TUiR Allianz Polska S.A. 

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna – ubezpieczenia majątkowe indywidualne i dla firm 

Dane rejestrowe

Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna
ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa

NIP: 525-15-65-015
REGON: 012267870
KRS: 0000028261

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.

Kapitał zakładowy

377 241 000 zł w pełni pokryty

Akcjonariusze

Allianz New Europe Holding GmbH

Rada Nadzorcza

  • Petros Papanikolaou - Przewodniczący Rady Nadzorczej
  • Kay Müller - Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
  • Jacek Lisowski - członek Rady Nadzorczej
  • Jakub Marek Karnowski – członek Rady Nadzorczej

Komitet Audytu

  • Jakub Marek Karnowski – Przewodniczący Komitetu Audytu
  • Kay Müller – członek Komitetu Audytu
  • Jacek Lisowski – członek Komitetu Audytu

Prokurenci

  • Wojciech Król – prokura łączna do działania łącznie z członkiem zarządu bądź innym prokurentem

Robert Hoerberg

Matthias Baltin dołączył do Grupy Allianz w 2009 roku jako Country Manager w pionie biznesowym  odpowiadającym za region Europy Zachodniej i Południowej. Od 2013 roku pełnił funkcję szefa pionu biznesowego na Europę Południową, obejmując także stanowiska w radach nadzorczych w spółkach we Włoszech, Turcji i Grecji. W latach 2016-2017 pracował w Allianz Bank Financial Advisors SPA we Włoszech jako szef działu Wealth Management & Marketing. W 2017 roku został powołany na stanowisko CFO odpowiadając za planowanie, kontrolę, księgowość, podatki i inwestycje. Od września 2018 roku pełni funkcję wiceprezesa zarządu Allianz w Polsce.

Przed dołączeniem do Grupy Allianz pracował w Swiss Re i McKinsey. Jest absolwentem administracji biznesu w WHU – Otto Beisheim School of Management w Niemczech oraz członkiem CFA. Posiada tytuł MBA Uniwersytetu w Teksasie. Ukończył także studia doktoranckie z zakresu finansów korporacyjnych i rynków kapitałowych na uczelni technicznej RWTH Aachen w Niemczech.

Matthias jest żonaty i ma dwójkę dzieci. W wolnym czasie lubi grać na pianinie i uczyć się nowych języków. Lubi także wędkować.

 

 

Robert Hoerberg

Absolwent Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego, radca prawny.

Cała jego droga zawodowa związana jest z ubezpieczeniami. Po aplikacji sędziowskiej, którą odbył w Sądzie Wojewódzkim w Warszawie oraz aplikacji radcowskiej, pracował przez trzy lata w Państwowym Urzędzie Nadzoru Ubezpieczeń. Do Grupy Allianz Polska dołączył w 1999 roku jako radca prawny, po czym obejmował stanowiska koordynatora zespołu radców prawnych, menedżera, a od roku 2009 Dyrektora Departamentu Prawnego.

Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół zagadnień dotyczących ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej. Jest przewodniczącym Podkomisji Ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej w PIU, reprezentuje Polskę w Komisji Odpowiedzialności Cywilnej Insurance Europe.

 

 

Robert Hoerberg

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na wydziale Finanse i Bankowość.

Posiada uprawnienia biegłego rewidenta Polskiej Izby Biegłych Rewidentów oraz certyfikat Financial Risk Manager.

Karierę zawodową rozpoczął w 2003 roku w departamencie audytu i doradztwa w PwC Polska. Przez kolejne lata awansował na stanowisko menadżera. W latach 2008-2011 zajmował stanowisko managera w PwC Australia w zespole doradczym ds. rozwiązań dla treasury, w Departamencie Globalnych Rynków Kapitałowych. Z Allianz Polska związany od 2011 roku. Zaczynał jako dyrektor finansowy w spółce Allianz Direct New Europe. W 2012 roku objął stanowisko dyrektora ds. kontroli kosztów w grupie Allianz w Polsce. Jednocześnie od 2012 roku był członkiem Zarządu w spółkach Allianz Polska Services Sp. z o. o, Allianz Edukacja S.A i Allianz Informatyka Sp. z o.o. Od 2014 roku zajmował także stanowisko dyrektora ds. planowania i kontroli w spółce majątkowej i życiowej. Od września 2018 roku członek zarządu, odpowiedzialny za zarządzenie Pionem Finansowym w obydwu spółkach ubezpieczeniowych Allianz w Polsce.

 

 

Robert Hoerberg

Absolwent Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa w Warszawie.

Karierę zawodową rozpoczął w 2004 roku jako specjalista ds. marketingu i sprzedaży w firmie Oracle. Od 2006 roku związany z branżą ubezpieczeniową. Najpierw pracował w PZU S.A, gdzie zajmował stanowisko koordynatora w departamencie zarządzania produktem w Wydziale Taryfikacji. W 2010 roku przeszedł do Liberty Direct, gdzie odpowiadał za rozwój nowych produktów, a następnie objął stanowisko kierownika kanału bancassurance. W 2011 roku swoją karierę zawodową kontynuował w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Proama, gdzie kolejno był dyrektorem odpowiedzialnym za produkt i bancassurance, a następnie został szefem sprzedaży i oferty produktowej. Od 2016 roku związany z Allianz Polska, gdzie zajmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego ds. Produktów Masowych w spółce majątkowej. Od czerwca 2018 członek zarządu odpowiedzialny za zarządzanie Pionem Underwritingu i Zarządzania Produktami w obu spółkach ubezpieczeniowych Allianz – majątkowej i życiowej.

TUiR Allianz Polska S.A.

Przesuń, by zobaczyć więcej

na 31.12.2018 r.
Suma bilansowa
3 943,2 mln zł
Kapitały własne
1 178,7 mln zł
Składki przypisane brutto
2 087,8 mln zł
Odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto
1 015,6 mln zł
Wynik finansowy brutto
126, 5 mln zł
Wynik finansowy netto
99,7 mln zł
Stosunek dopuszczonych środków własnych do SCR
172,14%
Stosunek dopuszczonych środków własnych do MCR
403,84%

 

Informacja o podjętych uchwałach przez organy TUiR Allianz Polska S.A. w sprawie wydanych przez Komisję Nadzoru Finansowego Zasad Ładu Korporacyjnego

Mając na względzie opublikowane na stronach internetowych Komisji Nadzoru Finansowego Zasady Ładu Korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych („Zasady”), niniejszym informujemy o uchwałach podjętych odpowiednio w zakresie swojej kompetencji przez Zarząd, Radę Nadzorczą oraz Walne Zgromadzenie.

Walne Zgromadzenie, w zakresie swojej kompetencji, przyjmuje Zasady do stosowania jako istotny dokument programowy strategicznej polityki korporacyjnej. Walne Zgromadzenie dążyć będzie do stosowania Zasad, w szczególności określonych w § 12 ust. 1 oraz ust. 2 Zasad, mając na względzie:

  • przysługujące Spółce, jak i samemu Walnemu Zgromadzeniu oraz akcjonariuszom prawa i obowiązki wynikające z przepisów prawa,
  • zasadę proporcjonalności wynikającą ze skali, charakteru działalności oraz specyfiki Spółki,
  • dążenie do uniknięcia nadmiernej uciążliwości dla Spółki,
  • możliwą realizację celu Zasad w inny sposób niż określony w ich treści.
  • Rada Nadzorcza, w zakresie swojej kompetencji, przyjmuje Zasady do stosowania jako istotny dokument programowy strategicznej polityki korporacyjnej. Rada Nadzorcza dążyć będzie do stosowania Zasad, mając na względzie:
  •  
  • przysługujące Spółce, jak i samej Radzie prawa i obowiązki wynikające z przepisów prawa,
  • zasadę proporcjonalności wynikającą ze skali, charakteru działalności oraz specyfiki Spółki,
  • dążenie do uniknięcia nadmiernej uciążliwości dla Spółki,
  • możliwą realizację celu Zasad w inny sposób niż określony w ich treści

Zarząd, w zakresie swojej kompetencji, uznaje Zasady za istotny dokument programowy strategicznej polityki korporacyjnej Spółki. Zarząd dążyć będzie do stosowania Zasad, mając na względzie:

  • zasadę proporcjonalności wynikającą ze skali, charakteru działalności oraz specyfiki Spółki,
  • dążenie do uniknięcia nadmiernej uciążliwości dla Spółki,
  • możliwą realizację celu Zasad w inny sposób niż określony w ich treści.
  •  
  • Ponadto Zarząd, Rada Nadzorcza oraz Walne Zgromadzenie oświadczają w podjętych przez siebie uchwałach, iż nie są uprawnione do zajmowania stanowiska w kwestii stosowania Zasad w odniesieniu do prerogatyw innych organów Spółki.

Tu zamieścimy informacje dla akcjonariuszy. Zapraszamy już wkrótce.

Informacje o postępowaniach pozasądowych

Na podstawie art. 288 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska SA informuje, iż postępowań pozasądowych, o których mowa w rozdziale 4 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym było:

  • w roku 2016 ok.10
  • w roku 2017 ok. 30
  • w roku 2018 ok. 25