Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkód
Ubezpieczenie domu lub mieszkania - zgłoszenie szkody
+48 224 224 224 Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
zgłoszonej szkody
+48 224 224 224 Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Co zrobić po wystąpieniu szkody
- Zrób zdjęcia, aby udokumentować przyczynę oraz szkodę.
- Zgłoś zdarzenie na policję, jeśli np. doszło do wandalizmu lub kradzieży z włamaniem.
- Zgłoś niezwłocznie szkodę do Allianz – sprawdź tutaj, jakich potrzebujemy informacji.
-
Informacje potrzebne do zgłoszenia szkody
-
Jak zabezpieczyć miejsce szkody
-
Co po zgłoszeniu szkody
Jakie szczegółowe informacje mam podać w odpowiedzi na pytanie „Jak doszło do zdarzenia i co uległo uszkodzeniu”?
Opisz nam dokładnie co się stało (np. na skutek intensywnych opadów deszczu zalany został mój garaż), w jaki sposób doszło do zdarzenia, jakie pomieszczenia zostały uszkodzone, podaj nam wymiary tych pomieszczeń, wymień meble, sprzęty oraz inne ruchomości które zostały uszkodzone. Szczegółowy opis przyspieszy i ułatwi nam likwidację Twojej szkody.
Co dokładnie mam wpisać w pole „Numer polisy”?
Wpisz osiem ostatnich cyfr swojego numeru polisy.
Jeśli numer Twojej polisy to 260-12341234, to wpisz 12341234.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Numer rachunku bankowego
- Opis zakresu szkody (np.: uszkodzenie dachu, zerwane rynny, uszkodzona elewacji)
- Wymiary uszkodzonych elementów: długość, szerokość oraz wysokość uszkodzonych elementów lub budynków lub ich szkice wraz z wymiarami
- Wymiary uszkodzeń (np.: zerwana połowa dachu, uszkodzona elewacja jednej ściany, urwana rynna – 3 m)
- Rodzaj użytego materiału budowlanego do wykończenia (np.: blacho-dachówka, rynna PCV, tynk cienkowarstwowy akrylowy)
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Numer rachunku bankowego
- Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
- Wymiary zacieków: długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
- Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Dokument, który potwierdzi odpowiedzialność za szkodę (np. potwierdzenie przez sprawcę, administrację lub wspólnotę)
- Numer rachunku bankowego
- Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
- Dokument, który potwierdzi własność lub inne prawo do odbioru odszkodowania (akt notarialny, nr księgi wieczystej, rachunek za energię itp.)
- Wymiary zacieków: długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
- Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Numer rachunku bankowego
- Wymiary uszkodzonego przedmiotu szklanego
- Kosztorys przedwykonawczy lub rachunek za naprawę]
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Numer rachunku bankowego
- Faktury pierwotnego zakupu uszkodzonego przedmiotu (czyli przedmiotu szkody)
- Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami:
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Numer rachunku bankowego
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami:
- Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość, długość i wysokość)
- Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Notatka z policji
- Numer rachunku bankowego
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
- Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość, długość i wysokość)
- Wykaz uszkodzonych i skradzionych ruchomości (data zakupu, wartość)
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody
- Numer rachunku bankowego
- Rachunki lub faktury, które potwierdzają nabycie zniszczonych rzeczy
- Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)
- Dokumenty potwierdzające własność nieruchomości (jeśli szkodzie uległ Twój budynek lub Twoje mieszkanie)
- Notatka straży pożarnej
- Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.
- Zabezpiecz budynek przed powiększaniem się szkody (zakryj dach na uszkodzonej powierzchni/wypompuj wodę).
- Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
- Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami.
- Zgłoś do nas szkodę. Skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
- Jeśli to możliwe, zabezpiecz miejsce szkody tak, żeby nie powiększała swoich rozmiarów (np. zakręć dopływ wody).
- Zrób kilka zdjęć zalanych pomieszczeń (zdjęcia poglądowe całych pomieszczeń) oraz zdjęcia samego miejsca zalania.
- Spisz wymiary pomieszczeń (długość, szerokość, wysokość) oraz wymiary samego zalania.
- Zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów. Jeśli uszkodzone zostały sprzęty AGD/RTV zrób zdjęcia tych sprzętów oraz zdjęcia tabliczki na której znajduje się marka i model urządzenia.
- Spisz wszystkie uszkodzone sprzęty oraz ruchomości.
- Nie wyrzucaj uszkodzonych sprzętów, możliwe, że będziemy chcieli je obejrzeć w trakcie likwidacji szkody. Te sprzęty będzie można wyrzucić po rozliczeniu szkody.
- Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
- Skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za szkodę i/lub z administracją budynku, żeby ustalić i usunąć przyczynę szkody.
- Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
- Zabezpiecz mieszkanie lub lokal przed powiększaniem się szkody (usuń wodę).
- Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
- Nie wyrzucaj uszkodzonych sprzętów, możliwe, że będziemy chcieli je obejrzeć w trakcie likwidacji szkody. Te sprzęty będzie można wyrzucić po rozliczeniu szkody.
- Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
- Jeśli to możliwe pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian, chyba że te zmiany są niezbędne do zabezpieczenia przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu;
- Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
- Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
- Pozostaw uszkodzone sprzęty (są potrzebne, żeby oszacować szkodę).
- Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
- Powiadom policję.
- Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian– za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
- Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
- Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
- Powiadom policję.
- Zrób zdjęcia uszkodzonych zabezpieczeń (np. okna, drzwi, zamki, kraty, żaluzje).
- Zabezpiecz miejsce szkody – jeśli zostały uszkodzone zamki wymień je.
- Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
- Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
- Wezwij straż pożarną i policję.
- Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu, a jeśli musisz je wyrzucić, wcześniej zrób ich zdjęcia.
- Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
- Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Asystent Szkody
Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, wejdź do aplikacji i załącz tam dokumenty oraz zdjęcia uszkodzonego mienia. Asystent Szkody poprowadzi Cię krok po kroku przez ten proces.
Jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody lub masz problem z dodaniem zdjęć lub dokumentów albo chcesz przesłać dodatkowe,
- wyślij je mailem na [email protected]
- w temacie maila podaj numer szkody.
Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny, dokumenty możesz udostępnić naszemu rzeczoznawcy.
To zależy od rozmiaru szkody i analizy sprawy przez likwidatora. Jeśli na podstawie zdjęć i opisu szkody likwidator wyceni szkodę, nie ma potrzeby wysyłania rzeczoznawcy. W takiej sytuacji likwidator po analizie dokumentacji wypłaci odszkodowanie bez oględzin.
Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny mienia, nasz rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą i uzgodni termin spotkania.
Jeśli masz link do Asystenta Szkody, aplikacja poprowadzi Cię krok po kroku.
Jeśli nie masz linku do Asystenta Szkody, wykonaj zdjęcia zgodnie z instrukcją, które obrazują:
- cały przedmiot lub pomieszczenie, którego dotyczy szkoda;
- powstałe uszkodzenia;
- tabliczkę znamionową, jeśli uszkodził się sprzęt elektroniczny.
Zdjęcia wyślij na [email protected] - w temacie maila podaj numer szkody.
Może się zdarzyć, że ze względu na duże natężenie nagłych zjawisk pogodowych mogą wystąpić opóźnienia, bo zajmujemy się większą niż zwykle liczbą zgłoszeń.
W takim przypadku prosimy Cię o wyrozumiałość - poczekaj na telefon od rzeczoznawcy.
Najprościej informację o szkodzie uzyskasz dzięki aplikacji Asystent Szkody. W aplikacji tej na bieżąco informujemy, na jakim etapie jest Twoja sprawa. Możesz do niej wejść przez link, który przesyłamy po zgłoszeniu szkody.
Czasem - ze względu na rodzaj szkody lub jeśli nie wyrazisz na to zgody – nie wysyłamy linku do aplikacji. W takim wypadku - jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody – możesz sprawdzać status swojej sprawy telefonicznie. Wystarczy zadzwonić
pod numer + 48 224 224 224* i podać numer szkody. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Odszkodowania wyliczamy w systemach eksperckich na podstawie zebranej dokumentacji zdjęciowej.
W trakcie likwidacji szkody otrzymasz następujące dokumenty:
- list z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia, w którym poinformujemy Cię o dokumentach, których potrzebujemy do rozpatrzenia Twojej sprawy (otrzymasz go do 7 dni od zgłoszenia szkody);
- decyzję w sprawie rozliczenia szkody, w której poinformujemy Cię jakie odszkodowania i na jakiej podstawie wypłacimy lub dlaczego nie możemy go wypłacić;
Jeśli nie uda nam się rozpatrzyć Twojej sprawy w ciągu 30 dni od zgłoszenia (czyli jeśli nie otrzymasz w tym terminie decyzji), wyślemy Ci informację z wyjaśnieniem dlaczego.
Na szybkość rozpatrzenia Twojej sprawy ma wpływ m.in. jakość i szybkość naszej wzajemnej komunikacji. Dlatego, jeśli chcesz ją usprawnić, wyraź zgodę na korespondencję elektroniczną i odczytuj na bieżąco maile. Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, udostępnij nam w aplikacji wszystkie wymagane dokumenty, a pytania możesz zadawać nam na czacie.
Możesz przedstawić kosztorys od wykonawcy lub inny dokument potwierdzający koszty, które zweryfikujemy zgodnie z warunkami Twojego ubezpieczenia. Ważne, aby dokumenty zawierały: koszty robocizny oraz zużytego materiału.
Możesz skorzystać z zamieszczonego wzoru kosztorysu lub poprosić wykonawcę o przygotowanie własnego. We wzorze mamy pozycje, które umożliwią nam weryfikacje kosztów. Zadbaj, aby wymienione pozycje, znalazły się również na kosztorysie wykonawcy:
- rodzaj wykonanej pracy,
- wymiar prac w odpowiedniej jednostce miary (np. metry kwadratowe, metry bieżące, roboczogodziny),
- cena za jednostkę miary,
- całościowa wartość robocizny,
- ilość zużytego materiału (w opakowaniach/m2/mb),
- cena za opakowanie/m2/mb,
- całościowa wartość,
- rodzaj zużytego materiału.