Grupowe ubezpieczenia na życie i zdrowotne – proste zgłoszenie, sprawne rozpatrzenie roszczenia 

Zgłoś swoją sprawę online – dzięki temu obsłużymy ją szybciej.
Zaloguj się do odpowiedniego serwisu w zależności od produktu, który masz
  • ubezpieczenia na życie: Plan na dziś i jutro, Plan pełnej ochrony, Allianz Bezpieczenie Życie, Twoje Bezpieczeństwo+
  • grupowe ubezpieczenia: Allianz Rodzina, Allianz Opieka Zdrowotna
  • ubezpieczenia na życie: Twoje Życie, Twój Plan, Bonus VIP, IKE, IKZE
  • grupowe ubezpieczenia na życie: Opiekun, Opiekun VIP
  • inne ubezpieczenia na życie dawnej Avivy m.in.: Nowa Perspektywa, Plus, Perspektywa
Jeżeli nie masz możliwości zalogowania się zgłoś roszczenie bez logowania
Jeżeli chcesz przesłać dodatkowe dokumenty do zgłoszonego roszczenia, odwołanie albo zadać pytanie
Najszybciej zgłosisz roszczenie online. 
Możesz także zadzwonić do nas pod numer telefonu*  +48 224 224 224 bądź wysłać zgłoszenie na adres:
TU Allianz Życie S.A.
ul. Inflancka 4B 
00-189 Warszawa
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Dotyczy ubezpieczeń: Opiekun, Zespół lub innych grupowych ubezpieczeń na życie zawartych
w dawnej Avivie przed 2.07.2022 r. 
Potrzebne dokumenty

Assistance

W ramach assistance można skorzystać m.in. z:

  • 3 wizyt lekarza lub telekonsultacji
  • Transportu medycznego
  • Rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
  • Organizacji pobytu rodzica w szpitalu
  • Wizyty i pomocy pielęgniarki

Aby skorzystać z usług Assistance zadzwoń na Infolinię* - Infolinia jest czynna 24/7.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

Prywatna opieka medyczna

W ramach Pakietu Medycznego “Bądź Zdrów” masz dostęp do lekarzy specjalistów i badań medycznych w całej Polsce. Skontaktuj się z wybraną placówką medyczną, aby umówić się na wizytę lub badania.


Druga opinia medyczna

Skontaktuj się z Centrum Obsługi Klienta Best Doctors pod numerem telefonu* 800 365 867.
Infolinia jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora

W ramach assistance można skorzystać m.in. z:

  • 3 wizyt lekarza lub telekonsultacji
  • Transportu medycznego
  • Rehabilitacji i zakupu sprzętu rehabilitacyjnego
  • Organizacji pobytu rodzica w szpitalu
  • Wizyty i pomocy pielęgniarki

Aby skorzystać z usług Assistance zadzwoń pod numer tel.*:   +48 22 563 11 35.
Infolinia jest czynna 24/7.

*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Status zgłoszenia

Status swojego zgłoszenia sprawdzisz

  • online w serwisie Mój Allianz (dawniej MojaAviva) w zakładce „Moje szkody i roszczenia”, 
  • telefonicznie +48 224 224 224 Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora.
*Opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora
Częste pytania

Sprawdzasz zakres polisy

Upewnij się, że ubezpieczenie chroniło Cię w momencie zdarzenia albo że jesteś uprawniony do otrzymania świadczenia. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia znajdziesz w swojej polisie i serwisie Mój Allianz.

Przesyłasz zgłoszenie

Poprosimy Cię o dodatkowe dokumenty, które podajemy we wniosku. Przekaż je nam wraz z wnioskiem − online, mailowo lub listownie − dzięki temu szybciej rozpatrzymy zgłoszenie.

Zajmiemy się resztą

O statusie Twojej sprawy i decyzji o wypłacie poinformujemy Cię online, telefonicznie, mailowo lub listownie. W przypadku niektórych zgłoszeń wypłatę można otrzymać nawet tego samego dnia.

W przypadku ubezpieczeń na życie i zdrowie możesz to zrobić w ciągu 3 lat od daty zdarzenia. Przydatne wskazówki znajdziesz w ogólnych warunkach ubezpieczenia. 
Tak, w ubezpieczeniach indywidualnych i grupowych nie ma wyłączenia odpowiedzialności w razie śmierci spowodowanej zakażeniem koronawirusem SARS-CoV-2. 

Do wypłaty środków uprawnieni są beneficjenci, tzw. osoby uprawnione. Takie osoby oraz ich udział w środkach wskazuje członek OFE. Może to zrobić w dowolnym momencie trwania umowy członkostwa w otwartym funduszu emerytalnym. Niezależnie od wskazania beneficjentów, osobą uprawnioną do dziedziczenia połowy środków jest również współmałżonek, jeżeli w okresie członkostwa w OFE istniała małżeńska wspólność majątkowa.

Środki pochodzące z OFE, nieprzekazane na rzecz małżonka lub beneficjentów wchodzą w skład masy spadkowej i podlegają dziedziczeniu na zasadach ogólnych. Oznacza to, że uprawnieni do tych środków będą spadkobiercy zmarłego członka OFE.

Wszelkie niezbędne dokumenty, które są nam przekazywane, powinny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. Zagraniczne dokumenty dowodowe muszą być uwierzytelnione zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w razie ich braku - przez polską placówkę dyplomatyczną. 

Jeśli wraz z umową „Na Zdrowie” lub „Zdrowe Życie” wybrałeś opcję Świadczenie lekowe, możesz po leczeniu w szpitalu otrzymać dodatkową kwotę, np. na zakup leków. Wystarczy, że złożysz wniosek o wypłatę w związku z leczeniem/pobytem w szpitalu.

Możesz to zrobić łatwo i wygodnie, logując się do serwisu Mój Allianz. Zgłoś zdarzenie online

Gdy używamy pojęcia „dawna Aviva” mamy na myśli spółki, które do 1.07.2022 r. działały pod nazwami: Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000002561; NIP: 526-020-99-75; REGON: 010587003; wysokość kapitału zakładowego: 82 500 000 zł (w tym kapitał wpłacony: 74 287 500 zł); Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000009857; NIP: 526-020-99-98; REGON: 010587010; wysokość kapitału zakładowego: 59 360 000 zł (wpłacony w całości); Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000011017; NIP: 897-155-34-38; REGON: 931152953; wysokość kapitału zakładowego: 12 250 000 zł (wpłacony w całości)