Co robić, gdy dojdzie do szkody komunikacyjnej

Dla ubezpieczenia Mój Samochód
Jest kilka rzeczy, które trzeba zrobić, by zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo a potem sprawną likwidację szkody.

Jest kilka rzeczy, które trzeba zrobić, by zapewnić sobie i innym bezpieczeństwo a potem sprawną likwidację szkody.

  1. Włącz światła awaryjne, rozłóż trójkąt ostrzegawczy, użyj kamizelki odblaskowej.
  2. Zapewnij pierwszą pomoc, a jeśli jest taka potrzeba - wezwij pogotowie.
  3. Wezwij policję, jeśli zdarzył się wypadek, który mógł stanowić przestępstwo lub w którym zostali ranni lub zginęli ludzie.
  4. Jeśli potrzebujesz holowania, zadzwoń pod numer Assistance +48 224 224 224 
    Opłata za połączenie zgodna z taryfą danego operatora
  5. Po podjęciu tych działań, zgłoś szkodę – najlepiej w ciągu 24 godzin.
  6. Pamiętaj, by nie rozpoczynać naprawy bez uzyskania naszej zgody, ponieważ najpierw musimy oszacować szkodę i potwierdzić naszą odpowiedzialność. Możesz rozpocząć naprawę, jeśli nie odpowiemy w ciągu 7 dni od otrzymania przez nas zdjęć uszkodzeń lub oceny naszego rzeczoznawcy albo kalkulacji z warsztatu, który zajmuje się naprawą. 
Jeśli skradziono Ci pojazd (lub jakąś część), poinformuj o tym policję (nie później niż w ciągu 48 godzin od momentu, gdy to zauważysz). Zrób to niezależnie od tego, czy zdarzyło się to w Polsce czy za granicą.