Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, sprawna likwidacja szkód

Zgłoś swoją sprawę online – dzięki temu obsłużymy ją szybciej.
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
Masz polisę Mój Dom w Allianz
Sprawca ma polisę w Allianz

+48 224 224 224 Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Masz polisę w Santander Allianz
Sprawdzasz status 
zgłoszonej szkody 

+48 224 224 224 Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

  1. Zrób zdjęcia, aby udokumentować przyczynę oraz szkodę.
  2. Zgłoś zdarzenie na policję, jeśli np. doszło do wandalizmu lub kradzieży z włamaniem.
  3. Zgłoś niezwłocznie szkodę do Allianz – sprawdź tutaj, jakich potrzebujemy informacji.
Informacje potrzebne do zgłoszenia szkody
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.

Jakie szczegółowe informacje mam podać w odpowiedzi na pytanie „Jak doszło do zdarzenia i co uległo uszkodzeniu”?

Opisz nam dokładnie co się stało (np. na skutek intensywnych opadów deszczu zalany został mój garaż), w jaki sposób doszło do zdarzenia, jakie pomieszczenia zostały uszkodzone, podaj nam wymiary tych pomieszczeń, wymień meble, sprzęty oraz inne ruchomości które zostały uszkodzone. Szczegółowy opis przyspieszy i ułatwi nam likwidację Twojej szkody.

Co dokładnie mam wpisać w pole „Numer polisy”?

Wpisz osiem ostatnich cyfr swojego numeru polisy.

Jeśli numer Twojej polisy to 260-12341234, to wpisz 12341234.

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Numer rachunku bankowego
  • Opis zakresu szkody (np.: uszkodzenie dachu, zerwane rynny, uszkodzona elewacji)
  • Wymiary uszkodzonych elementów: długość, szerokość oraz wysokość uszkodzonych elementów lub budynków lub ich szkice wraz z wymiarami
  • Wymiary uszkodzeń (np.: zerwana połowa dachu, uszkodzona elewacja jednej ściany, urwana rynna – 3 m)
  • Rodzaj użytego materiału budowlanego do wykończenia (np.: blacho-dachówka, rynna PCV, tynk cienkowarstwowy akrylowy)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie całego budynku z widoczną uszkodzoną częścią; zdjęcie uszkodzonego miejsca, np. uszkodzonej części dachu, ściany z naciekiem lub urwanej rynny; a następnie ujmij na zdjęciach szczegóły uszkodzeń, np. odchodząca farba.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości. 

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Numer rachunku bankowego
  • Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
  • Wymiary zacieków: długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
  • Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie całego pomieszczenia z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody, następnie zdjęcie uszkodzonego miejsca tj. powierzchni plamy zalania, a na koniec zdjęcie szczegółów: purchli, odparzeń, pleśni czy grzyba.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Dokument, który potwierdzi odpowiedzialność za szkodę (np. potwierdzenie przez sprawcę, administrację lub wspólnotę)
  • Numer rachunku bankowego
  • Wymiary pomieszczeń: długość, szerokość oraz wysokość lub szkic pomieszczenia z wymiarami
  • Dokument, który potwierdzi własność lub inne prawo do odbioru odszkodowania (akt notarialny, nr księgi wieczystej, rachunek za energię itp.)
  • Wymiary zacieków: długość oraz szerokość mierzona w najdłuższym i najszerszym miejscu
  • Rodzaj użytego materiału do wykończenia wnętrza (np. farba akrylowa, gładź gipsowa, panele podłogowe)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie całego pomieszczenia z przeciwnego rogu pomieszczenia w stosunku do miejsca szkody, następnie zdjęcie uszkodzonego miejsca tj. powierzchni plamy zalania, a na koniec zdjęcie szczegółów: purchli, odparzeń, pleśni czy grzyba.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Numer rachunku bankowego
  • Wymiary uszkodzonego przedmiotu szklanego
  • Kosztorys przedwykonawczy lub rachunek za naprawę]
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (np. zrób zdjęcie okna z dystansu, potem zdjęcie uszkodzonego miejsca, np. pękniętej powierzchni).

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Numer rachunku bankowego
  • Faktury pierwotnego zakupu uszkodzonego przedmiotu (czyli przedmiotu szkody)
  • Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami:
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • w przypadku uszkodzonego sprzętu sfotografuj tabliczkę znamionową.

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Numer rachunku bankowego
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami:
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia – z dalszej odległości i zbliżenia)
  • Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość, długość i wysokość)
  • Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Notatka z policji
  • Numer rachunku bankowego
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia – z dalszej odległości i zbliżenia)
  • Wymiary powstałych uszkodzeń (szerokość, długość i wysokość)
  • Wykaz uszkodzonych i skradzionych ruchomości (data zakupu, wartość)

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Dokumenty i informacje potrzebne do likwidacji szkody

  • Numer rachunku bankowego
  • Rachunki lub faktury, które potwierdzają nabycie zniszczonych rzeczy
  • Wykaz uszkodzonych ruchomości (data zakupu, wartość)
  • Dokumenty potwierdzające własność nieruchomości (jeśli szkodzie uległ Twój budynek lub Twoje mieszkanie)
  • Notatka straży pożarnej
  • Zdjęcia wykonane zgodnie z poniższymi wskazówkami
  • rób zdjęcia przy dobrym oświetleniu - jeżeli jest taka potrzeba, użyj lampy błyskowej lub dodatkowego oświetlenia,
  • zastosuj zasadę od ogółu do szczegółu (3-5 zdjęć dokumentujących uszkodzenia – z dalszej odległości i zbliżenia)

Możemy prosić Cię o dokumenty spoza tej listy, jeśli okażą się niezbędne do ustalenia okoliczności szkody oraz jej wysokości.

Jak zabezpieczyć miejsce szkody
  • Zabezpiecz budynek przed powiększaniem się szkody (zakryj dach na uszkodzonej powierzchni/wypompuj wodę).
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami.
  • Zgłoś do nas szkodę. Skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
  • Jeśli to możliwe, zabezpiecz miejsce szkody tak, żeby nie powiększała swoich rozmiarów (np. zakręć dopływ wody).
  • Zrób kilka zdjęć zalanych pomieszczeń (zdjęcia poglądowe całych pomieszczeń) oraz zdjęcia samego miejsca zalania.
  • Spisz wymiary pomieszczeń (długość, szerokość, wysokość) oraz wymiary samego zalania.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonych przedmiotów. Jeśli uszkodzone zostały sprzęty AGD/RTV zrób zdjęcia tych sprzętów oraz zdjęcia tabliczki na której znajduje się marka i model urządzenia.
  • Spisz wszystkie uszkodzone sprzęty oraz ruchomości.
  • Nie wyrzucaj uszkodzonych sprzętów, możliwe, że będziemy chcieli je obejrzeć w trakcie likwidacji szkody. Te sprzęty będzie można wyrzucić po rozliczeniu szkody.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
  • Skontaktuj się z osobą odpowiedzialną za szkodę i/lub z administracją budynku, żeby ustalić i usunąć przyczynę szkody.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Zabezpiecz mieszkanie lub lokal przed powiększaniem się szkody (usuń wodę).
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
  • Nie wyrzucaj uszkodzonych sprzętów, możliwe, że będziemy chcieli je obejrzeć w trakcie likwidacji szkody. Te sprzęty będzie można wyrzucić po rozliczeniu szkody.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
  • Jeśli to możliwe pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian, chyba że te zmiany są niezbędne do zabezpieczenia przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu;
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
  • Pozostaw uszkodzone sprzęty (są potrzebne, żeby oszacować szkodę).
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
  • Powiadom policję.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian– za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonego mienia.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
  • Powiadom policję.
  • Zrób zdjęcia uszkodzonych zabezpieczeń (np. okna, drzwi, zamki, kraty, żaluzje).
  • Zabezpiecz miejsce szkody – jeśli zostały uszkodzone zamki wymień je.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
  • Wezwij straż pożarną i policję.
  • Jeśli to możliwe, pozostaw miejsce powstania szkody bez zmian – za wyjątkiem sytuacji, gdy te zmiany są niezbędne, aby zabezpieczyć Twoje mienie przed dalszymi uszkodzeniami. Uprzątnięte rzeczy złóż w jednym miejscu, a jeśli musisz je wyrzucić, wcześniej zrób ich zdjęcia.
  • Zgłoś do nas szkodę – skorzystaj z linku poniżej.
  • Skompletuj dokumenty i prześlij je do nas. Po zgłoszeniu szkody powiemy Ci, jak to możesz zrobić.
Co po zgłoszeniu szkody
Status zgłoszonej szkody z ubezpieczenia Mój Dom sprawdzisz w aplikacji Asystent Szkody. 
Na bieżąco możesz śledzić proces likwidacji szkody. Aplikacji nie musisz pobierać na telefon. Do aplikacji będziesz wchodzić przez link, który prześlemy Ci po zgłoszeniu szkody.

Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, wejdź do aplikacji i załącz tam dokumenty oraz zdjęcia uszkodzonego mienia. Asystent Szkody poprowadzi Cię krok po kroku przez ten proces.

Jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody lub masz problem z dodaniem zdjęć lub dokumentów albo chcesz przesłać dodatkowe,

Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny, dokumenty możesz udostępnić naszemu rzeczoznawcy.

To zależy od rozmiaru szkody i analizy sprawy przez likwidatora. Jeśli na podstawie zdjęć i opisu szkody likwidator wyceni szkodę, nie ma potrzeby wysyłania rzeczoznawcy. W takiej sytuacji likwidator po analizie dokumentacji wypłaci odszkodowanie bez oględzin. 

Jeśli w Twojej szkodzie zleciliśmy oględziny mienia, nasz rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą i uzgodni termin spotkania. 

Jeśli masz link do Asystenta Szkody, aplikacja poprowadzi Cię krok po kroku.

Jeśli nie masz linku do Asystenta Szkody, wykonaj zdjęcia zgodnie z instrukcją, które obrazują:

  • cały przedmiot lub pomieszczenie, którego dotyczy szkoda;
  • powstałe uszkodzenia;
  • tabliczkę znamionową, jeśli uszkodził się sprzęt elektroniczny.

 Zdjęcia wyślij na [email protected]  - w temacie maila podaj numer szkody. 

Może się zdarzyć, że ze względu na duże natężenie nagłych zjawisk pogodowych mogą wystąpić opóźnienia, bo zajmujemy się większą niż zwykle liczbą zgłoszeń.

W takim przypadku prosimy Cię o wyrozumiałość - poczekaj na telefon od rzeczoznawcy. 

Najprościej informację o szkodzie uzyskasz dzięki aplikacji  Asystent Szkody. W aplikacji tej na bieżąco informujemy, na jakim etapie jest Twoja sprawa. Możesz do niej wejść przez link, który przesyłamy po zgłoszeniu szkody.

Czasem - ze względu na rodzaj szkody lub jeśli nie wyrazisz na to zgody – nie wysyłamy linku do aplikacji. W takim wypadku - jeśli nie masz od nas linku do Asystenta Szkody – możesz sprawdzać status swojej sprawy telefonicznie. Wystarczy zadzwonić  

pod numer + 48 224 224 224* i  podać numer szkody. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Odszkodowania wyliczamy w systemach eksperckich na podstawie zebranej dokumentacji zdjęciowej.

W trakcie likwidacji szkody otrzymasz następujące dokumenty:

  • list z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia, w którym poinformujemy Cię o dokumentach, których potrzebujemy do rozpatrzenia Twojej sprawy (otrzymasz go do 7 dni od zgłoszenia szkody);
  • decyzję w sprawie rozliczenia szkody, w której poinformujemy Cię jakie odszkodowania i na jakiej podstawie wypłacimy lub dlaczego nie możemy go wypłacić;

Jeśli nie uda nam się rozpatrzyć Twojej sprawy w ciągu 30 dni od zgłoszenia (czyli jeśli nie otrzymasz w tym terminie decyzji), wyślemy Ci informację z wyjaśnieniem dlaczego.

Na szybkość rozpatrzenia Twojej sprawy ma wpływ m.in. jakość i szybkość naszej wzajemnej komunikacji. Dlatego, jeśli chcesz ją usprawnić, wyraź zgodę na korespondencję elektroniczną i odczytuj na bieżąco maile. Jeśli masz od nas link do Asystenta Szkody, udostępnij nam w aplikacji wszystkie wymagane dokumenty, a pytania możesz zadawać nam na czacie. 

Możesz przedstawić kosztorys od wykonawcy lub inny dokument potwierdzający koszty, które zweryfikujemy zgodnie z warunkami Twojego ubezpieczenia. Ważne, aby dokumenty zawierały: koszty robocizny oraz zużytego materiału.

Możesz skorzystać z zamieszczonego wzoru kosztorysu lub poprosić wykonawcę o przygotowanie własnego. We wzorze mamy pozycje, które umożliwią nam weryfikacje kosztów. Zadbaj, aby wymienione pozycje, znalazły się również na kosztorysie wykonawcy:

  • rodzaj wykonanej pracy,
  • wymiar prac w odpowiedniej jednostce miary (np. metry kwadratowe, metry bieżące, roboczogodziny),
  • cena za jednostkę miary,
  • całościowa wartość robocizny,
  • ilość zużytego materiału (w opakowaniach/m2/mb),
  • cena za opakowanie/m2/mb,
  • całościowa wartość,
  • rodzaj zużytego materiału.