-
Wyślij zgłoszenie
-
Pomocne zgłoszenia
-
Anonimowość
Dlaczego warto wysłać zgłoszenie
Jakie zgłoszenia są pomocne
Zachęcamy, aby zgłaszać potencjalne:
- Naruszenia kodeksu postępowania
- Naruszenia przepisów, regulacji, zasad wewnętrznych oraz
- Inne nieprawidłowości
Przykłady (lista otwarta): oszustwo, kradzież, łapownictwo, naruszenia polityk i procedur dotyczących prezentów i korzyści, naruszenia przepisów antymonopolowych, nieprawidłowości finansowe albo naruszenia przepisów księgowych albo podatkowych, fałszowanie dokumentacji finansowej firmy albo manipulowanie nią, wszelkiego rodzaju dyskryminowanie lub napastowanie, potencjalny konflikt interesów.
W trakcie zgłaszania widoczne będą szczegółowe informacje dotyczące kategorii potencjalnych nieprawidłowości. Proszę wybrać jedną z wyszczególnionych kategorii zgłoszeń. Jeżeli zgłaszane informacje nie mieszczą się w żadnej z wyszczególnionych kategorii, należy wybrać kategorię „Inne naruszenia prawa karnego lub administracyjnego” albo skontaktować się z lokalnym działem ds. compliance.
Jak zachować anonimowość
Nadrzędną zasadą systemu Incident Reporting jest ochrona sygnalisty.
Anonimowość zgłoszenia jest zapewniona poprzez szyfrowanie oraz inne specjalne procedury bezpieczeństwa. Aby wysłać zgłoszenie anonimowo, nie należy podawać żadnych danych osobowych. Nie należy wysyłać informacji umożliwiających ustalenie tożsamości sygnalisty.
Za pośrednictwem bezpiecznej skrzynki pocztowej osoba zajmująca się zgłoszeniem może wysłać sygnaliście wiadomość, przy czym anonimowość sygnalisty cały czas jest chroniona. Zależy nam na otrzymywaniu zgłoszeń, które pomogą firmie uniknąć szkód. Nie dążymy do ujawnienia tożsamości sygnalisty, jeśli sygnalista zdecydował się wysłać zgłoszenie anonimowo.