TFI Allianz Polska S.A.

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska Spółka Akcyjna – rozwiązania inwestycyjne oraz fundusze inwestycyjne

Dane rejestrowe

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska Spółka Akcyjna
ul. Inflancka 4B
00-189 Warszawa

NIP: 521-325-98-88
REGON: 015555893
KRS: 0000176359 

Dane kontaktowe

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska Spółka Akcyjna
ul. Inflancka 4B
00-189 Warszawa
e-mail: [email protected] 

Infolinia dla Klientów i Uczestników

TFI Allianz - Infolinia w j. polskim 224 224 224 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora)
e-mail: [email protected]

 

Kapitał zakładowy

69 888 000 zł opłacony w całości

Akcjonariusze

76,39% - Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska SA

23,61% - Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska SA 

Skład zarządu

  •  Robert Hörberg - Prezes Zarządu
  •  Tymoteusz Paleczny - Wiceprezes Zarządu
  •  Anna Bąkała - Członek Zarządu

Rada Nadzorcza

  • Marcin Kulawik - Przewodniczący Rady Nadzorczej
  • Krzysztof Lipski - Członek Rady Nadzorczej
  • Paweł Pytel - Członek Rady Nadzorczej
  • Jacek Lisowski - Członek Rady Nadzorczej
  • Adam Śliwiński - Członek Rady Nadzorczej

Komitet Audytu

  • Jacek Lisowski - Członek Komitetu Audytu
  • Krzysztof Lipski - Członek Komitetu Audytu
  • Adam Śliwiński - Członek Komitetu Audytu

Komitet Wynagrodzeń

  • Krzysztof Lipski - Członek Komitetu Wynagrodzeń
  • Marcin Kulawik - Członek Komitetu Wynagrodzeń
  • Paweł Pytel - Członek Komitetu Wynagrodzeń

Robert Hoerberg
Prezes zarządu 

Absolwent Santa Clara University w Kalifornii. W 2011 roku ukończył też studia MBA w London Business School. Jest licencjonowanym analitykiem finansowym (CFA).

Karierę zawodową zaczynał w firmie Hypo Real Estate Holding AG, w której zajmował się relacjami inwestorskimi. Następnie pracował w spółce Kepler Capital Markets oraz w trakcie studiów MBA w funduszu hedgingowym Amber Capital w Londynie. W obu tych firmach był analitykiem odpowiedzialnym m.in. za rynki środkowoeuropejskie. Po studiach MBA Robert Hoerberg dołączył do Allianz Global Investors, jako doradca merytoryczny w biurze prezesa Zarządu. W wyniku zmian w obszarze zarządzania aktywami w Grupie Allianz od 2012 roku kontynuował pracę na tym samym stanowisku w Allianz Asset Management. Od 2013 roku jako główny menadżer ds. inwestycji w Allianz Investment Management - Fast Growing Entities (AIM FGE) nadzorował inwestycje spółek Allianz w Europie Środkowo-Wschodniej, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Przed powołaniem do zarządu zasiadał też od 2014 w Radzie Nadzorczej TFI Allianz Polska S.A.

Powołany na stanowisko prezesa zarządu TFI Allianz Polska S.A. z dniem 1 sierpnia 2015 roku.

Tymoteusz Paleczny
Wiceprezes zarządu 

Tymoteusz Paleczny od 1999 r. był zatrudniony w Aviva Investors Poland, kolejno na stanowiskach wicedyrektora, dyrektora finansowego i członka zarządu, wiceprezesa Aviva Investors Poland SA i Aviva Investors Poland TFI SA.

Oprócz finansów odpowiadał także za działalność operacyjną i nadzór wewnętrzny. Pełnił również funkcję prokurenta spółki. Od 2004 r. wiceprezes Aviva Investors Poland SA. Od 2006 r. równocześnie wiceprezes Aviva Investors Poland - Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych.

Wcześniej zdobywał doświadczenie w firmie audytorskiej Ernst & Young. Uzyskał dyplom ACCA (Association of Chartered Certified Accountants).

Wiceprezesem zarządu TFI Allianz Polska jest od 2 lipca 2022 roku.

Anna Bąkała
Członek zarządu 

Absolwentka wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej i studiów podyplomowych na Akademii Leona Koźmińskiego. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w instytucjach rynku kapitałowego, z czego 12 lat to doświadczenie w strukturach sprzedażowych TFI.

Karierę zawodową zaczynała w Biurze Maklerskim Banku Gospodarstwa Krajowego. Następnie w latach 1999-2001 pracowała w Powszechnym Towarzystwie Emerytalnym BIG Banku Gdańskiego. Od 2001 do 2008 roku była związana z PKO/CREDIT SUISSE TFI, początkowo jako Manager ds. Sprzedaży, a następnie jako Dyrektor ds. Klientów Instytucjonalnych. W latach 2008-2010 pracowała w BRE Wealth Management S.A. jako Dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami z Klientami.

Od 2010 związana jest z Grupą Allianz Polska jako Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Marketingu w TFI Allianz Polska S.A. Na stanowisko członka zarządu tej spółki została powołana z dniem 1 stycznia 2016 roku.

TFI Allianz Polska S.A.

Przesuń, by zobaczyć więcej

Wartość zarządzanych aktywów na 31.12.2023 r.
17,96 mld zł
Wynik finansowy netto na 31.12.2023 r.
24,0 mln zł

Skargi mogą być składane w następujący sposób:

  • telefonicznie pod numerem Infolinii Allianz 224 224 224 (opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora)
  • pisemnie na adres doręczeń  elektronicznych AE:PL-72449-31952-JJHCR-10
  • mailowo na adres: [email protected]
  • listownie na adresy TFI Allianz Polska S.A., Agenta Transferowego (ProService Finteco Sp. z o.o.) lub uprawnionego dystrybutora:
  • TFI Allianz Polska S.A.
    ul. Inflancka 4B
    00-189 Warszawa
  • ProService Finteco Sp. z o.o.
    ul. Konstruktorska 12a
    02-673 Warszawa, z dopiskiem: „TFI Allianz Polska S.A."
  • osobiście, w siedzibie Towarzystwa, Agenta Transferowego lub uprawnionego dystrybutora.

Reklamacja podlega rozpatrzeniu w terminie 30 dni od dnia jej złożenia. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, termin ten może zostać przedłużony, nie może jednak przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Uczestnik zostanie poinformowany w formie pisemnej, za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej.

 

Szanowni Państwo,
dla działalności Allianz Polska kluczowe jest zaufane klientów, udziałowców i kontrahentów, a także dobra reputacja firmy w jej otoczeniu społecznym. Allianz Polska każdego dnia pracuje na te wartości, dbając o najwyższe standardy i najlepsze praktyki w obsłudze klientów, a także działania zgodne z przepisami prawa i polityką Allianz Polska. Swoim zachowaniem i codzienną aktywnością potwierdza, jak ważne są obietnice złożone klientom i partnerom biznesowym, prowadząc społecznie odpowiedzialną działalność. Allianz Polska przywiązuje szczególną wagę do etycznego i zgodnego z prawem działania pracowników, współpracowników i pośredników ubezpieczeniowych.

W związku z powyższym wdrożone zostały zasady m.in. Kodeks Etyki Pracownika, Kodeks Etyki Agenta jak i Procedury w sprawie wykrywania i przeciwdziałania przestępczości i korupcji.

Wdrożone zasady etyki w Allianz Polska dedykowane są dla pracowników oraz współpracowników (agentów i pośredników).

Przedmiotowe zasady określają między innymi:

w zakresie działalności pracowników:

  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,zakaz dyskryminacji,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,kultura zdobywania wiedzy poprzez informację zwrotną,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,rozwój zawodowy oparty na wynikach i potencjale,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,ochrona informacji poufnych, zakaz ich wykorzystywania,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,komunikacja - niezależność mediów,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,udzielanie informacji oraz doradzanie klientom,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,potencjalne konflikty interesów z klientami,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,partnerami biznesowymi i zasady ich unikania oraz ograniczania,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,rozpatrywanie skarg,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,sprawozdawczość finansowa,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,zakaz korupcji i łapówkarstwa,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,ograniczenia w przyjmowaniu i ofiarowywaniu prezentów i innych korzyści,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,zezwolenia i uprawnienia,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,ochrona własności Grupy Allianz i bogactw naturalnych,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,zapobieganie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,zakaz bezprawnych działań,
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,konsekwencje postępowania niezgodnie z Kodeksem Etyki.
  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,ochrona pracowników w przypadku powiadomienia o działaniach nielegalnych lub wątpliwych.

w zakresie działalności agentów i pośredników:

  • profesjonalizm w ocenie ryzyka, sprzedaży produktów i w obsłudze posprzedażowej,
  • identyfikacja,
  • uczciwość wobec klientów i pracodawcy,
  • unikanie konfliktu interesów,
  • zgodność z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi,
  • czujność i obowiązki wobec ryzyka przestępstw, prania pieniędzy i finansowania terroryzmu,
  • zakaz przyjmowania niewłaściwych korzyści majątkowych,
  • szacunek,
  • zasady uczciwej obsługi klienta,
  • kompetencje i uprawnienia,
  • unikanie misselingu.

Allianz Polska dokłada staranności, aby każdy z pracowników i współpracowników swoim zachowaniem wskazywał i propagował właściwe wzorce postępowania, zgodne z wartościami Allianz Polska.

Allianz Polska, dążąc do stałego podwyższania standardów dot. przeciwdziałania korupcji i przestępstwom, ustala kierunki polityki i weryfikuje jej stosowanie we wszystkich spółkach Allianz Polska poprzez regularne kontrole, ocenę ryzyka, wdrożenie zasad dotyczących przyjmowania korzyści i zaproszeń, regularne szkolenia i inne działania propagujące zachowanie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi praktykami.

Oświadczenie na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych

Zgodnie z art. 3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2088 z dnia 27 listopada 2019 r. w sprawie ujawniania informacji związanych ze zrównoważonym rozwojem w sektorze usług finansowych („Rozporządzenie SFDR”), Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska S.A. („Towarzystwo”) poniżej przedstawia oświadczenie dotyczące strategii wprowadzania ryzyk dla zrównoważonego rozwoju w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych.

Towarzystwo oświadcza, że uwzględnia ryzyka dla zrównoważonego rozwoju w procesie podejmowania decyzji inwestycyjnych.

Zgodnie z Rozporządzeniem SFDR, ryzyka dla zrównoważonego rozwoju oznaczają zdarzenia lub warunki środowiskowe, społeczne lub związane z zarządzaniem, które – jeżeli wystąpią – mogłyby mieć istotny negatywny wpływ na wartość inwestycji.

Ryzyka zrównoważonego rozwoju, podobnie jak inne kategorie ryzyk (m.in. ryzyko rynkowe, ryzyko kredytowe), mogą mieć negatywny wpływ na wartość danej inwestycji, a przez to – na wyniki zarządzanych funduszy. W związku z tym, Towarzystwo uznało, że ​​ryzyka dla zrównoważonego rozwoju powinny być odpowiednio identyfikowane, oceniane i integrowane w procesie inwestycyjnym, uwzględniając przy tym specyfikę danej klasy aktywów oraz politykę inwestycyjną danego funduszu.

Ocena ryzyk dla zrównoważonego rozwoju stanowi integralny element procesu podejmowania decyzji inwestycyjnych. Towarzystwo dokonuje oceny ryzyk dla zrównoważonego rozwoju w ramach analizy uwarunkowań rynkowych i prawnych oraz ryzyk związanych z planowanymi lokatami. Ocena ta ma charakter opisowy i obejmuje trzy kategorie: ryzyko środowiskowe (E), ryzyko społeczne (S) i ryzyko związane z zarządzaniem (G). Na bazie przeprowadzonych analiz, każdej z tych kategorii przypisywana jest ocena odzwierciedlająca szacowany poziom ryzyka emitenta (niski, średni lub wysoki) związany z danym aspektem. Sposób uwzględniania oceny ryzyk dla zrównoważonego rozwoju (np. ograniczenie ekspozycji lub wykluczenie danego emitenta) zależy od strategii inwestycyjnej danego funduszu, a odpowiedzialność za zarządzanie ryzykiem zrównoważonego rozwoju spoczywa na zarządzającym.

Analiza i ocena ryzyka dokonywana jest z wykorzystaniem publicznie dostępnych danych rynkowych, raportów publikowanych przez emitentów oraz wiedzy eksperckiej pracowników Towarzystwa. Towarzystwo oczekuje, że dostępność danych z zakresu zrównoważonego rozwoju będzie się poprawiała, co powinno pozwolić na jeszcze bardziej precyzyjną ocenę ryzyk.

Ponadto, Towarzystwo wdrożyło i stosuje politykę zaangażowania, której celem jest m.in. poprawa nadzoru korporacyjnego spółek, będącego jednym ze źródeł ryzyk dla zrównoważonego rozwoju. Działania związane z zaangażowaniem funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez Towarzystwo w akcje i obligacje spółek, w których dokonano inwestycji obejmują: monitorowanie spółek, prowadzenie dialogu ze spółkami i komunikację z członkami organów emitentów, wykonywanie prawa głosu oraz innych praw związanych z akcjami spółek, współpracę i komunikację z innymi udziałowcami, zarządzanie faktycznymi i potencjalnymi konfliktami interesów.

Niniejsza strategia ma zastosowanie do instrumentów dłużnych i udziałowych. Ryzyka dla zrównoważonego rozwoju nie są oceniane m.in. w odniesieniu do: gotówki, depozytów, instrumentów pochodnych i funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez inne podmioty (jednostek i tytułów uczestnictwa, certyfikatów inwestycyjnych).

Towarzystwo zarządza także produktami inwestycyjnymi stworzonymi we współpracy z określonym partnerem, dostępnymi dla ograniczonej grupy klientów. W przypadku tych produktów decyzja o uwzględnianiu ryzyk dla zrównoważonego rozwoju jest podejmowana bezpośrednio we współpracy z danym partnerem.

W dniu 27.06.2025 r. Towarzystwo zmieniło treść powyższego oświadczenia w celu doprecyzowania strategii uwzględniania ryzyk dla zrównoważonego rozwoju.

Polityki wynagradzania przyjęte w TFI Allianz Polska S.A. tj. Polityka wynagradzania, Polityka wynagradzania osób pełniących kluczowe funkcje oraz Polityka wynagradzania członków organów kolegialnych, zapewniają spójność tych polityk z wprowadzaniem do działalności ryzyk dla zrównoważonego rozwoju. Polityki mają na celu m.in. opisanie zasad wynagradzania osób, do których zadań należą czynności istotnie wpływające na profil ryzyka Towarzystwa lub zarządzanych funduszy inwestycyjnych. Spójność w zakresie realizowanych polityk i strategii inwestycyjnych odzwierciedlona jest w sposobie ustalania celów indywidualnych oraz zasadach odraczania wynagrodzenia zmiennego.

  • Zasady ustalania celów: wybrane wskaźniki oceny efektywności tworzą podstawę dla celów finansowych i operacyjnych decydujących o wysokości wynagrodzenia zmiennego w Towarzystwie. Cele te uwzględniają, gdzie jest to zasadne, ryzyka dla zrównoważonego rozwoju, przez które rozumie się sytuacje lub warunki środowiskowe, społeczne lub związane z zarządzaniem, które – jeżeli wystąpią – mogłyby mieć, rzeczywisty lub potencjalny, istotny negatywny wpływ na wartość inwestycji, a przez to – na wyniki funduszy zarządzanych przez Towarzystwo. Wyniki te są jednym z głównych parametrów wpływających bezpośrednio na realizację wspomnianych celów i wysokość wynagrodzenia zmiennego, co ma prowadzić do unikania podejmowania nadmiernego ryzyka, w tym ryzyka dla zrównoważonego rozwoju.
  • Zasady odraczania wynagrodzenia zmiennego: zmienne składniki wynagrodzenia mogą nie zostać wypłacone, lub ich wypłata może zostać ograniczona, m.in. w przypadku istotnego naruszenia przepisów prawa i regulacji wewnętrznych Towarzystwa, w tym regulacji dotyczących zarządzania ryzykiem, w tym ryzykiem dla zrównoważonego rozwoju. Odraczanie zmiennej części wynagrodzenia obejmuje: członków Zarządu Towarzystwa, osoby pełniące kluczowe funkcje w Towarzystwie oraz osoby, których praca ma istotny wpływ na profil ryzyka Towarzystwa.

27 czerwca 2025 r. opublikowano oświadczenie dotyczące głównych niekorzystnych skutków decyzji inwestycyjnych dla czynników zrównoważonego rozwoju za 2024 r.

27 czerwca 2025 r. wprowadzono zmiany wynikające ze zmiany stanu faktycznego w treści ujawnienia z art. 3.

28 czerwca 2024 r. opublikowano oświadczenie dotyczące głównych niekorzystnych skutków decyzji inwestycyjnych dla czynników zrównoważonego rozwoju za 2023 r.

28 czerwca 2024 r. wprowadzono zmiany wynikające ze zmiany stanu faktycznego w treści ujawnienia z art. 5.

Znajdź potrzebny dokument
W naszym archiwum znajdziesz np. statuty, regulaminy, prospekty, ogłoszenia prawne, kluczowe informacje dla inwestorów, karty subfunduszy, rachunki nabyć,  tabele opłat, sprawozdania finansowe, skład portfeli.

TFI Allianz Polska S.A. działa na podstawie zezwolenia Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Komisja Nadzoru Finansowego) z dnia 19 listopada 2003 roku.

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Allianz Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Inflancka 4B, 00-189 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000176359, NIP 521-32-59-888, REGON 015555893, wysokość kapitału zakładowego: 69 888 000 złotych (wpłacony w całości).