Ubezpieczenia turystyczne – proste zgłoszenie, sprawne rozpatrzenie szkody lub roszczenia 

Gdy zdarzy się coś, co jest objęte ubezpieczeniem, dzwoń po pomoc pod 224 224 224 lub do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance – numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia. Możesz liczyć na pomoc – niezależnie od miejsca, w którym jesteś i pory dnia lub nocy.

  • Zgłoś roszczenie lub szkodę online - dołącz druk zgłoszenia szkody i dokumenty
  • Od razu otrzymasz numer roszczenia lub szkody
  • Jeśli podasz nam swój numer telefonu lub e-mail, będziemy kontaktować się z Tobą szybciej i wygodniej
  • W każdej chwili poinformujemy Cię o statusie Twojej sprawy – pytaj nas mailem lub przez telefon
To przyspieszy realizację Twojego zgłoszenia.
 
Zgłoś online
od poniedziałku do piątku
w godz. 8:00-18:00
 
+ 48 224 224 224
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. PIR: protokół z linii lotniczej potwierdzający szkodę
  2. kopia wywieszki bagażowej i biletu lotniczego
  3. zaświadczenie o wysokości otrzymanego odszkodowania
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy z określeniem ich wartości i roku nabycia
  5. kopia polisy ubezpieczeniowej

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient). Czas likwidacji to 30 dni od momentu wpłynięcia dokumentów.

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. pisemne potwierdzenie opóźnienia bagażu od linii lotniczych, czyli dokument PIR o zaginięciu i potwierdzeniu odbioru bagażu (z datą i godziną). Property Irregularity Report to dokument wystawiany na lotnisku przez biuro rzeczy zaginionych „Lost&Found”, które obsługuje daną linię lotniczą.
  2. oryginały rachunków/paragonów za zakup art. pierwszej potrzeby
  3. pisemny opis zdarzenia
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia
  5. kopia wywieszki bagażowej oraz biletu lotniczego

Wyżej wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu 
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, gdzie zgłosić roszczenie:

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia likwidacji szkody, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient). Czas likwidacji to 30 dni od momentu wpłynięcia dokumentów.

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. protokół z hotelu o dokonanej kradzieży z włamaniem
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego(zgodnie z OWU), tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. pokwitowanie/rachunek z przechowalni bagażu
  2. zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa - kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. PIR: protokół z linii lotniczej potwierdzający szkodę
  2. kopia wywieszki bagażowej i biletu lotniczego
  3. zaświadczenie o wysokości otrzymanego odszkodowania
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy z określeniem ich wartości i roku nabycia
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. pisemne potwierdzenie opóźnienia bagażu od linii lotniczych (PIR o zaginięciu i potwierdzenie odbioru bagażu – data, godzina)
  2. pisemny opis zdarzenia
  3. polisa ubezpieczeniowa – kopia
  4. kopia wywieszki bagażowej oraz biletu lotniczego

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
  2. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  3. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
  2. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  3. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. czytelna kopia biletów lotniczych i kart pokładowych (boarding pass)
  2. pisemne potwierdzenie opóźnienia odlotu od linii lotniczych - liczba godzin opóźnienia (na bilecie, forma dowolna)
  3. pisemny opis zdarzenia
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia
  5. rachunki i paragony za zakup artykułów spożywczych

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. dokumentacja potwierdzająca powód odwołania uczestnictwa w zależności od przyczyny: dokumentacja medyczna/ potwierdzenie szkody w mieniu/ zaświadczenie od pracodawcy o rozpoczęciu pracy/ potwierdzenie od odpowiednich władz o kradzieży dokumentów niezbędnych w podróży
  2. zaświadczenie z biura podróży o wysokości potrąceń, dokonanych przez biuro w związku z rezygnacją z uczestnictwa w zagranicznej imprezie turystycznej
  3. umowa z biurem podróży – potwierdzenie wyjazdu
  4. opis zdarzenia
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. protokół policji, jeżeli była na miejscu zdarzenia
  2. opis zdarzenia przygotowany przez sprawcę szkody oraz ewentualnych świadków
  3. oświadczenie poszkodowanego o wysokości szkody oraz o ewentualnym przyjęciu zadośćuczynienia od sprawcy
  4. przy szkodzie rzeczowej: rachunki lub paragony za naprawę/zakup zniszczonej rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C
    +48 22 522 26 88

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. protokół policji, jeżeli była na miejscu zdarzenia
  2. opis zdarzenia przygotowany przez sprawcę szkody oraz ewentualnych świadków
  3. oświadczenie poszkodowanego o wysokości szkody oraz o ewentualnym przyjęciu zadośćuczynienia od sprawcy
  4. przy szkodzie rzeczowej: rachunki lub paragony za naprawę/zakup zniszczonej rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Mondial Assistance Sp. z o.o.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C 225 222 522.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
  2. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  3. kopię polisy ubezpieczeniowej
  4. dokumentację medyczną z diagnozą
  5. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  6. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  7. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce
Dział likwidacji szkód
ul. Domaniewska 50B,
02-672 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  1. W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
  2. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  3. kopię polisy ubezpieczeniowej
  4. dokumentację medyczną z diagnozą
  5. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  6. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  7. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium RP)

Gdzie mogę zgłosić roszczenie

W przypadku umów zawieranych za pośrednictwem agentów oraz biur podróży, roszczenia z tytułu następstw nieszczęśliwych wypadków można zgłosić:

  • osobiście pod tym samym adresem.

Przy zgłaszaniu roszczeń nie obowiązuje rejonizacja.

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia

  • wypełniony druk zgłoszenia szkody z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków

Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów:

  1. dokument potwierdzający tożsamość uprawnionego – dowód osobisty
  2. opis okoliczności wypadku/protokół policji, jeżeli było prowadzone postępowanie
  3. protokół BHP – przy wypadkach w pracy
  4. kopia dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia i rehabilitacji

Jakie dokumenty są wymagane do rozpatrzenia roszczenia w wypadku zgonu w następstwie wypadku?

  • wypełniony druk zgłoszenia szkody z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków

Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów:

  1. dokument potwierdzający tożsamość uprawnionego – dowód osobisty
  2. akt zgonu ubezpieczonego
  3. zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
  4. opis okoliczności wypadku
  5. dokumentacja medyczna w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia roszczenia
  6. protokół BHP – jeżeli wypadek jest kwalifikowany jako wypadek przy pracy
  7. orzeczenie kończące postępowanie w sprawie, sporządzone przez policję, prokuraturę lub sąd
  8. protokół sekcji zwłok, o ile była wykonana

Kto może poświadczyć zgodność dokumentów z oryginałem?

  • pracownicy instytucji wystawiającej dany dokument
  • notariusz
  • pracownicy Wydziału Świadczeń i Szkód Osobowych w Centrali Allianz, oddziałach i Centrach Likwidacji Szkód oraz asystenci likwidatorów szkód
  • wskazani pracownicy etatowi spółek Grupy Allianz (dyrektorzy oddziałów, sekretarki i asystentki w oddziałach i agencjach wyłącznych Allianz, pracownicy Departamentu Prawnego)
  • regionalni dyrektorzy sprzedaży, menedżerowie ubezpieczeń grupowych, regionalni specjaliści ds. oceny ryzyka funkcjonujący w strukturach Departamentu Ubezpieczeń Grupowych i Osobowych
  • właściciele agencji wyłącznych Allianz
  • brokerzy posiadający pełnomocnictwo od klienta do reprezentowania jego interesów w procesie obsługi roszczeń
  • unit menedżerowie w sieci sprzedaży Allianz

Dla umów grupowych, gdzie ubezpieczającym jest zakład pracy dodatkowo dokumenty mogą poświadczyć:

  • pracownicy działu kadr, kadry kierowniczej lub księgowości macierzystego zakładu pracy ubezpieczonego
  • osoba obsługująca polisę w macierzystym zakładzie pracy ubezpieczonego

W jakiej formie wypłacane są świadczenia

  • Przelew na wskazane konto. To najdogodniejsza i najszybsza forma rozliczenia należności. 
  • Przekaz pocztowy. Mniej wygodna i wydłużona w czasie forma rozliczenia należności. Kwota świadczenia jest dostępna w oddziale pocztowym średnio od 7 do 14 dni od momentu zatwierdzenia wypłaty świadczenia. Wydłużenie terminu rozliczenia związane jest cyklem operacyjnym poczty.

Częste pytania o szkody turystyczne  

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej,  możesz zgłosić roszczenie: