Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkód
Wskaż, z jakiego ubezpieczenia zgłaszasz szkodę
lub od razu wpisz numer polisy i załatw sprawę online
Ubezpieczenie domu lub mieszkania w Allianz - zgłoszenie szkody
-
Dokumenty do szkody
-
Status szkody
-
Częste pytania
- Numer rachunku bankowego
- Opis zakresu szkody np.: uszkodzenie dachu, zerwane rynny, uszkodzona elewacji
- Wymiary uszkodzonych elementów: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic budynku, budowli lub elementów uszkodzonych wraz z wymiarami
- Wymiary uszkodzeń, np.: zerwanie połowy dachu, uszkodzenie elewacji jednej ściany, urwanie 3 m rynny
- Rodzaj użytego materiału budowlanego do wykończenia, np.: blacho-dachówka, rynna PCV, tynk cienkowarstwowy akrylowy
- Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
- – Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
– Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie całego budynku (rzut na uszkodzoną część); zdjęcie miejsca szkody (np. uszkodzona część dachu, ściany, urwana rynna), zdjęcie szczegółów
- Numer rachunku bankowego
- Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
- Wymiary i ilość otworów (okien, drzwi) – w przypadku zalania ścian i sufitu
- Wymiary zacieków. Długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
- Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
- Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
– Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
– Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie całego pomieszczenia (np. z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody), zdjęcie miejsce szkody (np. powierzchnie plamy zalania), zdjęcie szczegółów (np. purchle, odparzenia, pleśń i grzyb)
W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
- Dokument potwierdzenie przez sprawcę/administrację/wspólnotę
- Numer rachunku bankowego
- Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
- Wymiary i liczbę otworów (okien, drzwi) – w przypadku zalania ścian i sufitu
- Wymiary zacieków. Długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
- Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
- Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
– Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
– Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie całego pomieszczenia (np. z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody), zdjęcie miejsce szkody (np. powierzchnie plamy zalania), zdjęcie szczegółów (np. purchle, odparzenia, pleśń i grzyb) - W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
- Numer rachunku bankowego
- Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
– Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia
– Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu, np. zdjęcie okna, zdjęcie miejsca szkody (np. pęknięta powierzchnia) – maksymalnie 3 - Wymiar uszkodzonego przedmiotu szklanego
- Kosztorys przedwykonawczy lub rachunek za naprawę
W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
- Numer rachunku bankowego
- Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
– Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
– W przypadku uszkodzonego sprzętu sfotografuj tabliczkę znamionową. - Faktury pierwotnego zakupu przedmiotu szkody
- Opinia z serwisu określająca przyczynę, zakres oraz koszt naprawy
- Wykaz uszkodzonych ruchomości (faktura, data zakupu, wartość)
- Wartość roszczenia
W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
- Numer rachunku bankowego
- Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
– Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
– Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu – 3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia - Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość/długość/wysokość)
- Wykaz uszkodzonych ruchomości (faktura, data zakupu, wartość)
- Wysokość roszczenia
W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
- Numer rachunku bankowego
- Zdjęcia wykonane wg instrukcji:
– Wykonaj zdjęcia przy dobrym oświetleniu. Jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia.
– Wykonuj zdjęcia wg zasady od ogółu do szczegółu – 3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia - Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość/długość/wysokość)
- Wykaz uszkodzonych i skradzionych ruchomości (faktura, data zakupu, wartość)
- Wysokość roszczenia
W indywidualnych przypadkach Allianz zastrzega sobie prawo rozszerzenia listy dokumentów niezbędnych do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Asystent Szkody
Wpisz osiem ostatnich cyfr swojego numeru polisy.
Jeśli numer Twojej polisy to 260-12341234, to wpisz 12341234
- Jeśli to możliwe, zabezpiecz miejsce szkody tak, żeby nie powiększała swoich rozmiarów (np. zakręć dopływ wody).
- Jak najszybciej zgłoś do nas szkodę przez Internet.
- Zrób kilka zdjęć zalanych pomieszczeń (zdjęcia poglądowe całych pomieszczeń) oraz zdjęcia samego miejsca zalania.
- Spisz wymiary pomieszczeń (długość, szerokość, wysokość) oraz wymiary samego zalania.
- Zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów. Jeśli uszkodzone zostały sprzęty AGD/RTV zrób zdjęcia tych sprzętów oraz zdjęcia tabliczki na której znajduje się marka i model urządzenia.
- Spisz wszystkie uszkodzone sprzęty oraz ruchomości.
- Zdjęcia przekaż nam za pomocą Asystenta Szkody lub - jeśli nie jest to możliwe - wyślij na adres szkody@allianz.pl, podaj w tytule maila numer szkody. To ułatwi nam zebranie dokumentów szkody. Nie przesyłaj maili większych niż 10MB.
- Na podstawie Twojego zgłoszenia zdecydujemy, czy potrzebne będą dodatkowe oględziny rzeczoznawcy. Jeśli nie, po wykonaniu tych kroków możesz posprzątać zalane pomieszczenia.
- Nie wyrzucaj uszkodzonych sprzętów, możliwe, że będziemy chcieli je obejrzeć w trakcie likwidacji szkody. Te sprzęty będzie można wyrzucić po rozliczeniu szkody.
Szkodę zgłosisz najszybciej przez formularz na naszej stronie internetowej.
Wypełnij formularz online, pobierz druk zgłoszenia, wypełnij i zapisz na komputerze, załącz do formularza druk zgłoszenia oraz skany innych dokumentów. Wyślij zgłoszenie i czekaj na kontakt z Allianz.
Ubezpieczenie domu lub mieszkania - zgłoszenie szkody
-
Zgłoszenie szkody
-
Status szkody
-
Częste pytania
Zalanie, inne zdarzenia losowe, stłuczenia, dewastacja, kradzież, szkody wyrządzone innym (w tym osobowe), kradzież i uszkodzenie roweru najwygodniej zgłosisz online. Zarejestrujemy Twoje zgłoszenie i w razie potrzeby poprosimy o potrzebne dokumenty.
Do zgłoszenia dołącz:
- Zdjęcia pomieszczeń z uszkodzeniami oraz szczegółowe zdjęcia uszkodzeń
- Zdjęcia rachunków, faktur za naprawę (jeżeli samodzielnie naprawiłeś uszkodzenie)
Dodatkowe dokumenty:
- W przypadku przepięcia - wyniki ekspertyzy serwisu naprawczego z określeniem zakresu i przyczyny uszkodzenia oraz przewidywanych kosztów naprawy a także zdjęcia uszkodzonego sprzętu wraz ze zdjęciem tabliczki znamionowej
- Jeżeli zalał Cię sąsiad - oświadczenie sprawcy Pobierz lub oświadczenie administratora budynku Pobierz
- W razie dewastacji - notatkę policyjną
- W przypadku kradzieży - lista skradzionych przedmiotów z określeniem ich wartości i potwierdzeniem zakupu (np. faktura, paragon), zdjęcia skardzionych przedmiotów (np. zdjęcie wykonane w przeszłości z widocznym przedmiotem), notatka policyjna
- Jeżeli Twój pies lub kot ucierpiał w wypadku - dokumentacja z kliniki weterynaryjnej wskazująca zakres leczenia oraz potwierdenie poniesionych kosztów leczenia (rachunki lub faktury)
- Jeżeli zgłoszenie dotyczy roweru - potwierdzenie zakupu roweru lub wyposażenia (paragon lub faktura)
- W przypadku szkody osobowej wyrządzonej innej osobie - zdjęcia dokumentacji medycznej osoby poszkodowanej
- Pomoc specjalisty
Wizyta ślusarza, elektryka, hydraulika, fachowa pomoc w razie awarii sprzętu RTV, AGD i komputerów, dostęp do przydatnych infolinii – m.in. weterynaryjnej, prawnej i medycznej - Usługi medyczne
Organizację i opłacenie domowej wizyty lekarskiej lub zabiegów rehabilitacyjnych, transport medyczny, opieka po hospitalizacji, pomoc psychologa - Assistance rowerowe
Koszty usprawnienia lub naprawy roweru na miejscu zdarzenia, transport do najbliższego warsztatu naprawczego a także dostęp do praktycznej infolinii dla rowerzystów (np. informacje o trasach rowerowych, imprezach dla rowerzystów)
Uraz
- Dokumentacja medyczna z procesu leczenia np. karta informacyjna z leczenia
Śmierć
- Zdjęcie aktu zgonu
Dokumentacja ze szpitala lub z policji o okolicznościach wypadku śmiertelnego (w tym potwierdzające fakt trzeźwości) np. notatka policyjna, dokument szpitalny na podstawie którego stwierdzono zgon
Sposoby zgłoszenia zdarzenia
- E-mailem - prześlij zdjęcia dokumentów do nas na adres odszkodowania@allianz.pl
- Telefonicznie - zadzwoń do nas na +48 224 224 224.
- Pocztą tradycyjną - wyślij dokumenty na adres:
TUiR Allianz Polska S.A.
ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa
Uraz lub śmierć
- Zdjęcia dokumentacji medycznej osoby poszkodowanej
Status swojego zgłoszenia sprawdzisz
- online w serwisie Mój Allianz (dawniej MojaAviva) w zakładce „Moje szkody i roszczenia”,
- telefonicznie +48 224 224 224 (pon.- pt. 8:00-19:00)
- lub wysyłając wiadomość na odszkodowania@allianz.pl podając w wiadomości numer zgłoszenia.
Status zgłoszenia z ubezpieczenia NNW sprawdzisz tylko telefonicznie lub przez e-mail.
- Zgłoszenie szkody
Szkodę najprościej zgłosić online - w dowolnym momencie wygodnie załączasz wszystkie zdjęcia dokumentów i śledzisz status sprawy. Możesz też zgłosić zdarzenie telefonicznie. - Wycena
Wycenę przygotujemy na podstawie przesłanych dokumentów i zdjęć. Jeśli do wyceny będą potrzebne oględziny, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić wizytę rzeczoznawcy. - Wypłata odszkodowania
Wypłata z odszkodowania możliwa już następnego dnia roboczego, na wskazane przez Ciebie konto bankowe.
Brakujące dokumenty możesz dołączyć do zgłoszonej szkody na dwa sposobów:
- Online - w serwisie Mój Allianz (dawniej MojaAviva). Po zalogowaniu, w menu głównym wybierz "Szkody i roszczenia", a następnie wskaż typ szkody. Mój Allianz podpowie Ci kolejne kroki.
- SMS GO - zadzwoń do nas na +48 224 224 224 i poproś konsultanta o wysłanie linku do przesłania zdjęć dokumentów.
1. Ściany, podłogi i dachy muszą być wykonane z materiałów wytrzymałych uniemożliwiających łatwe zniszczenie, np. ściana nie może być wykonana z cienkiego drewna. Okna i inne otwory zewnętrzne muszą być zamknięte.
2. Drzwi zewnętrzne muszą być w należytym stanie technicznym, prawidłowo osadzone i zamknięte. Ich wyważenie lub wyłamanie nie jest możliwe bez użycia narzędzi lub znacznej siły fizycznej:
- w przypadku drzwi przeszklonych drzwi powinny być zabezpieczone w sposób, który uniemożliwi wejście do pomieszczeń lub otwarcie w tych drzwiach zamka bez użycia klucza przez otwór wybity w szybie. Za wystarczające zabezpieczenie uznajemy szkło antywłamaniowe o klasie odporności co najmniej P3,
- w przypadku drzwi pełnych - drzwi muszą posiadać co najmniej 2 zamki wielozastawkowe lub 1 zamek atestowany przez instytucję uprawnioną do wydawania atestu (nie dotyczy drzwi balkonowych i tarasowych),
- w przypadku drzwi przeciwwłamaniowych - drzwi muszą posiadać 1 zamek elektroniczny (nie dotyczy drzwi balkonowych i tarasowych).
3. Drzwi zewnętrzne do budynków gospodarczych lub pomieszczeń przynależnych (np. garażu w bryle domu), o ile nie prowadzi z nich bezpośrednie przejście do domu, powinny być zamknięte na co najmniej 1 zamek wielostawkowy lub 1 zamek atestowany przez instytucję uprawnioną do wydawania atestu.
4. Okna muszą być w należytym stanie technicznym, prawidłowo osadzone i zamknięte , a ich wyłamanie lub wyważenie nie jest możliwe bez użycia narzędzi lub siły fizycznej.
5. Klucze do mieszkania, domu oraz budynków gospodarczych muszą być chronione przed kradzieżą. W przypadku zaginięcia kluczy, zamki powinny być od razu wymienione.
6. Drzwi garażowe zamknięte elektronicznym zamkiem na pilota są akceptowane jako wystarczające zabezpieczenie przeciw kradzieżowe.
Zadzwoń do nas na +48 224 224 224. Infolinia Assistance jest czynna 24/7. Podczas rozmowy z konsultantem podaj numer polisy.
- W ramach pomocy specjalisty możesz skorzystać m.in. z wizyty ślusarza, elektryka, hydraulika, fachowej pomocy w razie awarii sprzętu RTV, AGD i komputerów, opieki nad zwierzętami domowymi czy dostępu do przydatnych infolinii - m. in. weterynaryjnej, prawnej i medycznej.
- W ramach usług medycznych możesz skorzystać m.in. z 3 wizyt domowych lekarza, wizyty pielęgniarki według zleceń lekarza i 5 wizyt u psychologa. Zapewniamy także transport medyczny, opiekę po pobycie w szpitalu oraz rehabilitację, dostarczenie leków i sprzętu medycznego, opiekę nad osobami niesamodzielnymi oraz zwierzętami domowymi.