Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, szybka obsługa
Wskaż, gdzie zostało zawarte ubezpieczenie, którego dotyczy Twoja sprawa
lub od razu wpisz numer polisy i załatw sprawę online
Obsługa ubezpieczenie domu lub mieszkania
W tej sytuacji przysługuje Ci zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej.
Prześlij nam dokumenty:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek oraz podać numer polisy, której dotyczy sprawa.
Prześlij nam dokumenty:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek.
Uwaga: Jeśli zależy Ci na czasie, możemy wysłać dokument drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy zawieraniu polisy. Jeśli nie został on podany, możesz go uzupełnić podczas rozmowy telefonicznej z naszym konsultantem lub w podać go w treści przesyłanego wniosku.
- Powiadom nas o tym jak najszybciej.
- Prześlij do nas zawiadomienie o przeniesieniu praw z polisy.
- W takiej sytuacji prawa z Twojej polisy zostaną przelane na rzecz banku.
- Cesja może dotyczyć wyłącznie ubezpieczenia nieruchomości
Zgłoszenie cesji może odbyć się na podstawie:
- umowy cesji zawartej przez Ciebie z Cesjonariuszem (bankiem), podpisanej przez Ciebie i przez bank,
- pisemnego oświadczenia o dokonaniu cesji wraz z numerem polisy, której dotyczy sprawa
UWAGA: Jeżeli na polisie jest wymienionych kilku Ubezpieczonych, konieczna jest zgoda każdego z nich na dokonanie cesji. Potwierdzenie przyjęcia cesji odbywa się jedynie na oryginale (lub w przypadku jego zagubienia na duplikacie) polisy.
Chcesz zmienić dane na polisie? Chcesz wyrazić zgodę na kontakt z Allianz i korzystać z szybkiej i wygodnej komunikacji online?
Sprawdź, jak to zrobić.
- Chcesz zwiększyć sumę ubezpieczenia lub rozszerzyć zakres ochrony.
- W takiej sytuacji trzeba dokonać doubezpieczenia, o ile będzie to możliwe to będzie się to wiązało się z opłatą dodatkowej składki.
Dokumenty, które będą potrzebne:
- spisany z agentem wniosek o doubezpieczenie potwierdzony Twoim własnoręcznym podpisem.
Agent prześle wniosek do Departamentu Obsługi Klienta, gdzie zweryfikujemy, czy jest możliwe doubezpieczenie. Jeśli będzie to możliwe, to wprowadzimy stosowną zmianę w Twojej polisie.
Aneks potwierdzający tę zmianę wyślemy do Ciebie pocztą na Twój adres do korespondencji.
Chcesz otrzymać pismo informujące o historii Twoich ubezpieczeń, np. o:
- liczbie wypłaconych odszkodowań,
- braku szkód.
UWAGA: W normalnym trybie dokument wysyłamy pocztą na Twój adres korespondencyjny. Jeśli zależy Ci na czasie, możemy wysłać go również drogą elektroniczną. Upewnij się, że mamy Twój adres e-mail. Jeśli nie, podaj go w treści wniosku.
Prześlij nam:
- wniosek o wystawienie zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia.
W dyspozycji podaj:
Dodatkowe formy przekazania:
- wniosek możesz wysłać w formie skanu lub zdjęcia cyfrowego na adres e-mail: majatkowe@allianz.pl
Aby zrezygnować z kontynuacji ubezpieczenia nie musisz wypowiadać umowy pisemnie. Umowa ubezpieczenia mieszkania wygaśnie z końcem okresu ubezpieczenia, na jaki została zawarta.
Nie musisz wysyłać do nas wypowiedzenia.
Jeśli nie chcesz kontynuować ubezpieczenia w kolejnym okresie, wystarczy, że nie opłacisz wznowienia umowy. Jeśli nie zapłacisz składki oferta kontynuowania ubezpieczenia wygaśnie po upływie 30 dni.
Cesja na Twojej polisie wygasła w wyniku spłacenia przez Ciebie kredytu hipotecznego. W tej sytuacji ważne jest, by nas o tym powiadomić. Dzięki temu staniesz się jedynym uprawnionym do wypłaty odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody.
UWAGA: Spłata kredytu nie jest podstawą do rozwiązania polisy umowy ubezpieczenia oraz nie powoduje aneksu zmiany umowy ubezpieczenia.
Prześlij nam
- dokument z banku potwierdzający spłatę kredytu (zwolnienie cesji z Twojej polisy).
W tej sytuacji poinformuj nas o tym, przesyłając do nas pismo, a w przypadku drobnego błędu, np. „literówki” zgłoś to telefonicznie.
UWAGA: Zmiana możliwa jest wtedy, gdy przy zawarciu ubezpieczenia został wpisany niepoprawny adres miejsca ubezpieczenia, jednak dane techniczne (rok budowy, powierzchnia itd.) odpowiadają właściwej nieruchomości.
W przypadku sprzedaży nieruchomości i wynikającej z tego chęci zmiany adresu miejsca ubezpieczenia na nowy, jedynym rozwiązaniem jest zamknięcie aktualnej polisy i zawarcie nowej. W sytuacji sprzedaży nie możesz zmienić miejsca ubezpieczenia w istniejącej polisie.
Co zrobić:
W przypadku małego błędu (literówki):
- zadzwoń na infolinię 224 224 224 i podczas rozmowy (podczas rozmowy będziesz mieć możliwość również aktualizacji swojego adresu korespondencyjnego lub adresu e-mail)
W przypadku poważniejszego błędu:
- przygotuj pismo o zmianie adresu miejsca ubezpieczenia zawierające Twój odręczny podpis oraz numer polisy, której dotyczy sprawa.
- przekaż pismo swojemu agentowi lub w dowolnej placówce Allianz (za potwierdzeniem odbioru)
Pismo z informacją o właściwym/nowym adresie miejsca ubezpieczenia zawierające:
- odręczny podpis osoby upoważnionej do reprezentowania firmy,
- numer polisy, której dotyczy sprawa,
- informacje o zabezpieczeniach przeciwkradzieżowych w nowej lokalizacji, jeśli zakres ubezpieczenia Twojej firmy obejmuje kradzież z włamaniem.
UWAGA: Nie można dokonać zmiany miejsca ubezpieczenia, jeżeli polisa zawiera w swoim zakresie ubezpieczenie nieruchomości. W takim przypadku należy rozwiązać aktualną umowę ubezpieczenia i zawrzeć nową.
- Chcesz zmienić osoby ubezpieczone lub dopisać kolejne do Twojej polisy ubezpieczenia mieszkania.
Pamietaj: Ubezpieczony to właściciel przedmiotu ubezpieczenia.
Pismo o zmianę lub dopisanie osoby ubezpieczonej podpisane przez właściciela polisy, tzn. ubezpieczającego powinno zawierać:
- numer polisy, której dotyczy sprawa,
- dane nowych osób Ubezpieczonych: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do Ciebie pocztą na podany przez Ciebie adres do korespondencji.
Prześlij nam:
pismo informujące o przeniesieniu praw z umowy ubezpieczenia na nowego właściciela nieruchomości zawierające:
- podpisy obecnego i nowego właściciela polisy,
- standardowe dane osobowe każdej ze stron, tj. imię, nazwisko, PESEL oraz adresy zamieszkania,
- oświadczenie, że nowy właściciel akceptuje warunki umowy, w brzmieniu: „Zapoznałem się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia (nazwa ubezpieczenia/nazwa warunków ubezpieczenia) i je akceptuję”.
Pismo o przeniesieniu praw z umowy ubezpieczenia na nowego właściciela może być napisane oddzielne przez każdą ze stron:
- obecny właściciel w piśmie powinien wyrazić chęć przeniesienia praw i obowiązków z tytułu umowy ubezpieczenia na nowego właściciela nieruchomości,
- nowy właściciel powinien wyrazić zgodę na przejęcie polisy od obecnego właściciela z dopiskiem, że akceptuje warunki umowy.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do nowego ubezpieczającego pocztą na podany przez niego adres do korespondencji.
Do dokonania zmiany ubezpieczającego / ubezpieczonego w umowie ubezpieczenia po śmierci ubezpieczającego/ubezpieczonego konieczne są:
- postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku ubezpieczonego majątku. W przypadku, gdy jest więcej niż jeden spadkobierca, wszyscy spadkobiercy powinni wskazać jedną osobę, która ma zostać ubezpieczającym oraz wskazać te osoby, które mają być ubezpieczonymi,
- pismo nowego ubezpieczającego (spadkobiercy) zawierające jego dane osobowe i kontaktowe oraz dane osobowe ubezpieczonych: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do nowego ubezpieczającego pocztą na podany adres do korespondencji.
Obsługa ubezpieczenia domu lub mieszkania
lub zawartego w dawnej Avivie i kontynuowanego w Allianz
-
Obsługa i pomoc
-
Częste pytania
W serwisie Mój Allianz znajdziesz wszystkie informacje o swoich produktach, w tym:
- Dokument polisy i ogólne warunki ubezpieczenia
- Zakres i sumę ubezpieczenia
- Okres ubezpieczenia
- Wysokość składki i możliwość płatności online
- Termin płatności, informację o statusie składki i historię wpłat
Zmiana adresu korespondencyjnego lub e-maila
Adres korespondencyjny lub e-mail możesz zmienić po zalogowaniu do serwisu Mój Allianz w zakładce „Mój profil”, telefonicznie dzwoniąc pod +48 224 224 224 (pon.-pt. 8:00-18:00) lub napisz do nas na bok@allianz.pl (w treści maila wskaż swój numer PESEL oraz numer polisy).
Zmiana numeru telefonu lub adresu zamieszkania
Numer telefonu lub adres zamieszkania możesz zmienić, dzwoniąc pod +48 224 224 224 (pon.-pt. 8:00-18:00) lub napisz do nas na bok@allianz.pl (w treści maila wskaż swój numer PESEL oraz numer polisy).
Ubezpieczenie domu i mieszkania możesz opłacić online w serwisie Mój Allianz. W tym celu zaloguj się lub załóż darmowe konto w serwisie. Następnie przy polisie, którą chcesz opłacić kliknij “Zapłać”. Możesz zapłacić za pomocą karty płatniczej, szybkiego przelewu lub BLIKa.
Aktualny status opłacanych składek, historię wpłat oraz informację o ewentualnych zaległościach znajdziesz w szczegółach polisy w zakładce „Płatności” w serwisie Mój Allianz.
Jakie polisy mogę opłacić online?
W serwisie Mój Allianz (dawniej MojaAviva) możesz zapłacić za ubezpieczenie samochodu, domu lub mieszkania oraz za ubezpieczenia na życie i zdrowie.
Jak mogę opłacić polisę online?
Zaloguj się lub załóż darmowe konto w serwisie Mój Allianz. Następnie przy polisie, którą chcesz opłacić kliknij “Zapłać”.
Jakich metod płatności mogę użyć?
W serwisie Mój Allianz możesz zapłacić za pomocą karty płatniczej, szybkiego przelewu lub BLIKa.
Ubezpieczenie domu lub mieszkania możesz odnowić online. Propozycję odnowieniową otrzymasz w serwisie Mój Allianz (dawniej MojaAviva) przy nazwie Twoje polisy na około 30 dni przed końcem ubezpieczenia. Aby odnowić polisę, zaloguj się do serwisu Mój Allianz. Następnie przy polisie, którą chcesz kontynuować, kliknij „Odnów”. Sprawdź, czy wszystkie dane są aktualne i opłać składkę za kolejny rok.
Jakich metod płatności mogę użyć?
W serwisie Mój Allianz możesz zapłacić za pomocą karty płatniczej, szybkiego przelewu lub BLIKa.