W tej sytuacji przysługuje Ci zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej.
Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, szybka obsługa
Sprawdź, jak załatwisz sprawę związaną z ubezpieczeniem
domu lub mieszkania w Allianz
domu lub mieszkania w Allianz
W tej sytuacji przysługuje Ci zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej.
Prześlij nam dokumenty:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek oraz podać numer polisy, której dotyczy sprawa.
Prześlij nam dokumenty:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek.
Uwaga: Jeśli zależy Ci na czasie, możemy wysłać dokument drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy zawieraniu polisy. Jeśli nie został on podany, możesz go uzupełnić podczas rozmowy telefonicznej z naszym konsultantem lub w podać go w treści przesyłanego wniosku.
- Powiadom nas o tym jak najszybciej.
- Prześlij do nas zawiadomienie o przeniesieniu praw z polisy.
- W takiej sytuacji prawa z Twojej polisy zostaną przelane na rzecz banku.
- Cesja może dotyczyć wyłącznie ubezpieczenia nieruchomości
Zgłoszenie cesji może odbyć się na podstawie:
- umowy cesji zawartej przez Ciebie z Cesjonariuszem (bankiem), podpisanej przez Ciebie i przez bank,
- pisemnego oświadczenia o dokonaniu cesji wraz z numerem polisy, której dotyczy sprawa
UWAGA: Jeżeli na polisie jest wymienionych kilku Ubezpieczonych, konieczna jest zgoda każdego z nich na dokonanie cesji. Potwierdzenie przyjęcia cesji odbywa się jedynie na oryginale (lub w przypadku jego zagubienia na duplikacie) polisy.
Chcesz zmienić dane na polisie? Chcesz wyrazić zgodę na kontakt z Allianz i korzystać z szybkiej i wygodnej komunikacji online?
Sprawdź, jak to zrobić.
- Chcesz zwiększyć sumę ubezpieczenia lub rozszerzyć zakres ochrony.
- W takiej sytuacji trzeba dokonać doubezpieczenia, o ile będzie to możliwe, to będzie się to wiązało się z opłatą dodatkowej składki.
Dokumenty, które będą potrzebne:
- spisany z agentem wniosek o doubezpieczenie potwierdzony Twoim własnoręcznym podpisem.
Agent prześle wniosek do Departamentu Obsługi Klienta, gdzie zweryfikujemy, czy jest możliwe doubezpieczenie. Jeśli będzie to możliwe, to wprowadzimy stosowną zmianę w Twojej polisie.
Aneks potwierdzający tę zmianę wyślemy do Ciebie pocztą na Twój adres do korespondencji.
Chcesz otrzymać pismo informujące o historii Twoich ubezpieczeń, np. o:
- liczbie wypłaconych odszkodowań,
- braku szkód.
UWAGA: W normalnym trybie dokument wysyłamy pocztą na Twój adres korespondencyjny. Jeśli zależy Ci na czasie, możemy wysłać go również drogą elektroniczną. Upewnij się, że mamy Twój adres e-mail. Jeśli nie, podaj go w treści wniosku.
Prześlij nam:
- wniosek o wystawienie zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia.
W dyspozycji podaj:
Dodatkowe formy przekazania:
- wniosek możesz wysłać w formie skanu lub zdjęcia cyfrowego na adres e-mail: majatkowe@allianz.pl
Aby zrezygnować z kontynuacji ubezpieczenia nie musisz wypowiadać umowy pisemnie. Umowa ubezpieczenia mieszkania wygaśnie z końcem okresu ubezpieczenia, na jaki została zawarta.
Nie musisz wysyłać do nas wypowiedzenia.
Jeśli nie chcesz kontynuować ubezpieczenia w kolejnym okresie, wystarczy, że nie opłacisz wznowienia umowy. Jeśli nie zapłacisz składki oferta kontynuowania ubezpieczenia wygaśnie po upływie 30 dni.
Cesja na Twojej polisie wygasła w wyniku spłacenia przez Ciebie kredytu hipotecznego. W tej sytuacji ważne jest, by nas o tym powiadomić. Dzięki temu staniesz się jedynym uprawnionym do wypłaty odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody.
UWAGA: Spłata kredytu nie jest podstawą do rozwiązania polisy umowy ubezpieczenia oraz nie powoduje aneksu zmiany umowy ubezpieczenia.
Prześlij nam
- dokument z banku potwierdzający spłatę kredytu (zwolnienie cesji z Twojej polisy).
W tej sytuacji poinformuj nas o tym, przesyłając do nas pismo, a w przypadku drobnego błędu, np. „literówki” zgłoś to telefonicznie.
UWAGA: Zmiana możliwa jest wtedy, gdy przy zawarciu ubezpieczenia został wpisany niepoprawny adres miejsca ubezpieczenia, jednak dane techniczne (rok budowy, powierzchnia itd.) odpowiadają właściwej nieruchomości.
W przypadku sprzedaży nieruchomości i wynikającej z tego chęci zmiany adresu miejsca ubezpieczenia na nowy, jedynym rozwiązaniem jest zamknięcie aktualnej polisy i zawarcie nowej. W sytuacji sprzedaży nie możesz zmienić miejsca ubezpieczenia w istniejącej polisie.
Co zrobić:
W przypadku małego błędu (literówki):
- zadzwoń na infolinię 224 224 224 i podczas rozmowy (podczas rozmowy będziesz mieć możliwość również aktualizacji swojego adresu korespondencyjnego lub adresu e-mail)
W przypadku poważniejszego błędu:
- przygotuj pismo o zmianie adresu miejsca ubezpieczenia zawierające Twój odręczny podpis oraz numer polisy, której dotyczy sprawa.
- przekaż pismo swojemu agentowi lub w dowolnej placówce Allianz (za potwierdzeniem odbioru)
Pismo z informacją o właściwym/nowym adresie miejsca ubezpieczenia zawierające:
- odręczny podpis osoby upoważnionej do reprezentowania firmy,
- numer polisy, której dotyczy sprawa,
- informacje o zabezpieczeniach przeciwkradzieżowych w nowej lokalizacji, jeśli zakres ubezpieczenia Twojej firmy obejmuje kradzież z włamaniem.
UWAGA: Nie można dokonać zmiany miejsca ubezpieczenia, jeżeli polisa zawiera w swoim zakresie ubezpieczenie nieruchomości. W takim przypadku należy rozwiązać aktualną umowę ubezpieczenia i zawrzeć nową.
- Chcesz zmienić osoby ubezpieczone lub dopisać kolejne do Twojej polisy ubezpieczenia mieszkania.
Pamietaj: Ubezpieczony to właściciel przedmiotu ubezpieczenia.
Pismo o zmianę lub dopisanie osoby ubezpieczonej podpisane przez właściciela polisy, tzn. ubezpieczającego powinno zawierać:
- numer polisy, której dotyczy sprawa,
- dane nowych osób Ubezpieczonych: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do Ciebie pocztą na podany przez Ciebie adres do korespondencji.
Prześlij nam:
pismo informujące o przeniesieniu praw z umowy ubezpieczenia na nowego właściciela nieruchomości zawierające:
- podpisy obecnego i nowego właściciela polisy,
- standardowe dane osobowe każdej ze stron, tj. imię, nazwisko, PESEL oraz adresy zamieszkania,
- oświadczenie, że nowy właściciel akceptuje warunki umowy, w brzmieniu: „Zapoznałem się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia (nazwa ubezpieczenia/nazwa warunków ubezpieczenia) i je akceptuję”.
Pismo o przeniesieniu praw z umowy ubezpieczenia na nowego właściciela może być napisane oddzielne przez każdą ze stron:
- obecny właściciel w piśmie powinien wyrazić chęć przeniesienia praw i obowiązków z tytułu umowy ubezpieczenia na nowego właściciela nieruchomości,
- nowy właściciel powinien wyrazić zgodę na przejęcie polisy od obecnego właściciela z dopiskiem, że akceptuje warunki umowy.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do nowego ubezpieczającego pocztą na podany przez niego adres do korespondencji.
Do dokonania zmiany ubezpieczającego / ubezpieczonego w umowie ubezpieczenia po śmierci ubezpieczającego/ubezpieczonego konieczne są:
- postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku ubezpieczonego majątku. W przypadku, gdy jest więcej niż jeden spadkobierca, wszyscy spadkobiercy powinni wskazać jedną osobę, która ma zostać ubezpieczającym oraz wskazać te osoby, które mają być ubezpieczonymi,
- pismo nowego ubezpieczającego (spadkobiercy) zawierające jego dane osobowe i kontaktowe oraz dane osobowe ubezpieczonych: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do nowego ubezpieczającego pocztą na podany adres do korespondencji.
Pamietaj, że zgłoszenie szkody online przyspieszy realizację Twojej sprawy.