Samochód i motocykl – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkody

Zgłoś swoją sprawę online – dzięki temu obsłużymy ją szybciej.

Gdy sprawca jest ubezpieczony w Allianz

Gdy sprawca ma zagraniczny numer rejestracyjny

Jeśli masz ubezpieczenie
 Autocasco w Allianz

Jeśli sprawca nie ma ubezpieczenia
w Allianz

Przy zgłoszeniu możemy Cię zapytać o:
 
  • numer rejestracyjny pojazdu, markę i model,
  •  dane kierowcy i pasażerów,
  •  dokładne miejsce zdarzenia i numer telefonu do kontaktu,
  •  opis zdarzenia i rodzaj wymaganej pomocy: naprawa na miejscu, holowanie, pojazd zastępczy, transport kierowcy i pasażerów (usługa mobilności)

Dzięki temu zlokalizujemy Cię na trasie 

Jeśli wolisz rozmawiać z konsultantem 

  1. Zrób zdjęcia, aby udokumentować przyczynę oraz szkodę.
  2. Jeżeli szkodę w Twoim pojeździe wyrządził inny kierujący, spiszcie oświadczenie o kolizji drogowej – podaj szczegółowy opis zdarzenia i dane uczestników i ich pojazdów oraz wskaż, kto ponosi odpowiedzialność za kolizję.
  3. Zgłoś zdarzenie na policję, jeśli np. doszło do wandalizmu lub kradzieży z włamaniem.
  4. Zgłoś niezwłocznie szkodę do Allianz – sprawdź „Informacje potrzebne do szkody”, jakich potrzebujemy informacji.
Potrzebne do zgłoszenia szkody

Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.

  1.  
  2. Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
  3. Faktury potwierdzające poniesione koszty leczenia i rehabilitacji
  4. Numer konta bankowego, na które przelejemy odszkodowanie oraz danych jego właściciela
  5. Kopia dokumentu tożsamości
  6. Sprecyzowane roszczenia
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
  1.  
  2. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego  
    Instrukcja wykonania zdjęć
  3. Prawo jazdy (jeżeli uszkodzony pojazd był w ruchu)
  4. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu – dokument potwierdzający prawo własności
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Dowód winy sprawcy zdarzenia (oświadczenie spisane ze sprawcą lub dane jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia)
  1.  
  2. Prawo jazdy kierującego
  3. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
  4. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  5. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
  6. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
    Instrukcja wykonania zdjeć
  7. Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
  1.  
  2. Zdjęcia pojazdu
  3. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
  4. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  5. Nagranie z monitoringu w miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez Poszkodowanego
  6. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
    Instrukcja wykonania zdjęć
  7. Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
  1.  
  2. Zdjęcia pojazdu wg. instrukcji wykonania zdjeć
  3. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży elementów pojazdu
  4. Skan lub kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu – kopia karty pojazdu)
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
  1. Wypełnione oświadczenie dotyczące szkody kradzieżowej
  2. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży pojazdu
  3. Kopie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu
  4. Postanowienia z prokuratury o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży przedmiotowego pojazdu – kopia oryginału decyzji wyrejestrowania pojazdu
  5. Cesja Praw do pojazdu – oryginał 2 egz. podpisanych (przez właściciela i współwłaściciela, osoby upoważnione)
  6. Oryginał dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu – w przypadku zatrzymania ich przez Wydział Komunikacji zostaniesz poproszony o uzyskanie potwierdzenia zatrzymania dokumentów w urzędzie
  7. Kopie wszystkich dokumentów pochodzenia pojazdu (faktury, umowy kupna-sprzedaży, książki serwisowej, świadectwa homologacji, itp.)
  8. Kopia certyfikatów zabezpieczeń (faktury montażu itp.)
  9. Wszystkie komplety kluczyków do samochodu wraz ze sterownikami do zabezpieczeń przeciw kradzieżowych (odbierze od Ciebie rzeczoznawca Allianz)
  10. Nr kont właścicieli pojazdu lub upoważnienie do odbioru odszkodowania podpisane przez właścicieli
  1. Wypełniony druk zgłoszenia szkody NNW
  2. Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
  3. Prawo jazdy (jeżeli zdarzenie było w trakcie prowadzenia samochodu)
  4. Dokument tożsamości
  5. Dowód rejestracyjny
  6. Notatka policyjna - jeżeli ją masz
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
  • Wyślij zgłoszenie na adres
    TUiR Allianz Polska S.A.
    ul. Inflancka 4B 
    00-189 Warszawa
Co po zgłoszeniu szkody

Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, wejdź do aplikacji i załącz tam dokumenty oraz zdjęcia pojazdu. Asystent Szkody poprowadzi Cię krok po kroku przez ten proces.

Jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody lub masz problem z dodaniem zdjęć lub dokumentów albo chcesz przesłać dodatkowe, wyślij je mailem na [email protected]. W temacie maila podaj numer szkody.

Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny pojazdu, dokumenty możesz udostępnić naszemu rzeczoznawcy.

Jeśli naprawą Twojego pojazdu zajmuje się współpracujący z nami serwis, dokumenty możesz przekazać nam za pośrednictwem tego serwisu. 

Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny pojazdu nasz rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą i uzgodni termin spotkania. 

Najprościej informację o szkodzie uzyskasz dzięki aplikacji  Asystent Szkody. W aplikacji tej na bieżąco informujemy, na jakim etapie jest Twoja sprawa. Możesz do niej wejść przez link, który przesyłamy po zgłoszeniu szkody.

Czasem - ze względu na rodzaj szkody lub jeśli nie wyrazisz na to zgody – nie wysyłamy linku do aplikacji. W takim wypadku - jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody – możesz sprawdzać status swojej sprawy telefonicznie.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Inne pytania dotyczące szkód

Jeśli potrzebujesz samochodu zastępczego, możesz skorzystać bezpłatnie z usług naszego partnera - ogólnopolskiej wypożyczalni samochodów. Wystarczy, że zamówisz auto telefonicznie (+48 224 224 224) od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00. Wypożyczalnia dostarczy je pod wskazany przez Ciebie adres. Koszty wynajmu pokryjemy za Ciebie bezgotówkowo zgodnie z regulaminem, który otrzymasz w chwili wypożyczania samochodu.

Jeśli szkoda wydarzyła się poza naszymi godzinami pracy i potrzebujesz samochodu zastępczego, możesz go wynająć samodzielnie. Samochód nie może być klasy wyższej niż Twój. Cena nie powinna być wyższa niż ta w naszym cenniku. Będziemy potrzebować od Ciebie faktury. Na jej podstawie zwrócimy Ci koszty do wysokości naszego cennika za wynajem pojazdu zastępczego o klasie  Twojego pojazdu i za czas wynajmu, jaki jest niezbędny do naprawienia szkody.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

W razie wypadku, kradzieży lub awarii pojazdu zorganizujemy i pokryjemy koszty usług związanych z udzieleniem pomocy, m.in. pojazdu zastępczego.

Usługi Assistance są świadczone w Polsce i za granicą 7 dni w tygodniu 24h na dobę.

Wystarczy, że w razie wystąpienia zdarzenia skontaktujesz się z infolinią 224 224 224.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Masz AC i OC w Allianz? Zadzwoń do nas – sprawdzimy, czy Twoja szkoda kwalifikuje się do BLS.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Szkodę klasyfikujemy jako całkowitą, gdy z naszych wyliczeń wyniknie, że naprawa Twojego pojazdu jest nieopłacalna.

W takim wypadku wypłacamy odszkodowanie  w kwocie, która odpowiada różnicy między wartością nieuszkodzonego pojazdu w dniu szkody, a wartością pojazdu uszkodzonego.

Szkodę rozliczamy jako całkowitą, jeśli ustalone przez nas koszty naprawy przekroczą poniższą wartość:

  • 70% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody z autocasco,
  • 100% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody z OC.

Decyzja o tym, że rozliczamy szkodę jako całkowitą, zależy od wysokości kosztów naprawy a nie od tego, czy naprawa jest możliwa czy nie. Orzeczenie szkody całkowitej nie zawsze więc jest równoznaczne z tym, że pojazd nadaje się do „kasacji”.

Szkoda istotna to uszkodzenie podzespołów pojazdu, które mają wpływ na prawidłową jazdę i  prowadzenie pojazdu.

O takiej szkodzie mówimy, gdy dojdzie do uszkodzenia jednego z wymienionych niżej podzespołów i uszkodzone elementy są zakwalifikowane do wymiany zgodnie z technologią naprawy przewidzianą przez producenta. Te podzespoły to:

  • konstrukcja nośna (rama, podłużnica, wszelkie wzmocnienia, szkielet nadwozia, podłoga bagażnika, płyta podłogowa, ściana grodziowa, słupki),
  • układ hamulcowy (co najmniej jeden element),
  • układ kierowniczy i zawieszenie (co najmniej jeden element z wyłączeniem łączników stabilizatora, łożysk, tulei metalowo-gumowych, koła kierownicy).

Zwykle szkoda istotna to szkoda całkowita. Jeśli szkoda zostanie tak zaklasyfikowana, to pamiętaj, żeby po naprawie wykonać dodatkowe badanie techniczne zgodne z przepisami Ustawy „Prawo o Ruchu Drogowym” (szczegóły znajdziesz w art. 81 tej. Ustawy).

Odszkodowania wyliczamy w systemach eksperckich na podstawie zebranej dokumentacji zdjęciowej. Termin rozliczenia szkody zależy w pierwszej kolejności od tego, jak szybko otrzymamy od Ciebie komplet dokumentów oraz od złożoności sprawy.

Na szybkość rozpatrzenia Twojej sprawy ma wpływ m.in. jakość i szybkość naszej wzajemnej komunikacji. Dlatego, jeśli chcesz ją usprawnić, wyraź zgodę na korespondencję elektroniczną i odczytuj na bieżąco maile. Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, udostępnij nam w aplikacji wszystkie wymagane dokumenty, a pytania możesz zadawać nam na czacie. 

W trakcie likwidacji szkody otrzymasz następujące dokumenty:

  • list z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia, w którym poinformujemy Cię o dokumentach, których potrzebujemy do rozpatrzenia Twojej sprawy (otrzymasz go do 7 dni od zgłoszenia szkody);
  • decyzję w sprawie rozliczenia szkody, w której poinformujemy Cię jakie odszkodowania i na jakiej podstawie wypłacimy lub dlaczego nie możemy go wypłacić;

Jeśli nie uda nam się rozpatrzyć Twojej sprawy w ciągu 30 dni od zgłoszenia (czyli jeśli nie otrzymasz w tym terminie decyzji), wyślemy Ci informację z wyjaśnieniem dlaczego.

Co zrobić, jeśli jesteś świadkiem lub uczestnikiem wypadku/kolizji?
Należy: 

  • podjąć odpowiednie działania, które zapewniają bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku oraz - o ile to możliwe - udzielić pomocy medycznej osobom poszkodowanym i zabezpieczyć ich mienie
  • zapobiegać w miarę możliwości zwiększeniu się szkody i ograniczyć konsekwencje wypadku
  • umożliwić przedstawicielowi Allianz dokonanie czynności niezbędnych do ustalenia okoliczności powstania szkody, zasadności i wysokości roszczenia oraz udzielania w tym celu pomocy i wyjaśnień.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Warsztaty partnerskie to wybrane Stacje Obsługi Samochodów w całej Polsce rekomendowane przez Allianz. 

  •  
  • W ramach wariantu AC - warsztaty partnerskie zapewniamy:
  • bezgotówkową formę rozliczenia naprawy
  • holowanie ubezpieczonego pojazdu z miejsca zdarzenia
  • samochód zastępczy na okres naprawy w warsztacie i usługa door-to-door
  • szybką i sprawną naprawę pojazdu objęta 2-letnią gwarancją
  • naprawę pojazdu na częściach zamiennych wysokiej jakości oraz w przypadku ich braku także na częściach oryginalnych
  • ponad 100 warsztatów partnerskich świadczących wysoką jakość usług

Jeżeli uważasz, że w związku z uszkodzeniem Twojego pojazdu zgłoszonym z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczu pojazdów mechanicznych doszło do utraty jego wartości handlowej, zgłoś roszczenie.

Jeśli szkoda nie została zaklasyfikowana jako całkowita, to może Ci się należeć odszkodowanie z tytułu rynkowego ubytku wartości pojazdu (RUW).

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

  • Nie prowadź pojazdu pod wpływem alkoholu lub substancji psychoaktywnych.
  • Zachowaj ostrożność podczas jazdy w trudnych warunkach pogodowych, takich jak deszcz, śnieg czy mgła.
  • Parkuj w bezpiecznych, dobrze oświetlonych miejscach, aby zminimalizować ryzyko kradzieży.
  • Zawsze zapinaj pasy bezpieczeństwa i upewnij się, że wszyscy pasażerowie również to robią.
  • Unikaj korzystania z telefonu komórkowego podczas jazdy, aby nie rozpraszać uwagi.
  • Zwracaj uwagę na ograniczenia prędkości i dostosowuj prędkość do warunków drogowych.
  • Nie pozostawiaj wartościowych przedmiotów na widoku w samochodzie, aby uniknąć włamania.
ekomi

Globalne badanie satysfakcji Klienta Allianz

34538 Opinie

Тak oceniają nas Klienci

"Wszystko przebiegło bezproblemowo, w jasny i czytelny sposób." Marcin