Samochód – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkody

Zgłoś swoją sprawę online – dzięki temu obsłużymy ją szybciej.
Dokumenty do szkody
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
  1.  
  2. Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
  3. Faktury potwierdzające poniesione koszty leczenia i rehabilitacji
  4. Numer konta bankowego, na które przelejemy odszkodowanie oraz danych jego właściciela
  5. Kopia dokumentu tożsamości
  6. Sprecyzowane roszczenia
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
  1.  
  2. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego  
    Instrukcja wykonania zdjęć
  3. Prawo jazdy (jeżeli uszkodzony pojazd był w ruchu)
  4. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu – dokument potwierdzający prawo własności
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Dowód winy sprawcy zdarzenia (oświadczenie spisane ze sprawcą lub dane jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia)
  1.  
  2. Prawo jazdy kierującego
  3. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
  4. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  5. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
  6. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
    Instrukcja wykonania zdjeć
  7. Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
  1.  
  2. Zdjęcia pojazdu
  3. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
  4. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  5. Nagranie z monitoringu w miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez Poszkodowanego
  6. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
    Instrukcja wykonania zdjęć
  7. Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
  1.  
  2. Zdjęcia pojazdu wg. instrukcji wykonania zdjeć
  3. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży elementów pojazdu
  4. Skan lub kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu – kopia karty pojazdu)
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
  1. Wypełnione oświadczenie dotyczące szkody kradzieżowej
  2. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży pojazdu
  3. Kopie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu
  4. Postanowienia z prokuratury o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży przedmiotowego pojazdu – kopia oryginału decyzji wyrejestrowania pojazdu
  5. Cesja Praw do pojazdu – oryginał 2 egz. podpisanych (przez właściciela i współwłaściciela, osoby upoważnione)
  6. Oryginał dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu – w przypadku zatrzymania ich przez Wydział Komunikacji zostaniesz poproszony o uzyskanie potwierdzenia zatrzymania dokumentów w urzędzie
  7. Kopie wszystkich dokumentów pochodzenia pojazdu (faktury, umowy kupna-sprzedaży, książki serwisowej, świadectwa homologacji, itp.)
  8. Kopia certyfikatów zabezpieczeń (faktury montażu itp.)
  9. Wszystkie komplety kluczyków do samochodu wraz ze sterownikami do zabezpieczeń przeciw kradzieżowych (odbierze od Ciebie rzeczoznawca Allianz)
  10. Nr kont właścicieli pojazdu lub upoważnienie do odbioru odszkodowania podpisane przez właścicieli
  1. Wypełniony druk zgłoszenia szkody NNW
  2. Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
  3. Prawo jazdy (jeżeli zdarzenie było w trakcie prowadzenia samochodu)
  4. Dokument tożsamości
  5. Dowód rejestracyjny
  6. Notatka policyjna - jeżeli ją masz
Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
  • Wyślij zgłoszenie na adres
    TUiR Allianz Polska S.A.
    ul. Inflancka 4B 
    00-189 Warszawa
Status szkody
Status zgłoszonej szkody z ubezpieczenia Mój Samochód sprawdzisz w aplikacji Asystent Szkody.
Na bieżąco możesz śledzić proces likwidacji szkody z ubezpieczenia AC i OC. Aplikacji nie musisz pobierać na telefon. Do aplikacji będziesz wchodzić przez link, który prześlemy Ci po zgłoszeniu szkody.
Częste pytania
Wezwij pomoc do swojego samochodu tak, jak jest Ci wygodnie - online lub telefonicznie.
Jeśli zgłosisz potrzebę holowania online, przyspieszysz przyjazd pomocy drogowej.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Zgłoś szkodę tak, jak jest Ci wygodnie - online lub telefonicznie. Jeśli zgłosisz szkodę online lub przez telefon - przyspieszysz rozpoczęcie procesu likwidacji szkody.

 

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
  • Zrób zdjęcia, aby udokumentować przyczynę oraz szkodę 
  • Jeżeli szkodę w Twoim pojeździe wyrządził inny kierujący, spiszcie oświadczenie o kolizji drogowej, wskazując kto ponosi za nią odpowiedzialność
  • Zgłoś zdarzenie na policję w przypadku wandalizmu, kradzieży z włamaniem
  • Zgłoś niezwłocznie szkodę do Allianz
Najprościej informację o szkodzie uzyskasz dzięki aplikacji  Asystent Szkody  
W aplikacji Asystent Szkody na bieżąco informujemy Cię, na jakim etapie jest Twoja sprawa. 
Możesz też zadzwonić pod numer + 48 224 224 224 i podać numer szkody.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Masz AC i OC w Allianz?

Zadzwoń do nas – sprawdzimy, czy Twoja szkoda kwalifikuje się do BLS

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Assistance to całodobowa, fachowa pomoc w trudnych sytuacjach na drodze, dostępna 7 dni w tygodniu w Polsce i innych krajach Europy.

W razie wypadku, kradzieży lub awarii pojazdu zorganizujemy i pokryjemy koszty usług związanych z udzieleniem pomocy. W zależności od wybranego wariantu, możesz skorzystać np. z:

  •  naprawy na miejscu,
  •  holowania,
  •  pojazdu zastępczego,
  •  usługi mobilności, czyli transport kierowcy i pasażerów do dowolnego miejsca w odległości do 100 km od miejsca zdarzenia (w zależności od wybranego wariantu Assistance).

Usługi Assistance są świadczone w Polsce i za granicą 7 dni w tygodniu 24h na dobę. Wystarczy, że w razie wystąpienia zdarzenia skontaktujesz się z infolinią 224 224 224

Przy zgłoszeniu możemy zapytać Cię o:

  •  
  •  
  • Numer rejestracyjny pojazdu,
  • Markę i model pojazdu,
  • Dane kierowcy i pasażerów,
  • Dokładne miejsce zdarzenia i numer telefonu do kontaktu zwrotnego,
  • Opis zdarzenia i rodzaj wymaganej pomocy.
    •  
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Co zrobić, jeśli jesteś świadkiem lub uczestnikiem wypadku/kolizji?
Należy: 

  • podjąć odpowiednie działania, które zapewniają bezpieczeństwo ruchu w miejscu wypadku oraz - o ile to możliwe - udzielić pomocy medycznej osobom poszkodowanym i zabezpieczyć ich mienie
  • zapobiegać w miarę możliwości zwiększeniu się szkody i ograniczyć konsekwencje wypadku
  • umożliwić przedstawicielowi Allianz dokonanie czynności niezbędnych do ustalenia okoliczności powstania szkody, zasadności i wysokości roszczenia oraz udzielania w tym celu pomocy i wyjaśnień.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Warsztaty partnerskie to wybrane Stacje Obsługi Samochodów w całej Polsce rekomendowane przez Allianz. 

  •  
  • W ramach wariantu AC - warsztaty partnerskie zapewniamy:
  • bezgotówkową formę rozliczenia naprawy
  • holowanie ubezpieczonego pojazdu z miejsca zdarzenia
  • samochód zastępczy na okres naprawy w warsztacie i usługa door-to-door
  • szybką i sprawną naprawę pojazdu objęta 2-letnią gwarancją
  • naprawę pojazdu na częściach zamiennych wysokiej jakości oraz w przypadku ich braku także na częściach oryginalnych
  • ponad 100 warsztatów partnerskich świadczących wysoką jakość usług
RUW – rynkowy ubytek wartości pojazdu

Jeżeli uważasz, że w związku z uszkodzeniem Twojego pojazdu zgłoszonym z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, mogła nastąpić utrata jego wartości handlowej, zgłoś roszczenie.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
 
Szkoda całkowita

Jeżeli ustalone przez nas koszty naprawy przekroczą poniższą wartość, to rozliczymy Twoją szkodę jako całkowitą:

  • 70% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody  z Autocasco
  • 100% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody z OC sprawcy

PAMIĘTAJ: szkoda całkowita zależy od wysokości kosztów naprawy a nie od możliwości jej przeprowadzenia. Orzeczenie szkody całkowitej nie zawsze oznacza więc, że pojazd nadaje się do „kasacji”.

Jeśli potrzebujesz samochodu zastępczego, możesz skorzystać bezpłatnie z usług naszego partnera - ogólnopolskiej wypożyczalni samochodów. Wystarczy, że zamówisz auto telefonicznie (+48 224 224 224) od poniedziałku do piątku do godziny 18.00. Wypożyczalnia dostarczy je pod wskazany przez Ciebie adres. Koszty wynajmu pokryjemy za Ciebie bezgotówkowo zgodnie z regulaminem, który otrzymasz w chwili wypożyczania samochodu.

Jeśli chcesz skorzystać z innej wypożyczalni niż rekomendowana przez nas, będziemy potrzebować od Ciebie faktury. Na jej podstawie zwrócimy Ci koszty:

  • do wysokości naszego cennika za wynajem pojazdu zastępczego o klasie Twojego pojazdu i
  • za czas wynajmu, jaki jest niezbędny do naprawienia szkody.
ekomi

Globalne badanie satysfakcji Klienta Allianz

4.4/5

30362 Opinie

Тak oceniają nas Klienci

"Wszystko przebiegło bezproblemowo, w jasny i czytelny sposób." Marcin