Indywidualne ubezpieczenia na życie – proste zgłoszenie, sprawne rozpatrzenie roszczenia 

Zdarzenia z ubezpieczenia na życie, uzupełnienie roszczenia lub odwołanie od decyzji o roszczeniu możesz zgłosić online – dzięki temu obsłużymy Twoją sprawę szybciej.
Aby zgłosić roszczenie, zaloguj się do serwisu Mój Allianz 
Nie możesz się zalogować - zgłoś roszczenie bez logowania
Jeżeli chcesz przesłać dodatkowe dokumenty do zgłoszonego roszczenia, odwołanie albo zadać pytanie
Najszybciej zgłosisz roszczenie online. 
Możesz także zadzwonić do nas pod numer telefonu*  +48 224 224 224 bądź wysłać zgłoszenie na adres:
TU Allianz Życie S.A.
ul. Inflancka 4B 
00-189 Warszawa
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
dotyczy ubezpieczeń:
Twój Plan, Twoje Życie, Bonus VIP, Nowa Perspektywa, Plus, Perspektywa, 
oraz innych ubezpieczeń zawartych w dawnej Avivie
Zaloguj się do Mój Allianz i załatw swoją sprawę online.
Potrzebne dokumenty

Konsultacje lekarskie (dla umów zawartych przed  21 stycznia 2023 r.)

Z ubezpieczeniem otrzymujesz nielimitowany dostęp do telefonicznych konsultacji z internistą lub lekarzem rodzinnym. W ciągu roku od zawarcia umowy masz też do wykorzystania 3 wizyty u lekarzy specjalistów w placówkach grupy LUX MED.

Konsultacja telefoniczna lub wizyta lekarska

Aby umówić się na konsultację telefoniczną lub wizytę lekarską

  • skorzystaj z Portalu Pacjenta LUX MED
  • lub zadzwoń na infolinię LUX MED pod numer telefonu*:  +48 22 33 22 888

Badania genetyczne

Na badania genetyczne umówisz się online. Szczegółowe informacje oraz kod uprawniający do 20% zniżki znajdziesz po zalogowaniu do serwisu Mój Allianz.

Badania specjalistyczne

Na badania specjalistyczne umówisz się telefonicznie. Szczegółowe informacje oraz kod uprawniający do 10% zniżki znajdziesz po zalogowaniu do serwisu Mój Allianz.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Konsultacje lekarskie, badania i szczepienia

W ramach Pakietu Medycznego “Bądź Zdrów” masz dostęp do lekarzy specjalistów i badań medycznych w placówkach grupy LUX MED w całej Polsce. Znajdź placówkę medyczną

Aby umówić się na konsultację telefoniczną lub skorzystać z wizyty lekarskiej,

  • skorzystaj z Portalu Pacjenta LUX MED 
  • lub zadzwoń na infolinię LUX MED pod numer telefonu*  +48 22 33 22 888
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Zwrot części kosztów leczenia

Możesz ubiegać się o otrzymanie zwrotu części kosztów leczenia w dowolnej placówce medycznej. W tym celu zapoznaj się z zasadami refundacji i wypełnij wniosek o refundację, a następnie prześlij niezbędne dokumenty na adres:
LUX MED Sp. z o.o.
ul. Iłżecka 24 F
02-135 Warszawa 

Potrzebne dokumenty, które należy dostarczyć do Centrum Operacyjnego AWP P&C S.A. 

  • Wniosek o realizację świadczenia od osoby, która jest uprawniona do świadczenia
  • Kopia dokumentu, który potwierdza tożsamość Ubezpieczonego
  • Dokumenty, które potwierdzają zdiagnozowanie u Ubezpieczonego Nowotworu Złośliwego w Stadium Inwazyjnym lub wydanie Ubezpieczonemu karty DiLO

O diagnozie nowotworu złośliwego lub wydaniu karty DiLO można nas poinformować:

  • telefonicznie, dzwoniąc pod numer telefonu*: +48 224 224 224
  • pisząc na adres:
    AWP P&C S.A.
    Oddział w Polsce
    ul. Konstruktorska 12
    02-673 Warszawa
  • pocztą elektroniczną na adres:  [email protected].
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Potrzebne dokumenty, które należy dostarczyć do Centrum Operacyjnego AWP P&C S.A.
 
  • Wniosek  o realizację świadczenia od osoby, która jest uprawniona do świadczenia
  • Kopia dokumentu, który potwierdza tożsamość Ubezpieczonego
  • Dokumenty, które potwierdzają zajście i okoliczności wypadku

Wypadek można zgłosić:

  • telefonicznie, dzwoniąc pod numer telefonu* +48 224 224 224
  • pisząc na adres: AWP P&C S.A. Oddział w Polsce; ul. Konstruktorska 12, 02-673 Warszawa,
  • pocztą elektroniczną na adres: [email protected]
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Pakiet "Medi-Assistance" otrzymujesz od nas, zawierając umowę Pakiet Medyczny "Bądź Zdrów" lub Mediservice. W ramach assistance można skorzystać m.in. z:

  • 3 wizyt lekarskich w ciągu roku
  • transportu medycznego
  • rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
  • zorganizowania wizyty bliskiej osoby w szpitalu lub w Twoim miejscu zamieszkania

Aby skorzystać z assistance medycznego, zadzwoń pod numer telefonu*  +48 22 591 95 73  lub  +48 22 281 95 73  
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Best Doctors pod numerem telefonu*  +48 800 365 867  
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodni

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Zadzwoń do Centrum Obsługi Klienta*:  +48 22 864 55 22  
Jest ono czynne 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Konsultant firmy Further przekaże Ci dalsze informacje.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Pakiet "Medi-Assistance" otrzymujesz od nas, zawierając umowę: Nowa Perspektywa, Pakiet Medyczny "Bądź Zdrów" lub Mediservice. W ramach assistance można skorzystać m.in. z:

  • 3 wizyt lekarskich w ciągu roku
  • transportu medycznego
  • rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
  • zorganizowania wizyty bliskiej osoby w szpitalu lub w Twoim miejscu zamieszkania

Aby skorzystać z assistance medycznego, zadzwoń pod numer telefonu*  +48 22 591 95 73  lub  +48 22 281 95 73  
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Konsultacje lekarskie, badania i szczepienia

W ramach Pakietu Medycznego “Bądź Zdrów” masz dostęp do lekarzy specjalistów i badań medycznych w placówkach grupy LUX MED w całej Polsce. Znajdź placówkę medyczną

Aby umówić się na konsultację telefoniczną lub skorzystać z wizyty lekarskiej

  • skorzystaj z Portalu Pacjenta LUX MED 
  • lub zadzwoń na infolinię LUX MED pod numer telefonu* +48 22 33 22 888
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Zwrot części kosztów leczenia

Możesz ubiegać się o otrzymanie zwrotu części kosztów leczenia w dowolnej placówce medycznej. W tym celu zapoznaj się z zasadami refundacji i wypełnij wniosek o refundację, a następnie prześlij niezbędne dokumenty na adres:

LUX MED Sp. z o.o.
ul. Iłżecka 24 F
02-135 Warszawa 

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Best Doctors pod numerem telefonu*  +48 800 365 867 
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodni

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Pakiet "Medi-Assistance" otrzymujesz od nas, zawierając umowę: Nowa Perspektywa, Pakiet Medyczny "Bądź Zdrów" lub Mediservice. W ramach assistance można skorzystać m.in. z:

  • 3 wizyt lekarskich w ciągu roku
  • transportu medycznego
  • rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
  • zorganizowania wizyty bliskiej osoby w szpitalu lub w Twoim miejscu zamieszkania

Aby skorzystać z assistance medycznego, zadzwoń pod numer telefonu*  +48 22 591 95 73  lub  +48 22 281 95 73 
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Best Doctors pod numerem telefonu*  + 48 800 365 867 
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodni
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Aby skorzystać z porad lekarskich i badań medycznych:

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
  • Formularz zgłoszenia zdarzenia
  • Dla zgłoszenia z ubezpieczeń Bezpieczny Kredyt (Ochrona z Avivą, Prosta Ochrona z Avivą), Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Srebrny) 
  • Dla zgłoszenia z ubezpieczenia Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Złoty) 
Dodatkowe dokumenty

Karta leczenia szpitalnego

  • Dokumenty potwierdzające zajście i okoliczności nieszczęśliwego wypadku
  • Kopia dowodu osobistego osoby zgłaszającej roszczenie
  • Wypełniony formularz zgłoszenia zdarzenia
  • Dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie poważnego zachorowania np. karty leczenia szpitalnego, historia choroby i wyniki badań, dokumentacja medyczna leczenia ambulatoryjnego wyniki badań
  • Kopia dowodu osobistego osoby zgłaszającej zdarzenie
  • Wypełniony formularz zgłoszenia zdarzenia 
  • Wszystkie zwolnienia lekarskie (druk ZUS ZLA)
  • Dokumentacja medyczna potwierdzająca przyczynę niezdolności do pracy
  • Dokument potwierdzający formę zatrudnienia np. umowa o pracę
  • Wypełniony formularz zgłoszenia zdarzenia
  • Decyzja Powiatowego Urzędu Pracy o nabyciu statusu bezrobotnego
  • Zaświadczenie wydane przez Powiatowy Urząd Pracy wystawione po 30 dniach posiadania statusu osoby bezrobotnej z prawem do zasiłku
  • Umowa o pracę
  • Pismo wypowiadające umowę o pracę
  • Świadectwo pracy

Jeżeli uprawnionym do świadczenia jest Bank, skontaktuj się z Bankiem w celu przekazania wymaganych dokumentów – roszczenie w takim przypadku zgłosi Bank.

Formularz zgłoszenia zdarzenia

  • Zgłoszenie śmierci 

Jeżeli Ubezpieczony zmarł na skutek nieszczęśliwego wypadku:

  • Zgłoszenie z ubezpieczenia Bezpieczny Kredyt (Prosta Ochrona z Avivą), Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Złoty) 
  • Zgłoszenie z ubezpieczenia Bezpieczny Kredyt (Ochrona z Avivą, Prosta Ochrona z Avivą) (dodatkowo), Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Srebrny, Pakiet Złoty) 

Dodatkowe dokumenty

  • Odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego, a w przypadku śmierci Ubezpieczonego za granicą akt zgonu uwierzytelniony przez polską placówkę dyplomatyczną
  • Kopia karty zgonu, postanowienie prokuratora lub dokumentacja medyczna zawierająca informację o przyczynie zgonu
  • (jeżeli od rozpoczęcia ochrony ubezpieczeniowej do dnia zdarzenia ubezpieczeniowego minęło mniej niż 3 lata)
  • Jeżeli śmierć była skutkiem nieszczęśliwego wypadku - dokumenty potwierdzające zajście i okoliczności nieszczęśliwego wypadku np. notatka policyjna
  • Kopia dowodu osobistego osoby zgłaszającej zdarzenie

Potrzebne dokumenty

  • zdjęcie dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu)
  • wniosek o wypłatę

Sposoby zgłoszenia zdarzenia

  • E-mailem - prześlij zdjęcia dokumentów na adres [email protected]  
  • Pocztą tradycyjną - wyślij dokumenty na adres:

Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska S.A.
ul. Inflancka 4B 
00-189 Warszawa

Status zgłoszenia
Status swojego zgłoszenia sprawdzisz online w serwisie Mój Allianz w zakładce „Moje szkody i roszczenia”, telefonicznie* +48 224 224 224 lub wysyłając wiadomość na [email protected] (podaj w wiadomości numer zgłoszenia). 
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Częste pytania

Sprawdzasz zakres polisy

Upewnij się, że ubezpieczenie chroniło Cię w momencie zdarzenia albo że jesteś uprawniony do otrzymania świadczenia. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia znajdziesz w swojej polisie i serwisie Mój Allianz.

Przesyłasz zgłoszenie

Poprosimy Cię o dodatkowe dokumenty, które podajemy we wniosku. Przekaż je nam wraz z wnioskiem − online, mailowo lub listownie − dzięki temu szybciej rozpatrzymy zgłoszenie.

Zajmiemy się resztą

O statusie Twojej sprawy i decyzji o wypłacie poinformujemy Cię online, telefonicznie, mailowo lub listownie. W przypadku niektórych zgłoszeń wypłatę można otrzymać nawet tego samego dnia.

W przypadku ubezpieczeń na życie i zdrowie możesz to zrobić w ciągu 3 lat od daty zdarzenia. Przydatne wskazówki znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia. 
Tak, w ubezpieczeniach indywidualnych i grupowych nie ma wyłączenia odpowiedzialności w razie śmierci spowodowanej zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2. 

Do wypłaty środków uprawnieni są beneficjenci, tzw. osoby uprawnione. Takie osoby oraz ich udział w środkach wskazuje członek OFE. Może to zrobić w dowolnym momencie trwania umowy członkostwa w otwartym funduszu emerytalnym. Niezależnie od wskazania beneficjentów, osobą uprawnioną do dziedziczenia połowy środków jest również współmałżonek, jeżeli w okresie członkostwa w OFE istniała małżeńska wspólność majątkowa.

Środki pochodzące z OFE, nieprzekazane na rzecz małżonka lub beneficjentów wchodzą w skład masy spadkowej i podlegają dziedziczeniu na zasadach ogólnych. Oznacza to, że uprawnieni do tych środków będą spadkobiercy zmarłego członka OFE.

Wszelkie niezbędne dokumenty, które są nam przekazywane, powinny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Zagraniczne dokumenty dowodowe muszą być uwierzytelnione zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w razie ich braku - przez polską placówkę dyplomatyczną. 

Jeśli wraz z umową „Na Zdrowie” lub „Zdrowe Życie” wybrałeś opcję Świadczenie lekowe, możesz po leczeniu w szpitalu otrzymać dodatkową kwotę, np. na zakup leków. Wystarczy, że złożysz wniosek o wypłatę w związku z leczeniem/pobytem w szpitalu.

Możesz to zrobić łatwo i wygodnie, logując się do serwisu Mój Allianz (d.Moja Aviva) 

 

Gdy używamy pojęcia „dawna Aviva” mamy na myśli spółki, które do 1.07.2022 r. działały pod nazwami: Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000002561; NIP: 526-020-99-75; REGON: 010587003; wysokość kapitału zakładowego: 82 500 000 zł (w tym kapitał wpłacony: 74 287 500 zł); Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000009857; NIP: 526-020-99-98; REGON: 010587010; wysokość kapitału zakładowego: 59 360 000 zł (wpłacony w całości); Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000011017; NIP: 897-155-34-38; REGON: 931152953; wysokość kapitału zakładowego: 12 250 000 zł (wpłacony w całości)