Dlaczego warto korzystać z gwarancji ubezpieczeniowych
Jakie rodzaje gwarancji ubezpieczeniowych proponuje Allianz
Gwarancje ubezpieczeniowe
Chcesz zapewnić swojej firmie to ubezpieczenie?
Sprawdzone rozwiązania dla Twojej firmy
Chcesz zgłosić szkodę lub roszczenie?
Częste pytania o gwarancje ubezpieczeniowe
Nasze gwarancje ubezpieczeniowe opracowaliśmy z myślą o podmiotach gospodarczych, które:
- działają na rynku nie krócej niż 3 lata,
- startują w przetargach wymagających złożenia wadium,
- są zobowiązane złożyć zabezpieczenie w związku z realizowanymi kontraktami.
Warunkiem udzielenia gwarancji jest pozytywna ocena ryzyka. Robimy to na podstawie złożonych przez klienta formularzy oraz wymaganych dokumentów.
- Wypełniasz wniosek o udzielenie gwarancji kontraktowej oraz druk „Informacja o podmiocie gospodarczym”.
- Przesyłasz do nas wypełnione formularze wraz z dokumentami wskazanymi we wniosku jako załączniki.
- Analizujemy otrzymane informacje i dokumenty, po czym na podstawie oceny ryzyka podejmujemy decyzję o warunkach udzielenia gwarancji.
- Po akceptacji oferty zawieramy z Tobą umowę, na podstawie której udzielamy gwarancji.
- Ustanawiasz zabezpieczenia określone w umowie o udzielenie gwarancji oraz opłacasz składkę z tytułu udzielenia gwarancji.
- Wystawiamy dokument gwarancji.
Zgodnie z ogólnymi warunkami umów o udzielanie ubezpieczeniowych gwarancji kontraktowych do każdej umowy o udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej ustanawiane jest zabezpieczenie. Rodzaj zabezpieczenia zależy od sytuacji ekonomiczno-finansowej klienta oraz oceny ryzyka danej transakcji. Większość umów zabezpieczona jest wyłącznie wekslem własnym in blanco wystawionym przez klienta.
Innymi przyjmowanymi przez nas rodzajami zabezpieczeń są m.in.: poręczenie przez inny podmiot gospodarczy, blokada środków na rachunku bankowym, kaucja pieniężna, regwarancja bankowa.
Umowa o udzielanie gwarancji kontraktowych w ramach limitu odnawialnego jest umową generalną zawieraną pomiędzy klientem a nami. Umowa określa podstawowe warunki współpracy, w tym m.in.:
- wysokość limitu odnawialnego, w granicach którego mogą być udzielane gwarancje (łączna kwota czynnych gwarancji udzielonych Klientowi nie może przekroczyć wysokości limitu),
- warunki cenowe,
- rodzaje dostępnych gwarancji,
- maksymalny okres obowiązywania gwarancji,
- formę i rodzaj zabezpieczeń składanych przez Klienta tytułem ewentualnych roszczeń regresowych Allianz w przypadku wypłaty z tytułu gwarancji.
Umowa o udzielanie gwarancji kontraktowych w ramach limitu odnawialnego przyda się przede wszystkim klientom, którzy w toku prowadzonej działalności gospodarczej regularnie korzystają z gwarancji ubezpieczeniowych (np. kilka razy w miesiącu).
Zalety współpracy na podstawie umowy o udzielanie gwarancji kontraktowych w ramach limitu odnawialnego to:
- określone z góry warunki współpracy,
- uproszczona procedura udzielenia gwarancji (gwarancja udzielana na podstawie skróconego wniosku i dokumentów dotyczących zabezpieczanego kontraktu),
- przyspieszone wystawienie gwarancji,
- wygoda – zabezpieczenia składane są jednorazowo w chwili rozpoczęcia współpracy.
Jesteśmy tu, by Ci pomóc
My dołożymy starań, aby pomóc Ci załatwiać sprawy związane z ubezpieczeniami – szybko i wygodnie - przez internet.
Wypełnij i wyślij formularz. Powiadomimy Cię o załatwionej sprawie.
Dokumenty, wnioski, formularze do pobrania
Ten materiał reklamowy ma charakter wyłącznie informacyjny, służy przybliżeniu zakresu ubezpieczenia i nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego ani rekomendacji do złożenia wniosku lub przyjęcia oferty umowy ubezpieczenia. Dokument ten nie stanowi wzorca umownego ani części umowy ubezpieczenia. Szczegółowy zakres i warunki ubezpieczenia regulują ogólne warunki ubezpieczenia wraz z załącznikami, właściwe dla danej umowy (dostępne na stronie Centrum dokumentów, w których znajdziesz postanowienia dotyczące m.in. składki, zakresu ubezpieczenia, ograniczeń i wyłączeń odpowiedzialności Towarzystwa Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna oraz warunków wypłaty i zasad obliczania świadczeń ubezpieczeniowych.
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Inflancka 4B, 00-189 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000028261, NIP 525-15-65-015, REGON 012267870, wysokość kapitału zakładowego: 457 110 000 złotych (wpłacony w całości). Tu znajdziesz pełne dane o spółce.