W tej sytuacji przysługuje Ci zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej.
Dom i mieszkanie – proste zgłoszenie, szybka obsługa
Sprawdź, jak załatwisz sprawę związaną z ubezpieczeniem
domu lub mieszkania w Allianz
domu lub mieszkania w Allianz
Rozwiązanie umowy ubezpieczenia mieszkania
W tej sytuacji przysługuje Ci zwrot składki za okres niewykorzystanej ochrony ubezpieczeniowej.
Prześlij nam dokumenty:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek oraz podać numer polisy, której dotyczy sprawa.
Wystawienie duplikatu polisy
Prześlij nam dokumenty:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek.
Uwaga: Jeśli zależy Ci na czasie, możemy wysłać dokument drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy zawieraniu polisy. Jeśli nie został on podany, możesz go uzupełnić podczas rozmowy telefonicznej z naszym konsultantem lub w podać go w treści przesyłanego wniosku.
Cesja na polisie
- Powiadom nas o tym jak najszybciej.
- Prześlij do nas dyspozycję o przeniesieniu praw z polisy.
- W takiej sytuacji prawa z Twojej polisy zostaną przelane na rzecz banku.
- Cesja może dotyczyć wyłącznie ubezpieczenia nieruchomości
Zgłoszenie cesji może odbyć się na podstawie:
- pisemnego oświadczenia o dokonaniu cesji wraz z numerem polisy, której dotyczy sprawa
Zmiana danych kontaktowych / osobowych
Chcesz zmienić dane na polisie? Chcesz wyrazić zgodę na kontakt z Allianz i korzystać z szybkiej i wygodnej komunikacji online?
Sprawdź, jak to zrobić.
Podwyższenie sumy ubezpieczenia
- Chcesz zwiększyć sumę ubezpieczenia lub rozszerzyć zakres ochrony.
- W takiej sytuacji trzeba dokonać doubezpieczenia, o ile będzie to możliwe, to będzie się to wiązało się z opłatą dodatkowej składki.
Dokumenty, które będą potrzebne:
- spisany z agentem wniosek o doubezpieczenie potwierdzony Twoim własnoręcznym podpisem.
Agent prześle wniosek do Departamentu Obsługi Klienta, gdzie zweryfikujemy, czy jest możliwe doubezpieczenie. Jeśli będzie to możliwe, to wprowadzimy stosowną zmianę w Twojej polisie.
Aneks potwierdzający tę zmianę wyślemy do Ciebie pocztą na Twój adres do korespondencji.
Wystawienie zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia
Chcesz otrzymać pismo informujące o historii Twoich ubezpieczeń, np. o:
- liczbie wypłaconych odszkodowań,
- braku szkód.
Prześlij nam:
- wniosek o wystawienie zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia.
We wniosku podaj:
- swoje dane adresowe,
- numer PESEL/REGON,
- numer ostatnio zawartej przez Ciebie polisy.
Rezygnacja z kontynuacji ubezpieczenia
Aby zrezygnować z kontynuacji ubezpieczenia nie musisz wypowiadać umowy pisemnie. Umowa ubezpieczenia mieszkania wygaśnie z końcem okresu ubezpieczenia, na jaki została zawarta.
Nie musisz wysyłać do nas wypowiedzenia.
Jeśli nie chcesz kontynuować ubezpieczenia w kolejnym okresie, wystarczy, że nie opłacisz wznowienia umowy. Jeśli nie zapłacisz składki oferta kontynuowania ubezpieczenia wygaśnie po upływie 30 dni.
Spłata kredytu a cesja na polisie
Cesja na Twojej polisie wygasła w wyniku spłacenia przez Ciebie kredytu hipotecznego. W tej sytuacji ważne jest, by nas o tym powiadomić. Dzięki temu staniesz się jedynym uprawnionym do wypłaty odszkodowania w przypadku wystąpienia szkody.
UWAGA: Spłata kredytu nie jest podstawą do rozwiązania polisy umowy ubezpieczenia oraz nie powoduje aneksu zmiany umowy ubezpieczenia.
Prześlij nam
- dokument z banku potwierdzający spłatę kredytu (zwolnienie cesji z Twojej polisy).
Zmiana adresu miejsca ubezpieczenia
W tej sytuacji poinformuj nas o tym, przesyłając do nas pismo.
UWAGA: Zmiana możliwa jest wtedy, gdy przy zawarciu ubezpieczenia został wpisany niepoprawny adres miejsca ubezpieczenia, jednak dane techniczne (rok budowy, powierzchnia itd.) odpowiadają właściwej nieruchomości.
W przypadku sprzedaży nieruchomości i wynikającej z tego chęci zmiany adresu miejsca ubezpieczenia na nowy, jedynym rozwiązaniem jest zamknięcie aktualnej polisy i zawarcie nowej. W sytuacji sprzedaży nie możesz zmienić miejsca ubezpieczenia w istniejącej polisie.
Co zrobić:
- przygotuj dyspozycję o zmianę adresu miejsca ubezpieczenia zawierającą Twój odręczny podpis oraz numer polisy, której dotyczy sprawa.
- przekaż dyspozycję swojemu agentowi lub pozostaw w dowolnej placówce Allianz (za potwierdzeniem odbioru) bądź wyślij w formie skanu lub zdjęcia przez formularz kontaktowy.
W dyspozycji podaj:
- swoje dane
- numer PESEL / REGON
- numer zawartej przez Ciebie polisy
- oraz poprawny adres miejsca ubezpieczenia
Zmiana ubezpieczonego
- Chcesz zmienić osoby ubezpieczone lub dopisać kolejne do Twojej polisy ubezpieczenia mieszkania.
Pamietaj: Ubezpieczony to właściciel przedmiotu ubezpieczenia.
Pismo o zmianę lub dopisanie osoby ubezpieczonej podpisane przez właściciela polisy, tzn. ubezpieczającego powinno zawierać:
- numer polisy, której dotyczy sprawa,
- dane nowych osób Ubezpieczonych: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do Ciebie pocztą na podany przez Ciebie adres do korespondencji.
Zmiana ubezpieczającego
Prześlij nam:
pismo informujące o przeniesieniu praw z umowy ubezpieczenia na nowego właściciela nieruchomości zawierające:
- podpisy obecnego i nowego właściciela polisy,
- standardowe dane osobowe każdej ze stron, tj. imię, nazwisko, PESEL oraz adresy zamieszkania,
- oświadczenie, że nowy właściciel akceptuje warunki umowy, w brzmieniu: „Zapoznałem się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia (nazwa ubezpieczenia/nazwa warunków ubezpieczenia) i je akceptuję”.
Pismo o przeniesieniu praw z umowy ubezpieczenia na nowego właściciela może być napisane oddzielne przez każdą ze stron:
- obecny właściciel w piśmie powinien wyrazić chęć przeniesienia praw i obowiązków z tytułu umowy ubezpieczenia na nowego właściciela nieruchomości,
- nowy właściciel powinien wyrazić zgodę na przejęcie polisy od obecnego właściciela z dopiskiem, że akceptuje warunki umowy.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do nowego ubezpieczającego pocztą na podany przez niego adres do korespondencji.
Śmierć ubezpieczającego/ubezpieczonego
Do dokonania zmiany ubezpieczającego / ubezpieczonego w umowie ubezpieczenia po śmierci ubezpieczającego/ubezpieczonego konieczne są:
- postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku ubezpieczonego majątku. W przypadku, gdy jest więcej niż jeden spadkobierca, wszyscy spadkobiercy powinni wskazać jedną osobę, która ma zostać ubezpieczającym oraz wskazać te osoby, które mają być ubezpieczonymi,
- pismo nowego ubezpieczającego (spadkobiercy) zawierające jego dane osobowe i kontaktowe oraz dane osobowe ubezpieczonych: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do nowego ubezpieczającego pocztą na podany adres do korespondencji.
Zgłoszenie szkody lub roszczenia
Pamietaj, że zgłoszenie szkody online przyspieszy realizację Twojej sprawy.