Szanowni Państwo,
dla działalności Allianz Polska kluczowe jest zaufane klientów, udziałowców i kontrahentów, a także dobra reputacja firmy w jej otoczeniu społecznym. Allianz Polska każdego dnia pracuje na te wartości, dbając o najwyższe standardy i najlepsze praktyki w obsłudze klientów, a także działania zgodne z przepisami prawa i polityką Allianz Polska. Swoim zachowaniem i codzienną aktywnością potwierdza, jak ważne są obietnice złożone klientom i partnerom biznesowym, prowadząc społecznie odpowiedzialną działalność. Allianz Polska przywiązuje szczególną wagę do etycznego i zgodnego z prawem działania pracowników, współpracowników i pośredników ubezpieczeniowych.
W związku z powyższym wdrożone zostały zasady m.in. Kodeks Etyki Pracownika, Kodeks Etyki Agenta jak i Procedury w sprawie wykrywania i przeciwdziałania przestępczości i korupcji.
Wdrożone zasady etyki w Allianz Polska dedykowane są dla pracowników oraz współpracowników (agentów i pośredników).
Przedmiotowe zasady określają między innymi:
w zakresie działalności pracowników:
-
- zakaz dyskryminacji,
- kultura zdobywania wiedzy poprzez informację zwrotną,
- rozwój zawodowy oparty na wynikach i potencjale,
- ochrona informacji poufnych, zakaz ich wykorzystywania,
- komunikacja - niezależność mediów,
- udzielanie informacji oraz doradzanie klientom,
- potencjalne konflikty interesów z klientami,
- partnerami biznesowymi i zasady ich unikania oraz ograniczania,
- rozpatrywanie skarg,
- sprawozdawczość finansowa,
- zakaz korupcji i łapówkarstwa,
- ograniczenia w przyjmowaniu i ofiarowywaniu prezentów i innych korzyści,
- zezwolenia i uprawnienia,
- ochrona własności Grupy Allianz i bogactw naturalnych,
- zapobieganie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
- zakaz bezprawnych działań,
- konsekwencje postępowania niezgodnie z Kodeksem Etyki.
- ochrona pracowników w przypadku powiadomienia o działaniach nielegalnych lub wątpliwych.
-
- w zakresie działalności agentów i pośredników:
- profesjonalizm w ocenie ryzyka, sprzedaży produktów i w obsłudze posprzedażowej,
- identyfikacja,
- uczciwość wobec klientów i pracodawcy,
- unikanie konfliktu interesów,
- zgodność z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi,
- czujność i obowiązki wobec ryzyka przestępstw, prania pieniędzy i finansowania terroryzmu,
- zakaz przyjmowania niewłaściwych korzyści majątkowych,
- szacunek,
- zasady uczciwej obsługi klienta,
- kompetencje i uprawnienia,
- unikanie misselingu.
Allianz Polska dokłada staranności, aby każdy z pracowników i współpracowników swoim zachowaniem wskazywał i propagował właściwe wzorce postępowania, zgodne z wartościami Allianz Polska.
Allianz Polska, dążąc do stałego podwyższania standardów dot. przeciwdziałania korupcji i przestępstwom, ustala kierunki polityki i weryfikuje jej stosowanie we wszystkich spółkach Allianz Polska poprzez regularne kontrole, ocenę ryzyka, wdrożenie zasad dotyczących przyjmowania korzyści i zaproszeń, regularne szkolenia i inne działania propagujące zachowanie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi praktykami.
Allianz Polska pragnie poinformować ponadto, że stosuje w swojej działalności zasady kodeksu etycznego, uchwalone w dniu 17 grudnia 1998 roku przez Zwyczajne Zebranie Przedstawicieli Państwowej Izby Ubezpieczeń. Zgodnie z art. 66 §2 pkt 6 Kodeksu Cywilnego "Zasady etyki w działalności ubezpieczeniowej" udostępniamy Państwu w formie elektronicznej.