – musisz jedynie poinformować ubezpieczyciela o tym, że auto ma nowego właściciela.

Jeśli jesteś kupującym i chcesz posiadać ochronę Autocasco, to powinieneś ją dodatkowo wykupić. 

AC i OC po sprzedaży auta

Transakcja zakupu i sprzedaży auta wymaga dopilnowania niewielkich formalności w zakresie ubezpieczeń OC i AC. Jeśli nie jesteś przekonany, co powinieneś zrobić, to skontaktuj się z nami – chętnie udzielimy Ci pomocy. 

Wiele spraw możesz załatwić online w dogodnym dla Ciebie czasie. Wyślij formularz. Powiadomimy Cię o załatwionej sprawie.
alt
Znajdź potrzebny dokument
alt
W naszym archiwum znajdziesz np. formularze, które pomogą Ci złożyć zlecenie, ogólne warunki ubezpieczeń czy dokumenty związane z funduszami inwestycyjnymi.

Ten materiał reklamowy ma charakter wyłącznie informacyjny, służy przybliżeniu zakresu ubezpieczenia i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego ani rekomendacji do złożenia wniosku lub przyjęcia oferty  umowy ubezpieczenia. Dokument ten nie stanowi wzorca umownego ani części umowy ubezpieczenia. Szczegółowy zakres i warunki ubezpieczenia regulują ogólne warunki ubezpieczenia wraz z załącznikami, właściwe dla danej umowy (dostępne na stronie Centrum dokumentów, w których znajdziesz postanowienia dotyczące m.in. składki, zakresu ubezpieczenia, ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna oraz warunków wypłaty i zasad obliczania świadczeń ubezpieczeniowych.

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Inflancka 4B, 00-189 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000028261, NIP 525-15-65-015, REGON  012267870, wysokość kapitału zakładowego: 457 110 000 złotych (wpłacony w całości). Tu znajdziesz  pełne dane o spółce.

Gdy używamy pojęcia „dawna Aviva” mamy na myśli spółki, które do 1.07.2022 r. działały pod nazwami: Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000002561; NIP: 526-020-99-75; REGON: 010587003; wysokość kapitału zakładowego: 82 500 000 zł (w tym kapitał wpłacony: 74 287 500 zł); Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000009857; NIP: 526-020-99-98; REGON: 010587010; wysokość kapitału zakładowego: 59 360 000 zł (wpłacony w całości); Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000011017; NIP: 897-155-34-38; REGON: 931152953; wysokość kapitału zakładowego: 12 250 000 zł (wpłacony w całości)