- ubezpieczenia na życie: Plan na dziś i jutro, Plan pełnej ochrony, Allianz Bezpieczenie Życie, Twoje Bezpieczeństwo+
- grupowe ubezpieczenia: Allianz Rodzina, Allianz Opieka Zdrowotna
Indywidualne ubezpieczenia na życie – proste zgłoszenie, sprawne rozpatrzenie roszczenia
Zgłoś roszczenie przez Mój Allianz
Mój Allianz
Mój Allianz
(dawna MojaAviva)
- ubezpieczenia na życie: Twoje Życie, Twój Plan, Bonus VIP, IKE, IKZE
- grupowe ubezpieczenia na życie: Opiekun, Opiekun VIP
- inne ubezpieczenia na życie dawnej Avivy m.in.: Nowa Perspektywa, Plus, Perspektywa
Sposoby zgłoszenia roszczenia
TU Allianz Życie S.A.
ul. Inflancka 4B
00-189 Warszawa
Indywidualne ubezpieczenie na życie
Twój Plan, Twoje Życie, Bonus VIP, Nowa Perspektywa, Plus, Perspektywa,
oraz innych ubezpieczeń zawartych w dawnej Avivie
-
Potrzebne dokumenty
-
Status zgłoszenia
-
Częste pytania
Konsultacje lekarskie i badania
Konsultacje lekarskie (dla umów zawartych przed 21 stycznia 2023 r.)
Z ubezpieczeniem otrzymujesz nielimitowany dostęp do telefonicznych konsultacji z internistą lub lekarzem rodzinnym. W ciągu roku od zawarcia umowy masz też do wykorzystania 3 wizyty u lekarzy specjalistów w placówkach grupy LUX MED.
Konsultacja telefoniczna lub wizyta lekarska
Aby umówić się na konsultację telefoniczną lub wizytę lekarską
- skorzystaj z Portalu Pacjenta LUX MED
- lub zadzwoń na infolinię LUX MED pod numer telefonu*: +48 22 33 22 888
Badania genetyczne
Na badania genetyczne umówisz się online. Szczegółowe informacje oraz kod uprawniający do 20% zniżki znajdziesz po zalogowaniu do serwisu Mój Allianz.
Badania specjalistyczne
Na badania specjalistyczne umówisz się telefonicznie. Szczegółowe informacje oraz kod uprawniający do 10% zniżki znajdziesz po zalogowaniu do serwisu Mój Allianz.
Prywatna opieka medyczna
Konsultacje lekarskie, badania i szczepienia
W ramach Pakietu Medycznego “Bądź Zdrów” masz dostęp do lekarzy specjalistów i badań medycznych w placówkach grupy LUX MED w całej Polsce. Znajdź placówkę medyczną
Aby umówić się na konsultację telefoniczną lub skorzystać z wizyty lekarskiej,
- skorzystaj z Portalu Pacjenta LUX MED
- lub zadzwoń na infolinię LUX MED pod numer telefonu* +48 22 33 22 888
Zwrot części kosztów leczenia
Możesz ubiegać się o otrzymanie zwrotu części kosztów leczenia w dowolnej placówce medycznej. W tym celu zapoznaj się z zasadami refundacji i wypełnij wniosek o refundację, a następnie prześlij niezbędne dokumenty na adres:
LUX MED Sp. z o.o.
ul. Iłżecka 24 F
02-135 Warszawa
"Assistance Onkologiczny"
- Wniosek o realizację świadczenia od osoby, która jest uprawniona do świadczenia
- Kopia dokumentu, który potwierdza tożsamość Ubezpieczonego
- Dokumenty, które potwierdzają zdiagnozowanie u Ubezpieczonego Nowotworu Złośliwego w Stadium Inwazyjnym lub wydanie Ubezpieczonemu karty DiLO
O diagnozie nowotworu złośliwego lub wydaniu karty DiLO można nas poinformować:
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer telefonu*:
- pisząc na adres:
AWP P&C S.A.
Oddział w Polsce
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa - pocztą elektroniczną na adres: pmu@mondial-assistance.pl.
"Assistance Wypadkowy"
- Wniosek o realizację świadczenia od osoby, która jest uprawniona do świadczenia
- Kopia dokumentu, który potwierdza tożsamość Ubezpieczonego
- Dokumenty, które potwierdzają zajście i okoliczności wypadku
Wypadek można zgłosić:
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer telefonu* +48 224 224 224
- pisząc na adres: AWP P&C S.A. Oddział w Polsce; ul. Konstruktorska 12, 02-673 Warszawa,
- pocztą elektroniczną na adres: pmu@mondial-assistance.pl
Medi-Assistance
Pakiet "Medi-Assistance" otrzymujesz od nas, zawierając umowę Pakiet Medyczny "Bądź Zdrów" lub Mediservice. W ramach assistance można skorzystać m.in. z:
- 3 wizyt lekarskich w ciągu roku
- transportu medycznego
- rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
- zorganizowania wizyty bliskiej osoby w szpitalu lub w Twoim miejscu zamieszkania
Aby skorzystać z assistance medycznego, zadzwoń pod numer telefonu* +48 22 591 95 73 lub +48 22 281 95 73
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
Zagraniczna druga opinia medyczna
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodni
Leczenie za granicą
Jest ono czynne 24h na dobę, 7 dni w tygodniu. Konsultant firmy Further przekaże Ci dalsze informacje.
Medi-Assistance
Pakiet "Medi-Assistance" otrzymujesz od nas, zawierając umowę: Nowa Perspektywa, Pakiet Medyczny "Bądź Zdrów" lub Mediservice. W ramach assistance można skorzystać m.in. z:
- 3 wizyt lekarskich w ciągu roku
- transportu medycznego
- rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
- zorganizowania wizyty bliskiej osoby w szpitalu lub w Twoim miejscu zamieszkania
Aby skorzystać z assistance medycznego, zadzwoń pod numer telefonu* +48 22 591 95 73 lub +48 22 281 95 73
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
Prywatna opieka medyczna
Konsultacje lekarskie, badania i szczepienia
W ramach Pakietu Medycznego “Bądź Zdrów” masz dostęp do lekarzy specjalistów i badań medycznych w placówkach grupy LUX MED w całej Polsce. Znajdź placówkę medyczną
Aby umówić się na konsultację telefoniczną lub skorzystać z wizyty lekarskiej
- skorzystaj z Portalu Pacjenta LUX MED
- lub zadzwoń na infolinię LUX MED pod numer telefonu*+48 22 33 22 888
Zwrot części kosztów leczenia
Możesz ubiegać się o otrzymanie zwrotu części kosztów leczenia w dowolnej placówce medycznej. W tym celu zapoznaj się z zasadami refundacji i wypełnij wniosek o refundację, a następnie prześlij niezbędne dokumenty na adres:
LUX MED Sp. z o.o.
ul. Iłżecka 24 F
02-135 Warszawa
Zagraniczna druga opinia medyczna
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodni
Medi-Assistance
Pakiet "Medi-Assistance" otrzymujesz od nas, zawierając umowę: Nowa Perspektywa, Pakiet Medyczny "Bądź Zdrów" lub Mediservice. W ramach assistance można skorzystać m.in. z:
- 3 wizyt lekarskich w ciągu roku
- transportu medycznego
- rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
- zorganizowania wizyty bliskiej osoby w szpitalu lub w Twoim miejscu zamieszkania
Aby skorzystać z assistance medycznego, zadzwoń pod numer telefonu* +48 22 591 95 73 lub +48 22 281 95 73
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
Zagraniczna druga opinia medyczna
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodni
Porady lekarskie i badania medyczne
Aby skorzystać z porad lekarskich i badań medycznych:
- zadzwoń pod numer telefonu* +48 22 33 22 888 lub +48 22 33 22 885
- lub skontaktuj się z placówką, której dane znajdziesz w warunkach ogólnych.
Pobyt w szpitalu wskutek nieszczęśliwego wypadku
- Formularz zgłoszenia zdarzenia
- Dla zgłoszenia z ubezpieczeń Bezpieczny Kredyt (Ochrona z Avivą, Prosta Ochrona z Avivą), Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Srebrny)
- Dla zgłoszenia z ubezpieczenia Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Złoty)
Karta leczenia szpitalnego
- Dokumenty potwierdzające zajście i okoliczności nieszczęśliwego wypadku
- Kopia dowodu osobistego osoby zgłaszającej roszczenie
Poważne zachorowanie
- Wypełniony formularz zgłoszenia zdarzenia
- Dokumentacja medyczna potwierdzająca wystąpienie poważnego zachorowania np. karty leczenia szpitalnego, historia choroby i wyniki badań, dokumentacja medyczna leczenia ambulatoryjnego wyniki badań
- Kopia dowodu osobistego osoby zgłaszającej zdarzenie
Czasowa niezdolność do pracy
- Wypełniony formularz zgłoszenia zdarzenia
- Wszystkie zwolnienia lekarskie (druk ZUS ZLA)
- Dokumentacja medyczna potwierdzająca przyczynę niezdolności do pracy
- Dokument potwierdzający formę zatrudnienia np. umowa o pracę
Utrata pracy
- Wypełniony formularz zgłoszenia zdarzenia
- Decyzja Powiatowego Urzędu Pracy o nabyciu statusu bezrobotnego
- Zaświadczenie wydane przez Powiatowy Urząd Pracy wystawione po 30 dniach posiadania statusu osoby bezrobotnej z prawem do zasiłku
- Umowa o pracę
- Pismo wypowiadające umowę o pracę
- Świadectwo pracy
Śmierć ubezpieczonego
Jeżeli uprawnionym do świadczenia jest Bank, skontaktuj się z Bankiem w celu przekazania wymaganych dokumentów – roszczenie w takim przypadku zgłosi Bank.
Formularz zgłoszenia zdarzenia
- Zgłoszenie śmierci
Jeżeli Ubezpieczony zmarł na skutek nieszczęśliwego wypadku:
- Zgłoszenie z ubezpieczenia Bezpieczny Kredyt (Prosta Ochrona z Avivą), Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Złoty)
- Zgłoszenie z ubezpieczenia Bezpieczny Kredyt (Ochrona z Avivą, Prosta Ochrona z Avivą) (dodatkowo), Bezpieczna Pożyczka (Pakiet Srebrny, Pakiet Złoty)
Dodatkowe dokumenty
- Odpis skrócony aktu zgonu Ubezpieczonego, a w przypadku śmierci Ubezpieczonego za granicą akt zgonu uwierzytelniony przez polską placówkę dyplomatyczną
- Kopia karty zgonu, postanowienie prokuratora lub dokumentacja medyczna zawierająca informację o przyczynie zgonu
- (jeżeli od rozpoczęcia ochrony ubezpieczeniowej do dnia zdarzenia ubezpieczeniowego minęło mniej niż 3 lata)
- Jeżeli śmierć była skutkiem nieszczęśliwego wypadku - dokumenty potwierdzające zajście i okoliczności nieszczęśliwego wypadku np. notatka policyjna
- Kopia dowodu osobistego osoby zgłaszającej zdarzenie
Potrzebne dokumenty
- zdjęcie dokumentu tożsamości (dowodu osobistego lub paszportu)
- wniosek o wypłatę
Sposoby zgłoszenia zdarzenia
- E-mailem - prześlij zdjęcia dokumentów na adres odszkodowania@allianz.pl
- Pocztą tradycyjną - wyślij dokumenty na adres:
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska S.A.
ul. Inflancka 4B
00-189 Warszawa
Sprawdzasz zakres polisy
Upewnij się, że ubezpieczenie chroniło Cię w momencie zdarzenia albo że jesteś uprawniony do otrzymania świadczenia. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia znajdziesz w swojej polisie i serwisie Mój Allianz.
Przesyłasz zgłoszenie
Poprosimy Cię o dodatkowe dokumenty, które podajemy we wniosku. Przekaż je nam wraz z wnioskiem − online, mailowo lub listownie − dzięki temu szybciej rozpatrzymy zgłoszenie.
Zajmiemy się resztą
O statusie Twojej sprawy i decyzji o wypłacie poinformujemy Cię online, telefonicznie, mailowo lub listownie. W przypadku niektórych zgłoszeń wypłatę można otrzymać nawet tego samego dnia.
Do wypłaty środków uprawnieni są beneficjenci, tzw. osoby uprawnione. Takie osoby oraz ich udział w środkach wskazuje członek OFE. Może to zrobić w dowolnym momencie trwania umowy członkostwa w otwartym funduszu emerytalnym. Niezależnie od wskazania beneficjentów, osobą uprawnioną do dziedziczenia połowy środków jest również współmałżonek, jeżeli w okresie członkostwa w OFE istniała małżeńska wspólność majątkowa.
Środki pochodzące z OFE, nieprzekazane na rzecz małżonka lub beneficjentów wchodzą w skład masy spadkowej i podlegają dziedziczeniu na zasadach ogólnych. Oznacza to, że uprawnieni do tych środków będą spadkobiercy zmarłego członka OFE.
Jeśli wraz z umową „Na Zdrowie” lub „Zdrowe Życie” wybrałeś opcję Świadczenie lekowe, możesz po leczeniu w szpitalu otrzymać dodatkową kwotę, np. na zakup leków. Wystarczy, że złożysz wniosek o wypłatę w związku z leczeniem/pobytem w szpitalu.
Możesz to zrobić łatwo i wygodnie, logując się do serwisu Mój Allianz (d.Moja Aviva)