Samochód – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkody
Wskaż, z jakiego ubezpieczenia zgłaszasz szkodę
Ubezpieczenie samochodu w Allianz - jak zgłosić szkodę
-
Dokumenty do szkody
-
Status szkody
-
Częste pytania
- Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
- Faktury potwierdzające poniesione koszty leczenia i rehabilitacji
- Numer konta bankowego, na które przelejemy odszkodowanie oraz danych jego właściciela
- Kopia dokumentu tożsamości
- Sprecyzowane roszczenia
- Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
Instrukcja wykonania zdjęć - Prawo jazdy (jeżeli uszkodzony pojazd był w ruchu)
- Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu – dokument potwierdzający prawo własności
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Dowód winy sprawcy zdarzenia (oświadczenie spisane ze sprawcą lub dane jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia)
- Prawo jazdy kierującego
- Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
- Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
Instrukcja wykonania zdjeć - Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
- Zdjęcia pojazdu
- Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Nagranie z monitoringu w miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez Poszkodowanego
- Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
Instrukcja wykonania zdjęć - Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
- Zdjęcia pojazdu wg. instrukcji wykonania zdjeć
- Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży elementów pojazdu
- Skan lub kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu – kopia karty pojazdu)
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
- Wypełnione oświadczenie dotyczące szkody kradzieżowej
- Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży pojazdu
- Kopie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu
- Postanowienia z prokuratury o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży przedmiotowego pojazdu – kopia oryginału decyzji wyrejestrowania pojazdu
- Cesja Praw do pojazdu – oryginał 2 egz. podpisanych (przez właściciela i współwłaściciela, osoby upoważnione)
- Oryginał dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu – w przypadku zatrzymania ich przez Wydział Komunikacji zostaniesz poproszony o uzyskanie potwierdzenia zatrzymania dokumentów w urzędzie
- Kopie wszystkich dokumentów pochodzenia pojazdu (faktury, umowy kupna-sprzedaży, książki serwisowej, świadectwa homologacji, itp.)
- Kopia certyfikatów zabezpieczeń (faktury montażu itp.)
- Wszystkie komplety kluczyków do samochodu wraz ze sterownikami do zabezpieczeń przeciw kradzieżowych (odbierze od Ciebie rzeczoznawca Allianz)
- Nr kont właścicieli pojazdu lub upoważnienie do odbioru odszkodowania podpisane przez właścicieli

Asystent Szkody
Zgłoś szkodę online
Zgłoś szkodę telefonicznie
- Zrób zdjęcia, aby udokumentować przyczynę oraz szkodę
- Jeżeli szkodę w Twoim pojeździe wyrządził inny kierujący, spiszcie oświadczenie o kolizji drogowej, wskazując kto ponosi za nią odpowiedzialność
- Zgłoś zdarzenie na policję w przypadku wandalizmu, kradzieży z włamaniem
- Zgłoś niezwłocznie szkodę do Allianz
W aplikacji Asystent Szkody na bieżąco informujemy Cię, na jakim etapie jest Twoja sprawa.
Masz AC i OC w Allianz?
Zadzwoń do nas – sprawdzimy, czy Twoja szkoda kwalifikuje się do BLS
Assistance to całodobowa, fachowa pomoc w trudnych sytuacjach na drodze, dostępna 7 dni w tygodniu w Polsce i innych krajach Europy.
W razie wypadku, kradzieży lub awarii pojazdu zorganizujemy i pokryjemy koszty usług związanych z udzieleniem pomocy. W zależności od wybranego wariantu, możesz skorzystać np. z:
- naprawy na miejscu,
- holowania,
- pojazdu zastępczego,
- usługi mobilności, czyli transport kierowcy i pasażerów do dowolnego miejsca w odległości do 100 km od miejsca zdarzenia (w zależności od wybranego wariantu Assistance).
Usługi Assistance są świadczone w Polsce i za granicą 7 dni w tygodniu 24h na dobę. Wystarczy, że w razie wystąpienia zdarzenia skontaktujesz się z infolinią 224 224 224
Przy zgłoszeniu możemy zapytać Cię o:
Co zrobić, jeśli jesteś świadkiem lub uczestnikiem wypadku/kolizji?
Należy:
RUW – rynkowy ubytek wartości pojazdu
Jeżeli uważasz, że w związku z uszkodzeniem Twojego pojazdu zgłoszonym z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, mogła nastąpić utrata jego wartości handlowej, zgłoś roszczenie.
Szkoda całkowita
Jeżeli ustalone przez nas koszty naprawy przekroczą poniższą wartość, to rozliczymy Twoją szkodę jako całkowitą:
- 70% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody z Autocasco
- 100% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody z OC sprawcy
PAMIĘTAJ: szkoda całkowita zależy od wysokości kosztów naprawy a nie od możliwości jej przeprowadzenia. Orzeczenie szkody całkowitej nie zawsze oznacza więc, że pojazd nadaje się do „kasacji”.
Zgłoszenie szkody - ubezpiecznie samochodu zawarte w dawnej Avivie
-
Potrzebne dokumenty
-
Status szkody
-
Częste pytania
W ramach Assistance możesz skorzystać m.in. z holowania, samochodu zastępczego.
Zadzwoń na +48 224 224 224 (czynne całą dobę 24/7) i wybierz Assistance.
Co obejmuje assistance podstawowy
- Holowanie do 100 km po kolizji
- Transport podróżujących do miejsca holowania
- Samochód zastępczy do 3 dni po kolizji
- 3 telekonsultacje lekarskie w razie nagłego zachorowania
Co obejmuje assistance rozszerzony
- Holowanie do 200 km po wypadku lub awarii
- Transport podróżujących do miejsca holowania
- Samochód zastępczy do 5 dni w przypadku wypadku lub kradzieży
- 3 telekonsultacje lekarskie w razie nagłego zachorowania
- Usprawnienie na miejscu wypadku lub awarii, również pod domem
- 3 noclegi w hotelu po wypadku, kradzieży lub awarii
- Ochrona opon
Co obejmuje assistance maksymalny
- Holowanie bez limitu w Polsce i do 500 km za granicą po wypadku lub awarii
- Transport podróżujących do miejsca holowania
- Samochód zastępczy do 14 dni w przypadku awarii, wypadku lub kradzieży
- 3 telekonsultacje lekarskie w razie nagłego zachorowania
- Usprawnienie na miejscu wypadku lub awarii, również pod domem
- 3 noclegi w hotelu po wypadku, kradzieży lub awarii
- Pobyt w szpitalu kierowcy i pasażerów, transport sanitarny
- Ochrona opon
- Kierowca zastępczy
- Assistance działa w Polsce i Europie, z wyłączeniem Rosji.
- Zdjęcia uszkodzeń samochodu
- Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym Pobierz
- Dowód rejestracyjny Twojego samochodu
Kradzież
- Dowód rejestracyjny Twojego pojazdu
- Karta pojazdu
- Zaświadczenie o zgłoszeniu kradzieży pojazdu na Policję
- Dokument potwierdzający zakup samochodu
- Zaświadczenie o wyrejestrowaniu pojazdu Dowiedz się więcej
- Komplet sterowników do urządzeń przeciw kradzieżowyc
- Komplet kluczyków
Jeżeli posiadasz dodatkowe ubezpieczenie szyb, zgłoszenie uszkodzenia szyb nie wpłynie na Twoją zniżkę za bezszkodową jazdę na AC w Allianz.
Zadzwoń na +48 224 224 224 i wybierz zgłoszenie szkody.
Potrzebne dokumenty
Uraz
- Dokumentacja medyczna z procesu leczenia np. karta informacyjna z leczenia
- Zgłoszenie urazu - formularz
Śmierć
- Zdjęcie aktu zgonu
- Dokumentacja ze szpitala lub z policji o okolicznościach wypadku śmiertelnego (w tym potwierdzające fakt trzeźwości i zapięcia pasów przez poszkodowanego) np. notatka policyjna, dokument szpitalny na podstawie którego stwierdzono zgon
- Zgłoszenie śmierci - formularz
Sposoby zgłoszenia zdarzenia
- E-mailem - Prześlij zdjęcia dokumentów do nas na adres szkody@allianz.pl
- Telefonicznie - Zadzwoń na +48 224 224 224
- Pocztą tradycyjną - Wyślij dokumenty na adres
TUiR Allianz Polska S.A.
Dział Likwidacji Szkód Majątkowych i Osobowych
ul. Rodziny Hiszpanskich 1
02-685 Warszawa
Uszkodzenie auta lub innej własności
- Zdjęcia uszkodzeń samochodu
- Wspólne oświadczenie o zdarzeniu drogowym Pobierz
- Dowód rejestracyjny Twojego samochodu
Uraz lub śmierć
- Notatka policyjna z miejsca zdarzenia lub oświadczenie sprawcy
- Oświadczenie sprawcy szkody osobowej Pobierz
- Zdjęcia uszkodzeń w pojeździe z miejsca zdarzenia
- W przypadku urazu - dokumentacja medyczna z procesu leczenia (koszty leczenia, wizyty lekarskie, zakup leków, rachunki/faktury VAT)
- W przypadku śmierci - akt zgonu
Szkodę możesz też zgłosić:
E-mailem
Prześlij zdjęcia dokumentów do nas na adres szkody@allianz.pl
Telefonicznie
Zadzwoń na +48 224 224 224 Pocztą tradycyjną
Wyślij dokumenty na adres
TUiR Allianz Polska S.A.
Dział Likwidacji Szkód Majątkowych i Osobowych
ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa
Aktualny stan zgłoszenia możesz sprawdzić za pomocą swojego konta w serwisie Moj Allianz (dawniej MojaAviva).
Po zalogowaniu, w menu głównym wybierz "Szkody i zdarzenia", a następnie wskaż typ szkody. Mój Allianz podpowie Ci kolejne kroki.
- Zgłoszenie szkody
Szkodę najprościej zgłosić online - w dowolnym momencie wygodnie załączasz wszystkie dokumenty lub ich zdjęcia i śledzisz status sprawy. Możesz też zgłosić zdarzenie przez telefon lub wysłać dokumenty pocztą. - Wycena
Wycenę przygotujemy na podstawie przesłanych zdjęć. W razie gdyby do wyceny potrzebne były oględziny możemy wykonać je online nawet tego samego dnia. - Wypłata odszkodowania
Wyliczone na podstawie kosztorysu odszkodowanie wypłacamy na wskazane przez Ciebie konto nawet w ciągu jednego dnia. Jeżeli zdecydujesz się na naprawę bezgotówkową, rozliczamy się bezpośrednio z warsztatem.
Brakujące dokumenty możesz dołączyć do zgłoszonej szkody na kilka sposobów:
- Najszybciej zrobisz to online - w serwisie Mój Allianz (dawna MojaAviva). Po zalogowaniu, w menu głównym wybierz "Szkody i roszczenia", a następnie wskaż typ szkody. Mój Allianz podpowie Ci kolejne kroki.
Brakujące dokumenty możesz też dołączyć do zgłoszonej szkody:
- E-mailem - prześlij zdjęcia dokumentów na odszkodowania@allianz.pl podając w tytule numer szkody
- SMS GO - zadzwoń do nas na +48 224 224 224 i poproś konsultanta o wysłanie linku do przesłania zdjęć dokumentów
Z samochodu zastępczego możesz korzystać albo w ramach własnego assistance, albo w ramach ubezpieczenia OC sprawcy.
W pierwszym przypadku sytuacje, w których możesz korzystać z pojazdu zastępczego zależą od wybranego wariantu assistance:
- w podstawowym pojazd zastępczy może być udostępniony na maksymalnie 3 dni po kolizji,
- w rozszerzonym do 5 dni po kradzieży lub wypadku,
- w maksymalnym do 14 dni po awarii, kradzieży lub wypadku.
W drugim przypadku, jeśli zostałeś poszkodowany i Twój pojazd jest wyłączony z ruchu, a musisz poruszać się samochodem i nie masz innego, który go zastąpi - poinformuj nas o tym. Nie musisz płacić kaucji i innych opłat, o ile udostępniamy Ci pojazd zastępczy od współpracującej z nami firmy. Możesz też wybrać pojazd z innej wypożyczalni, ale wówczas mamy prawo do rozliczania kosztów po naszych stawkach, zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego (sygn. akt III CZP 20/17).
Podczas zawierania umowy czy też jej odnawiania badamy Twoją historię ostatnich 7 lat ubezpieczenia. Każde wypłacone w tym czasie odszkodowane z polisy OC lub AC pomniejsza liczbę lat bezszkodowych, a co za tym idzie - ma wpływ na wysokość składki do zapłacenia. Pod uwagę możemy też wziąć sam fakt zaistnienia szkody, szczególnie jeśli miała ona miejsce w ostatnim czasie.
Jest jeden wyjątek - jeśli uszkodziłeś tylko szybę, a wykupiłeś nasze dodatkowe ubezpieczenie szyb, to ta szkoda nie będzie miała wpływu na Twoje zniżki za AC podczas odnowienia polisy.
Gdy zaliczysz stłuczkę, damy Ci szansę na prawdziwą szkołę jazdy w trudnych warunkach. Kilka godzin adrenaliny gwarantowane. Zaliczysz jazdę na śliskim torze - na specjalnie przygotowanej nawierzchni.
Żeby zapisać się na kurs, zadzwoń na +48 224 224 224 w ciągu 14 dni od wypadku i umów się na zajęcia w dogodnym dla Ciebie terminie.
Tak, możesz zgłosić szkodę także
- telefonicznie pod numerem +48 224 224 224
- mailowo - napisz do nas na odszkodowania@allianz.pl
- lub pocztą tradycyjną - wyślij dokumenty na adres:
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska S.A.,
ul. Rodziny Hiszpańskich 1,
02-685 Warszawa.
Aby zgłosić zdarzenie mailem lub pocztą tradycyją, dołącz także formularz zgłoszenia szkody.
Globalne badanie satysfakcji Klienta Allianz
4.5/5
14248 Opinie
Тak oceniają nas Klienci
Wszystko przebiegło bezproblemowo, w jasny i czytelny sposób." Marcin