Aviva OFE od 2 lipca 2022 r. działa pod marką Allianz
Docelowo Aviva OFE oraz Allianz Polska OFE połączą się, ale ze względów formalnych nastąpi to w późniejszym terminie. Dowiedz się więcej o połączeniu
Informacje o swoim rachunku w Aviva OFE , znajdziesz teraz na stronie serwisu
Mój Allianz (dawniej MojaAviva).

Dlaczego warto?

Jak przystąpić do Aviva OFE?
Podpisujemy otrzymane dokumenty i jeden egzemplarz odsyłamy do Ciebie.
Poniżesz znajdziesz wszystkie potrzebne informacje i dokumenty dotyczące Twojego rachunku OFE
-
Obsługa i pomoc
-
Dokumenty
-
Częste pytania
Okresowa informacja o stanie rachunku w Aviva OFE jest dostępna m.in. w formie elektronicznej, na Twoim koncie w serwisie Mój Allianz.
Wolisz inną formę?
Chcesz otrzymywać informację okresową mailowo lub w formie tradycyjnego listu przesyłanego pocztą? Poinformuj nas o tym w wygodny dla Ciebie sposób:
- telefonicznie: zadzwoń 224 224 224
- mailowo: napisz na adres bok_ofe@allianz.pl - w treści podaj: imię i nazwisko, numer PESEL lub numer rachunku
- listownie: na adres Allianz Sp. z o. o., ul. Inflancka 4b, 00-189 Warszawa
Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić tryb i formę otrzymywania informacji okresowej.
Dokumenty w postaci dyspozycji wypłaty, aktu poświadczenia dziedziczenia/postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku, powinny być dostarczone w formie oryginału lub skanu lub zdjęcia dokumentu. Akt zgonu wymagany jest w formie oryginału lub w formie skanu lub zdjęcia dokumentu w przypadkach, gdy nie dostarczono aktu poświadczenia dziedziczenia. Wszystkie pozostałe dokumenty mogą być dostarczone w formie kopii.
W przypadku dostarczenia aktu poświadczenia dziedziczenia lub postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku, zawierających pełne dane spadkobierców, nie jest wymagany odpis skrócony aktu urodzenia
Zgłoszenie roszczenia następuje poprzez przesłanie kompletu wymaganych dokumentów na adres email bok_ofe@allianz.pl lub pocztą:
Allianz Sp. z o. o.
ul. Inflancka 4b
00-189 Warszawa
Ponadto wstępnego zgłoszenia roszczenia można dokonać telefonicznie lub drogą elektroniczną. W przypadku pytań i wątpliwości prosimy o kontakt poprzez:
- infolinię: 224 224 224
- email: bok_ofe@allianz.pl
Dokumenty
Wybierz, jakie dane chcesz zmienić
Zmiana e-maila i adresu korespondencyjnego - Adres korespondencyjny lub email możesz zmienić po zalogowaniu do serwisu Mój Allianz w zakładce “Mój profil”.
Zmiana numeru telefonu, numeru dowodu lub paszportu oraz adresu korespondencyjnego - Numer telefonu, numer dowodu, paszportu oraz adres korespondencyjny możesz zmienić dzwoniąc na
224 224 224 lub napisz do nas na bok_ofe@allianz.pl
Wszystkie zmiany Twoich danych - Każdej zmiany, w tym: zmiany adresu zamieszkania lub zmiany danych osobowych takich jak np. imię, nazwisko, PESEL, możesz dokonać wysyłając podpisany formularz zmiany danych pod adres: Allianz Sp. z o. o., ul. Inflancka 4b, 00-189 Warszawa.
Uregulowania prawne dotyczące beneficjentów (osób uposażonych na wypadek śmierci członka OFE)
Beneficjent jest osobą uprawnioną przez uczestnika OFE do otrzymania środków zgromadzonych na rachunku w funduszu w razie jego śmierci. Beneficjentem może być członek najbliższej rodziny, ale także dowolnie wskazana inna osoba fizyczna - również niepełnoletnia (w przypadku śmierci członka OFE wypłata realizowana jest zgodnie z dyspozycją opiekuna prawnego niepełnoletniego beneficjenta).
Środki gromadzone w OFE stanowią majątek dorobkowy małżonków. Jeżeli zatem w chwili śmierci członek otwartego funduszu pozostawał w związku małżeńskim, fundusz dokonuje wypłaty transferowej połowy środków zgromadzonych na rachunku zmarłego na rachunek małżonka zmarłego w otwartym funduszu, w zakresie, w jakim środki te stanowiły przedmiot małżeńskiej wspólności majątkowej (art. 131 ust. 1 Ustawy o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych).
Wskazanie beneficjentów nie jest obowiązkowe. Chcielibyśmy jednak zachęcić Państwa do ich wyznaczenia, ponieważ przy braku takiego wskazania - środki z rachunku w OFE wchodzą w skład spadku. Oznacza to, że dopiero po przeprowadzeniu sądowego postępowania o stwierdzenie nabycia spadku, często trudnego i długotrwałego, fundusz będzie mógł wypłacić odpowiednie kwoty spadkobiercom. Wcześniejsze wskazanie osób uprawnionych pozwoli uniknąć tej skomplikowanej i długiej drogi.
- W razie zawarcia związku małżeńskiego - poświadczona kopia aktu ślubu lub intercyzy
- W razie rozwodu - dokument potwierdzający orzeczenie rozwodu (wraz z datą uprawomocnienia) oraz poświadczona kopia dokumentów potwierdzających podział środków w okresie małżeńskiej wspólności majątkowej np. akt notarialny stwierdzający podział środków, ugoda zawarta przed sądem lub umowa cywilno-prawna
- W razie ustania wspólności majątkowej - poświadczona kopia dokumentów potwierdzających podział środków w okresie małżeńskiej wspólności majątkowej np. akt notarialny stwierdzający podział środków, ugoda zawarta przed sądem lub umowa cywilno-prawna
Wszystkie powyższe dokumenty, które są kopią wymagają poświadczenia za zgodność z oryginałem. Poświadczenia możesz dokonać u notariusza lub w jednostce samorządu terytorialnego.
1Ustawą z 28.08.1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych Dz.U. nr 139 z 1997 r., poz. 934, z późn. zm.
Dokument, przyjęty przez zarząd Aviva PTE, składa się z dziewięciu rozdziałów, w których opisano sposób wykonywania prawa głosu z tytułu akcji spółek giełdowych posiadanych przez Aviva OFE. Rozdziały dotyczą m. in. praw i równego traktowania akcjonariuszy; ujawniania informacji i przejrzystości rynku; władz spółek publicznych i sposobu wynagradzania osób w nich zasiadających.
Przyjmując standardy, przybliżamy uczestnikom Aviva OFE zasady polityki inwestycyjnej, realizowanej w ich interesie przez Aviva PTE jako firmę zarządzającą funduszem. Publikacja tych standardów sprzyja promocji zasad, jakimi kierujemy się, podejmując decyzje w imieniu funduszu. Ułatwia to dialog z uczestnikami rynku, którzy będą mogli uwzględnić w swoich przewidywaniach potencjalny wpływ stosowania zasad ładu korporacyjnego. Pozytywne efekty tego procesu obserwujemy w Polsce od kilku lat. Ważne jest również to, że klienci Aviva OFE mogą zapoznać się z decyzjami, jakie podejmujemy w ich imieniu, głosując na walnych zgromadzeniach spółek.
Aviva PTE odpowiada za zarządzanie aktywami Aviva OFE o wartości ponad 30 mld zł. Inwestycje w akcje stanowią przeciętnie ok. 80 proc. portfela Aviva OFE. Ze względu na zaangażowanie bardzo poważnych środków, sposób wykonywania prawa głosu z tytułu posiadania akcji jest istotnym elementem procesu inwestycyjnego
Naszą intencją jest nie tylko sformalizowanie stosowanych już u nas w praktyce standardów ładu korporacyjnego, ale również zajęcie konstruktywnego stanowiska w dyskusji o funkcjonowaniu polskiego rynku kapitałowego. Jesteśmy przekonani, że nasz dokument definiuje prawidłowy sposób postępowania inwestorów finansowych jako akcjonariuszy spółek publicznych. Wraz z innymi inwestorami instytucjonalnymi uczestniczyliśmy też w pracach, których efektem jest przyjęcie „Kodeksu Dobrych Praktyk Inwestorów Instytucjonalnych”.
Przesuń, by zobaczyć więcej
Numer Funduszu w rejestrze:
|
Rfe1
|
|
---|---|---|
Pełna nazwa Funduszu:
|
Aviva Otwarty Fundusz Emerytalny Aviva Santander
|
|
Data rozpoczęcia działalności: | 1 marca 1999 r. | |
Data pierwszej wyceny jednostki: | 21 maja 1999 r. | |
Początkowa wartość jednostki: | 10 zł | |
Opłata od składki: | 0,75% | |
Opłata za zarządzanie: |
aktywa netto: od 20 do 35 mld – 8,4 mln zł + 0,032% nadwyżki ponad 20 mld zł, od 35 do 45 mld - 13,2 mln zł + 0,023% nadwyżki ponad 35 mld zł od 45 mld - 15,5 mln zł |
|
Wartość aktywów: | Przejdź do struktury aktywów | |
Podmiot zarządzający: | Aviva Powszechne Towarzystwo Emerytalne Aviva Santander SA | |
Agent transferowy: | Allianz Sp. z o.o. | |
Depozytariusz: | Bank Handlowy w Warszawie SA |
Twój pracodawca jest zobowiązany co miesiąc przekazywać do ZUS-u 19,52% Twojego wynagrodzenia brutto, jako składkę w ramach obowiązkowego ubezpieczenia emerytalnego.
Jeżeli podpiszesz umowę o członkostwo w OFE, ZUS część tej kwoty będzie przekazywać do wybranego przez Ciebie otwartego funduszu emerytalnego.
Będąc członkiem OFE, w tzw. oknie transferowym OFE - ZUS, mogłeś złożyć oświadczenie o chęci dalszego składkowania w OFE. Jeśli tego nie zrobiłeś, to całość Twojej składki pozostaje w ZUS.
OFE inwestuje środki finansowe pochodzące z Twoich składek. Dzięki temu po przejściu na emeryturę będziesz otrzymywać pieniądze pochodzące z dwóch źródeł: z ZUS oraz z OFE. Stwarza to szansę, że Twoja emerytura najprawdopodobniej będzie wyższa niż w przypadku osób, które zdecydowały się na pozostawienie swoich pieniędzy jedynie w ZUS. Pamiętaj też, że Twoi bliscy będą mogli dziedziczyć środki zgromadzone przez Ciebie w ramach II filaru.