Gdy sprawca jest ubezpieczony w Allianz
Samochód i motocykl – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkody
Ubezpieczenie samochodu lub motocykla w Allianz - jak zgłosić szkodę
Gdy sprawca ma zagraniczny numer rejestracyjny
Jeśli masz ubezpieczenie
Autocasco w Allianz
Jeśli sprawca nie ma ubezpieczenia
w Allianz
Jak wezwać Assistance
- numer rejestracyjny pojazdu, markę i model,
- dane kierowcy i pasażerów,
- dokładne miejsce zdarzenia i numer telefonu do kontaktu,
- opis zdarzenia i rodzaj wymaganej pomocy: naprawa na miejscu, holowanie, pojazd zastępczy, transport kierowcy i pasażerów (usługa mobilności)
Dzięki temu zlokalizujemy Cię na trasie
Jeśli wolisz rozmawiać z konsultantem
Co zrobić po wystąpieniu szkody
- Zrób zdjęcia, aby udokumentować przyczynę oraz szkodę.
- Jeżeli szkodę w Twoim pojeździe wyrządził inny kierujący, spiszcie oświadczenie o kolizji drogowej – podaj szczegółowy opis zdarzenia i dane uczestników i ich pojazdów oraz wskaż, kto ponosi odpowiedzialność za kolizję.
- Zgłoś zdarzenie na policję, jeśli np. doszło do wandalizmu lub kradzieży z włamaniem.
- Zgłoś niezwłocznie szkodę do Allianz – sprawdź „Informacje potrzebne do szkody”, jakich potrzebujemy informacji.
Więcej o zgłoszeniu i obsłudze szkody
-
Potrzebne do zgłoszenia szkody
-
Co po zgłoszeniu szkody
-
Inne pytania dotyczące szkód
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
- Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
- Faktury potwierdzające poniesione koszty leczenia i rehabilitacji
- Numer konta bankowego, na które przelejemy odszkodowanie oraz danych jego właściciela
- Kopia dokumentu tożsamości
- Sprecyzowane roszczenia
- Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
Instrukcja wykonania zdjęć - Prawo jazdy (jeżeli uszkodzony pojazd był w ruchu)
- Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu – dokument potwierdzający prawo własności
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Dowód winy sprawcy zdarzenia (oświadczenie spisane ze sprawcą lub dane jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia)
- Prawo jazdy kierującego
- Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
- Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
Instrukcja wykonania zdjeć - Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
- Zdjęcia pojazdu
- Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Nagranie z monitoringu w miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez Poszkodowanego
- Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
Instrukcja wykonania zdjęć - Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia
- Zdjęcia pojazdu wg. instrukcji wykonania zdjeć
- Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży elementów pojazdu
- Skan lub kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu – kopia karty pojazdu)
- Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
- Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
- Wypełnione oświadczenie dotyczące szkody kradzieżowej
- Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży pojazdu
- Kopie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu
- Postanowienia z prokuratury o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży przedmiotowego pojazdu – kopia oryginału decyzji wyrejestrowania pojazdu
- Cesja Praw do pojazdu – oryginał 2 egz. podpisanych (przez właściciela i współwłaściciela, osoby upoważnione)
- Oryginał dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu – w przypadku zatrzymania ich przez Wydział Komunikacji zostaniesz poproszony o uzyskanie potwierdzenia zatrzymania dokumentów w urzędzie
- Kopie wszystkich dokumentów pochodzenia pojazdu (faktury, umowy kupna-sprzedaży, książki serwisowej, świadectwa homologacji, itp.)
- Kopia certyfikatów zabezpieczeń (faktury montażu itp.)
- Wszystkie komplety kluczyków do samochodu wraz ze sterownikami do zabezpieczeń przeciw kradzieżowych (odbierze od Ciebie rzeczoznawca Allianz)
- Nr kont właścicieli pojazdu lub upoważnienie do odbioru odszkodowania podpisane przez właścicieli
- Wypełniony druk zgłoszenia szkody NNW
- Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
- Prawo jazdy (jeżeli zdarzenie było w trakcie prowadzenia samochodu)
- Dokument tożsamości
- Dowód rejestracyjny
- Notatka policyjna - jeżeli ją masz
- Wyślij zgłoszenie na adres
TUiR Allianz Polska S.A.
ul. Inflancka 4B
00-189 Warszawa
Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, wejdź do aplikacji i załącz tam dokumenty oraz zdjęcia pojazdu. Asystent Szkody poprowadzi Cię krok po kroku przez ten proces.
Jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody lub masz problem z dodaniem zdjęć lub dokumentów albo chcesz przesłać dodatkowe, wyślij je mailem na [email protected]. W temacie maila podaj numer szkody.
Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny pojazdu, dokumenty możesz udostępnić naszemu rzeczoznawcy.
Jeśli naprawą Twojego pojazdu zajmuje się współpracujący z nami serwis, dokumenty możesz przekazać nam za pośrednictwem tego serwisu.
Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny pojazdu nasz rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą i uzgodni termin spotkania.
Najprościej informację o szkodzie uzyskasz dzięki aplikacji Asystent Szkody. W aplikacji tej na bieżąco informujemy, na jakim etapie jest Twoja sprawa. Możesz do niej wejść przez link, który przesyłamy po zgłoszeniu szkody.
Czasem - ze względu na rodzaj szkody lub jeśli nie wyrazisz na to zgody – nie wysyłamy linku do aplikacji. W takim wypadku - jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody – możesz sprawdzać status swojej sprawy telefonicznie.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Jeśli potrzebujesz samochodu zastępczego, możesz skorzystać bezpłatnie z usług naszego partnera - ogólnopolskiej wypożyczalni samochodów. Wystarczy, że zamówisz auto telefonicznie (+48 224 224 224) od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00. Wypożyczalnia dostarczy je pod wskazany przez Ciebie adres. Koszty wynajmu pokryjemy za Ciebie bezgotówkowo zgodnie z regulaminem, który otrzymasz w chwili wypożyczania samochodu.
Jeśli szkoda wydarzyła się poza naszymi godzinami pracy i potrzebujesz samochodu zastępczego, możesz go wynająć samodzielnie. Samochód nie może być klasy wyższej niż Twój. Cena nie powinna być wyższa niż ta w naszym cenniku. Będziemy potrzebować od Ciebie faktury. Na jej podstawie zwrócimy Ci koszty do wysokości naszego cennika za wynajem pojazdu zastępczego o klasie Twojego pojazdu i za czas wynajmu, jaki jest niezbędny do naprawienia szkody.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
W razie wypadku, kradzieży lub awarii pojazdu zorganizujemy i pokryjemy koszty usług związanych z udzieleniem pomocy, m.in. pojazdu zastępczego.
Usługi Assistance są świadczone w Polsce i za granicą 7 dni w tygodniu 24h na dobę.
Wystarczy, że w razie wystąpienia zdarzenia skontaktujesz się z infolinią 224 224 224.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Masz AC i OC w Allianz? Zadzwoń do nas – sprawdzimy, czy Twoja szkoda kwalifikuje się do BLS.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Szkodę klasyfikujemy jako całkowitą, gdy z naszych wyliczeń wyniknie, że naprawa Twojego pojazdu jest nieopłacalna.
W takim wypadku wypłacamy odszkodowanie w kwocie, która odpowiada różnicy między wartością nieuszkodzonego pojazdu w dniu szkody, a wartością pojazdu uszkodzonego.
Szkodę rozliczamy jako całkowitą, jeśli ustalone przez nas koszty naprawy przekroczą poniższą wartość:
- 70% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody z autocasco,
- 100% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody z OC.
Decyzja o tym, że rozliczamy szkodę jako całkowitą, zależy od wysokości kosztów naprawy a nie od tego, czy naprawa jest możliwa czy nie. Orzeczenie szkody całkowitej nie zawsze więc jest równoznaczne z tym, że pojazd nadaje się do „kasacji”.
Szkoda istotna to uszkodzenie podzespołów pojazdu, które mają wpływ na prawidłową jazdę i prowadzenie pojazdu.
O takiej szkodzie mówimy, gdy dojdzie do uszkodzenia jednego z wymienionych niżej podzespołów i uszkodzone elementy są zakwalifikowane do wymiany zgodnie z technologią naprawy przewidzianą przez producenta. Te podzespoły to:
- konstrukcja nośna (rama, podłużnica, wszelkie wzmocnienia, szkielet nadwozia, podłoga bagażnika, płyta podłogowa, ściana grodziowa, słupki),
- układ hamulcowy (co najmniej jeden element),
- układ kierowniczy i zawieszenie (co najmniej jeden element z wyłączeniem łączników stabilizatora, łożysk, tulei metalowo-gumowych, koła kierownicy).
Zwykle szkoda istotna to szkoda całkowita. Jeśli szkoda zostanie tak zaklasyfikowana, to pamiętaj, żeby po naprawie wykonać dodatkowe badanie techniczne zgodne z przepisami Ustawy „Prawo o Ruchu Drogowym” (szczegóły znajdziesz w art. 81 tej. Ustawy).
Odszkodowania wyliczamy w systemach eksperckich na podstawie zebranej dokumentacji zdjęciowej. Termin rozliczenia szkody zależy w pierwszej kolejności od tego, jak szybko otrzymamy od Ciebie komplet dokumentów oraz od złożoności sprawy.
Na szybkość rozpatrzenia Twojej sprawy ma wpływ m.in. jakość i szybkość naszej wzajemnej komunikacji. Dlatego, jeśli chcesz ją usprawnić, wyraź zgodę na korespondencję elektroniczną i odczytuj na bieżąco maile. Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, udostępnij nam w aplikacji wszystkie wymagane dokumenty, a pytania możesz zadawać nam na czacie.
W trakcie likwidacji szkody otrzymasz następujące dokumenty:
- list z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia, w którym poinformujemy Cię o dokumentach, których potrzebujemy do rozpatrzenia Twojej sprawy (otrzymasz go do 7 dni od zgłoszenia szkody);
- decyzję w sprawie rozliczenia szkody, w której poinformujemy Cię jakie odszkodowania i na jakiej podstawie wypłacimy lub dlaczego nie możemy go wypłacić;
Jeśli nie uda nam się rozpatrzyć Twojej sprawy w ciągu 30 dni od zgłoszenia (czyli jeśli nie otrzymasz w tym terminie decyzji), wyślemy Ci informację z wyjaśnieniem dlaczego.
Co zrobić, jeśli jesteś świadkiem lub uczestnikiem wypadku/kolizji?
Należy:
Jeżeli uważasz, że w związku z uszkodzeniem Twojego pojazdu zgłoszonym z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczu pojazdów mechanicznych doszło do utraty jego wartości handlowej, zgłoś roszczenie.
Jeśli szkoda nie została zaklasyfikowana jako całkowita, to może Ci się należeć odszkodowanie z tytułu rynkowego ubytku wartości pojazdu (RUW).
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Globalne badanie satysfakcji Klienta Allianz
4.5/5
34538 Opinie
Тak oceniają nas Klienci
"Wszystko przebiegło bezproblemowo, w jasny i czytelny sposób." Marcin