Allianz Polska wprowadził proces, w którym nie ma konieczności użycia papierowych dokumentów przy zawieraniu polisy na życie. To pierwszy w 100 proc. cyfrowy proces sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie w portalu Mój Allianz (dawna Moja Aviva) – od złożenia wniosku, poprzez podpisanie umowy, po przekazanie klientowi polisy na trwałym nośniku. 

Allianz Polska wprowadził tę innowację we współpracy z Digital Gateways – jest to fintech stworzony w fabryce start-upów The Heart. Oferuje kompleksowy onboarding klientów indywidualnych i biznesowych wraz z podpisami elektronicznymi. Rozwiązania, które dostarcza wykraczają poza standardową weryfikację tożsamości i pozwalają firmom na przeprowadzenie pełnego procesu sprzedażowego.

Jesteśmy dumni z faktu, że nasze rozwiązania mogą przyczynić się do tak ważnej zmiany w Allianz Polska. Wprowadzenie całkowicie cyfrowego procesu zawierania polisy ubezpieczeń na życie dla lidera wśród firm ubezpieczeniowych, to dla nas wielkie osiągnięcie i dowód na to, że nasza wiedza i doświadczenie są niezwykle cenne w branży. Cieszymy się, że nasze rozwiązania pomogły Allianz Polska usprawnić procesy, co przekłada się na zadowolenie i wygodę klientów. Jesteśmy dumni z naszej roli w tym projekcie, który pokazuje, że depapieryzacja i automatyzacja to klucz do efektywności i wygody w dzisiejszych czasach – mówi Krzysztof Biernacki, prezes Digital Gateways.

Dzięki współpracy Digital Gateways i Allianz Polska klienci oraz agenci ubezpieczyciela mają możliwość podpisania polisy z dowolnego miejsca, w pełni bezpiecznie i zgodnie z wymaganiami prawnymi. To rozwiązanie umożliwia agentom Allianz Polska szybkie i łatwe zawieranie ubezpieczeń dla swoich klientów. A jest to niezbędne, aby jeszcze lepiej dopasować się do cyfrowej rzeczywistości. Wprowadzenie podpisu elektronicznego zapewniła firma Autenti, z którą Digital Gateways ściśle współpracuje.

W ramach projektu dla Allianz Polska Digital Gateways wprowadziło także cyfrowy trwały nośnik od Autenti, który spełnia wymogi polis życiowych, zawieranych na kilkadziesiąt lat. Klienci ubezpieczyciela mają dostęp do swojej polisy w każdym czasie, na swoim koncie w portalu Mój Allianz lub w emailu, który podali agentowi. Jest to rozwiązanie, które gwarantuje, że dokumenty związane z ubezpieczeniem będą dostępne przez cały czas trwania umowy w portalu Mój Allianz. Rozwiązanie spełnia wymogi integralności i dostępności trwałego nośnika.

Razem z Digital Gateways wyznaczamy nowe standardy dla branży ubezpieczeniowej. Stworzyliśmy w pełni zautomatyzowany i zdigitalizowany proces aplikowania o polisę na życie, co pozwoliło nam na zwiększenie efektywności i skrócenie czasu potrzebnego na cały proces. Dzięki tym rozwiązaniom jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom jeszcze lepszą jakość obsługi, a także zwiększyć bezpieczeństwo i poufność danych – mówi Marcin Kulawik, członek zarządu Allianz Polska.

Bohdan Białorucki - rzecznik prasowy Allianz Polska

Kontakt dla mediów:

Rzecznik prasowy udziela informacji dziennikarzom i przedstawicielom mediów zainteresowanym działalnością spółek Allianz w Polsce.

Jak możemy Ci pomóc?