W serwisie Mój Allianz można ustawić cykliczne płatności. Dzięki temu nie trzeba będzie już poświęcać czasu na wykonywanie i pilnowanie terminów wymagalności.
Jak możesz opłacić składkę w Allianz
W Allianz, w zależności od rodzaju ubezpieczenia, możesz opłacać składkę na różne sposoby. Poznaj zalety różnych metod płatności i wybierz tę, która najbardziej Ci odpowiada.
Metody płatności składki w Allianz
Płatność online w serwisie Mój Allianz
karta płatnicza, szybki przelew, BLIK – to najszybsza z metod płatnośc
Polecenie zapłaty
gdy ustanowisz je w swoim banku, nie musisz pamiętać o terminach płatności
Zlecenie przelewu
w banku (także zlecenie stałe), na poczcie lub w punkcie, gdzie można regulować rachunki
Płatności w serwisie Mój Allianz
Płatności automatyczne można ustawić za pomocą:
- BLIKa (dla kont w ING Bank Śląski, Bank Millennium, Santander Bank, PKO Bank Polski, SGB-Bank, Nest Bank, Alior Bank),
- karty płatniczej.
Jeśli wolisz każdorazowo samodzielnie opłacać składkę, możesz to zrobić za pomocą:
- karty płatniczej lub portfela elektronicznego (z możliwością zapisania danych karty),
- szybkiego przelewu,
- BLIKa.
Dlaczego warto korzystać z płatności online w serwisie Mój Allianz
płatność jest realizowana natychmiastowo i automatycznie księgowana na polisie
nie trzeba wpisywać numeru polisy, kwot przelewu czy numerów rachunków
potwierdzenie płatności przychodzi na wskazany adres e-mail, a status płatności jest dostępny w Mój Allianz
Mój Allianz jest zabezpieczony certyfikatem, a bezpieczeństwo transakcji gwarantują renomowani partnerzy: Visa, MasterCard oraz Autopay
Polecenie zapłaty
Polecenie zapłaty to wygodna i szybka forma regulowania powtarzających się płatności.
- Nie musisz pamiętać o płatnościach ani ich wysokości - to my oraz bank czuwamy, by płatności były dokonywane terminowo oraz w odpowiedniej kwocie,
- Zachowujesz pełną kontrolę nad procesem,
- Jedyne o czym musisz pamiętać, to zapewnienie środków na koncie zgodnie z wymagalnościami na polisie.
Co sprawia, że polecenie zapłaty jest dla Ciebie bezpieczne
- Masz prawo odwołać płatność bez podania przyczyny w ciągu 56 dni od każdej płatności (w przypadku, gdy płatnikiem jest firma okres ten wynosi 5 dni) – bank zwróci Ci wtedy należność automatycznie.
- Możesz tymczasowo zawiesić płatności – w tym okresie należy pamiętać o tym, aby opłacać składkę w innej formie.
- W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi polecenia zapłaty – wystarczy, że zgłosisz to do obsługi Allianz lub w swoim banku.
Przelew bankowy – (w tym również stałe zlecenie, wpłaty na poczcie, w agencjach płatniczych itp.)
- Dane do przelewu: prawidłowa identyfikacja płatności zależy od tego, czy poprawnie wpiszesz unikalny dla swojej polisy numer konta (znajdziesz go na dokumencie polisy lub w serwisie Mój Allianz) oraz poprawnych danych (pełne imię i nazwisko/pełna nazwa firm i tytuł wpłaty),
- Czas realizacji płatności wynosi zazwyczaj 2 dni robocze – przelewy bankowe są realizowane zgodnie z sesjami bankowymi i księgowane na podstawie wyciągu, który bank udostępnia następnego dnia roboczego,
- Termin księgowania: nawet w przypadku przelewów ekspresowych środki na polisie księgujemy w kolejnym dniu roboczym.
Stałe zlecenie to rodzaj cyklicznego przelewu do określonego odbiorcy, który jest realizowany automatycznie w regularnych odstępach czasu np. co miesiąc tego samego dnia. Możesz ustawić takie stałe zlecenie w swoim banku (stacjonarnie lub za pomocą bankowości elektronicznej, jeśli bank daje taką możliwość).
Jeśli chcesz to zrobić, zwróć uwagę na:
- poprawność kwoty – w przypadku zmiany składki, trzeba zaktualizować kwotę w zleceniu,
- poprawność numeru rachunku – aby pieniądze były wysyłane na rachunek przypisany do Twojej polisy.