Zgłoszenie nieprawidłowosci
SPEAK UP! Twój głos ma znaczenie!

Zgłaszanie nieprawidłowości w Allianz

Uczciwość i zaufanie to podstawowe wartości organizacji Allianz na całym świecie.
Wszystkim osobom zatrudnionym w Allianz oraz interesariuszom zewnętrznym dajemy możliwość poufnego zgłaszania podejrzewanych naruszeń prawa, regulacji albo zasad wewnętrznych.
Dlaczego warto wysłać zgłoszenie

Zabezpieczamy Twoją przyszłość – firma Allianz dba o pozytywną, otwartą kulturę korporacyjną oraz zgodność z wymogami ustawowymi i prawnymi. Wysłanie zgłoszenia na temat podejrzewanych albo zaobserwowanych nieprawidłowości pomaga nam odkryć niezgodności z zasadami zgodności, zapobiegać im oraz odpowiednio na nie reagować.

Jakie zgłoszenia są pomocne

Zachęcamy, aby zgłaszać potencjalne:

  • Naruszenia kodeksu postępowania 
  • Naruszenia przepisów, regulacji, zasad wewnętrznych oraz
  • Inne nieprawidłowości

Przykłady (lista otwarta): oszustwo, kradzież, łapownictwo, naruszenia polityk i procedur dotyczących prezentów i korzyści, naruszenia przepisów antymonopolowych, nieprawidłowości finansowe albo naruszenia przepisów księgowych albo podatkowych, fałszowanie dokumentacji finansowej firmy albo manipulowanie nią, wszelkiego rodzaju dyskryminowanie lub napastowanie, potencjalny konflikt interesów.

W trakcie zgłaszania widoczne będą szczegółowe informacje dotyczące kategorii potencjalnych nieprawidłowości. Proszę wybrać jedną z wyszczególnionych kategorii zgłoszeń. Jeżeli zgłaszane informacje nie mieszczą się w żadnej z wyszczególnionych kategorii, należy wybrać kategorię „Inne naruszenia prawa karnego lub administracyjnego” albo skontaktować się z lokalnym działem ds. compliance.

Jak zachować anonimowość

Nadrzędną zasadą systemu Incident Reporting jest ochrona sygnalisty. 

Anonimowość zgłoszenia jest zapewniona poprzez szyfrowanie oraz inne specjalne procedury bezpieczeństwa. Aby wysłać zgłoszenie anonimowo, nie należy podawać żadnych danych osobowych. Nie należy wysyłać informacji umożliwiających ustalenie tożsamości sygnalisty.

Za pośrednictwem bezpiecznej skrzynki pocztowej osoba zajmująca się zgłoszeniem może wysłać sygnaliście wiadomość, przy czym anonimowość sygnalisty cały czas jest chroniona. Zależy nam na otrzymywaniu zgłoszeń, które pomogą firmie uniknąć szkód. Nie dążymy do ujawnienia tożsamości sygnalisty, jeśli sygnalista zdecydował się wysłać zgłoszenie anonimowo.