Menu back

Mój Allianz

Najczęsciej zadawane pytania

Czym jest serwis Mój Allianz?

Serwis Mój Allianz to bezpieczna przestrzeń, którą zarządza Allianz. W niej znajdziesz wszystkie swoje dokumenty oraz inne pliki, jakie wysłał do Ciebie nasz agent, konsultant lub zespół likwidacji szkód. Przestrzeń jest zabezpieczona, więc Twoje dokumenty zawsze będą bezpieczne i dostępne w każdej chwili. 

Lista dokumentów dostępnych w serwisie:

  • dokumenty wykorzystywane w procesie oferowania i zawierania umów ubezpieczenia, w tym w szczególności: kalkulacja, oferta, polisa, Ogólne Warunki Ubezpieczenia;
  • dokumenty wykorzystywane przez Allianz w procesie wykonywania i obsługi umów ubezpieczenia, w tym w szczególności: duplikat polisy, zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia, potwierdzenie zawarcia umowy, cesja, aneks do polisy, odpowiedź na skargę, monit;
  • dokumenty wykorzystywane w procesie przeprowadzania postępowania likwidacyjnego, w tym w szczególności: pismo obsługowe, decyzja, pismo informujące o przedłużeniu terminu rozpatrywania szkody.

 

Jak korzystać z serwisu Mój Allianz?

Do serwisu logujesz się poprzez kliknięcie w dedykowany link dostępowy. Zostanie on do Ciebie przesłany mailem na uprzednio wskazany adres mailowy.  Do zalogowania się będziesz musiał również podać specjalny kod, jaki każdorazowo będziemy do Ciebie przesyłać SMS.

Serwis pozwala Ci na przetrzymywanie dokumentów ubezpieczeniowych oraz  ich pobieranie. Dostępny jest całodobowo, za wyjątkiem przerw technicznych, co zapewnia ciągły dostęp do plików bez względu na lokalizację.

W jaki sposób pobrać moje dokumenty?

Każdy dokument dostępny w serwisie możesz pobrać. Wystarczy, że klikniesz na nagłówek i rozwiniesz listę dokumentów. Jeśli jest już rozwinięta, to wystarczy, że przy wybranym dokumencie klikniesz przycisk pobierz. Możesz tez kliknąć na sam plik i również zostanie on pobrany.

Jak ponownie uruchomić serwis Mój Allianz?

Jeśli chcesz ponownie dostać się do serwisu Mój Allianz to wystarczy, że ponownie klikniesz w link z maila, jaki od nas otrzymałeś. Jeśli natomiast masz więcej polis w Allianz, to nie musisz specjalnie szukać konkretnego maila. Dana przestrzeń jest przypisana do Ciebie, więc wchodząc przez inny link zawsze zobaczysz wszystkie swoje dokumenty w Allianz.

Od czego zależy zawartość prezentowanych dokumentów?

Zawartość serwisu Mój Allianz zależy od tego, czy podczas przygotowywania przesłanych dokumentów podałeś/aś nam swój nr PESEL. Dzięki temu po zalogowaniu zobaczysz wszystkie swoje polisy w Allianz. Jeśli nie podałeś swojego nr PESEL, bo dokument to np. kalkulacja, to po zalogowaniu zobaczysz jedynie zamówiony dokument.

Czy informacje prezentowane przez serwis Mój Allianz są bezpieczne?

Wszystkie pliki i informacje dostępne w serwisie są zabezpieczone przed próbami wykradzenia danych oraz innymi niebezpieczeństwami sieciowymi. Czuwa nad tym nasz wykwalifikowany zespół, który przeciwdziała wszelkim takim próbom.

Jakie dane podać do zalogowania do serwisu?

Jeśli chcesz się zalogować do serwisu to wystarczy, że podasz swój adres mailowy lub PESEL. Następnie będziesz musiał/a podać specjalny kod, jaki otrzymasz od nas na numer telefonu, jaki nam podałeś/aś SMS-em.

Nie mogę się zalogować – wygasło hasło?

Jeśli kod dostępy, jaki został wysłany do Ciebie SMS-em, wygasł to możesz zamówić kolejny. Jedyne, co musisz zrobić, to kliknąć w polu na górze strony „Wyślij ponownie kod”.  W razie dalszych problemów skontaktuj się ze swoim agentem lub naszą infolinią pod numerem 224 224 224.

Nie mogę się zalogować – niepoprawny link?

Jeśli link jest niepoprawny to skontaktuj się ze swoim agentem lub nasza infolinią pod numerem 224 224 224.

Nie widzę swoich dokumentów

W przypadku, gdy nie widzisz swoich dokumentów sprawdź, czy nie wyświetla się komunikat, iż polisa wygasła. Jeśli nie ma takiego komunikatu to skontaktuj się z ze swoim agentem lub naszą infolinią pod numerem 224 224 224.

Jaki zastosowano mechanizm zapewniający niezmienność treści dokumentów?

W celu zabezpieczenia dokumentów zastosowaliśmy unikalny identyfikator (SHA-256). Każdy dokument, jaki znajdziesz w serwisie Mój Allianz, posiada swój unikatowy identyfikator, którego nie można zmodyfikować.  Gwarantuje on, że w treści dokumentu nie dokonano nieautoryzowanych zmian.

Jak zweryfikować identyfikatory dokumentów przesłane w emailu(SHA 2)

Jeśli chcesz zweryfikować autentyczność dokumentu musisz skorzystać ze strony internetowej, która pozwala na poznanie identyfikatora (SHA – 256) pliku. W dalszym kroku musisz  porównać otrzymany wynik z identyfikatorem, który został przesłany w wiadomości e-mail.