Nasi konsultanci
Nasi konsultanci
Chcesz zmienić dane na polisie? Chcesz wyrazić zgodę na kontakt z Allianz i korzystać z szybkiej i wygodnej komunikacji online?
Sprawdź, jak to zrobić.
Chcesz zrezygnować z dalszego ubezpieczenia rolnego w Allianz. W takiej sytuacji musisz poinformować nas o tym. Umowa ubezpieczenia rolnego może być przez Ciebie wypowiedziana najpóźniej na jeden dzień przed zakończeniem ubezpieczenia.
Przykład: jeśli okres ubezpieczenia trwa od 1.12.2015 r. do 30.11.2016 r., to umowę możesz wypowiedzieć najpóźniej w dniu 29.11.2016 r. Jednak musisz uwzględnić to, jaką drogą złożysz wypowiedzenie.
Jeżeli zrobisz to:
Właśnie sprzedałeś lub dokonałeś aktu darowizny swojego gospodarstwa rolnego. W takiej sytuacji prawa i obowiązki rolnika wynikające z umowy ubezpieczenia budynków rolniczych oraz OC rolników przechodzą z mocy prawa na nowego posiadacza.
Jako dotychczasowy posiadacz gospodarstwa masz obowiązek pisemnego powiadomienia zakładu ubezpieczeń, w terminie 14 dni od dnia zmiany właściciela, o tej zmianie z podaniem danych osobowych osoby obejmującej gospodarstwo rolne.
WAŻNE: Po zmianie właściciela gospodarstwa rolnego polisa nie rozwiązuje się. Nabywca może kontynuować ubezpieczenie lub z niego zrezygnować. Jeśli chce zrezygnować z ubezpieczenia, musi je wypowiedzieć pisemnie. W tej sytuacji zwrot składki przysługuje rolnikowi dotychczas posiadającemu gospodarstwo rolne (zbywcy) w celu uzyskania zwrotu składki powinno zostać wysłane pismo o zwrot niewykorzystanej części składki podpisane przez dotychczasowego właściciela gospodarstwa rolnego (zbywcę).
Do przepisania polisy na nabywcę gospodarstwa rolnego konieczne są:
Jeśli przesłanie kopii aktu notarialnego jest z jakichś powodów niemożliwe, dopuszczalne jest, aby w Twoim piśmie skierowanym do nas zostały przez Ciebie wskazane następujące dane:
Jeśli nabywca chce zrezygnować z ubezpieczenia, wymagane są:
Prześlij nam:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek.
Uwaga: Jeśli zależy Ci na czasie, możemy wysłać dokument drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy zawieraniu polisy. Jeśli nie został on podany, możesz go uzupełnić podczas rozmowy telefonicznej z naszym konsultantem lub w podać go w treści przesyłanego wniosku.
Prześlij nam:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek oraz podać numer polisy, której dotyczy sprawa.
Prześlij nam:
Pamiętaj, by odręcznie podpisać wniosek oraz podać numer polisy, której dotyczy sprawa.
Prześlij nam dokumenty:
Zgłoszenie cesji może odbyć się na podstawie:
UWAGA: Jeżeli na polisie jest wymienionych kilku Ubezpieczonych, konieczna jest zgoda każdego z nich na dokonanie cesji. Potwierdzenie przyjęcia cesji odbywa się jedynie na oryginale (lub w przypadku jego zagubienia na duplikacie) polisy.
Cesja zostanie potwierdzona na oryginale polisy (lub w przypadku jego zagubienia na duplikacie polisy). W przypadku wybrania drogi korespondencyjnej, po potwierdzeniu cesji odeślemy polisę pocztą na Twój adres do korespondencji.
Prowadzisz gospodarstwo z inną osobą lub w formie spółki cywilnej.
Obowiązek ubezpieczenia budynków rolniczych i OC rolników dotyczy rolników, czyli osób fizycznych (w tym osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą), które posiadają lub współposiadają gospodarstwo rolne. Jeżeli budynki w gospodarstwie rolnym są w posiadaniu kilku osób (np. rodzeństwo dziedziczy gospodarstwo rolne po rodzicach) wystarczy, aby jeden ze współwłaścicieli zawarł umowę obowiązkowego ubezpieczenia budynków rolniczych. Podobnie jest w przypadku spółek cywilnych, gdzie posiadaczem gospodarstwa rolnego nie jest spółka tylko jej wspólnicy. W przypadku spółki cywilnej również wystarczy, aby jeden z wspólników zawarł obowiązkowe ubezpieczenie budynków rolniczych. Jednak obowiązek posiadania ubezpieczenia OC dotyczy każdego ze współwłaścicieli lub wspólników z osobna.
W celu zawarcia nowej umowy ubezpieczenia OC rolników:
UWAGA: Nie ma możliwości ubezpieczenia kilku gospodarstw w ramach jednej umowy. Każdy rolnik ma obowiązek zawrzeć ubezpieczenie OC gospodarstwa rolnego samodzielnie.
Chcesz zwiększyć sumę ubezpieczenia lub rozszerzyć zakres swojego ubezpieczenia.
W takiej sytuacji skontaktuj się ze swoim agentem w celu dokonania doubezpieczenia. Pamiętaj, że doubezpieczenie - o ile będzie możliwe - będzie się wiązało z opłatą dodatkowej składki.
Dokumenty, które będą potrzebne:
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do Ciebie drogą korespondencyjną.
Prześlij nam dokumenty:
Pismo o zmianie pokrycia dachu lub materiału ścian ubezpieczonego budynku potwierdzone odręcznym podpis właściciela polisy (Ubezpieczającego) oraz zawierające numer polisy, której dotyczy sprawa.
UWAGA: Jeśli klasa palności zmieniła się z palnego na niepalny istnieje możliwość, że zapłacona przez Ciebie składka ulegnie obniżeniu. W takiej sytuacji zadbaj, by w piśmie znalazł się numer konta, na który będziemy mogli zwrócić niewykorzystaną część składki.
Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do Ciebie drogą korespondencyjną. Jeśli zależy Ci na czasie, możemy wysłać go drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przy zawieraniu polisy. Jeśli nie został on podany, możesz go uzupełnić podczas rozmowy telefonicznej z naszym konsultantem lub w podać go w treści przesyłanego pisma.
Właściciel polisy i ubezpieczonego majątku (Ubezpieczający/Ubezpieczony) zmarł. W tej sytuacji prawa i obowiązki z polisy budynków rolniczych oraz OC rolników przechodzą z mocy prawa na spadkobiercę. Obowiązek zawiadomienia zakładu ubezpieczeń spoczywa na osobie obejmującej gospodarstwo rolne w posiadanie.
UWAGA: Polisa nie rozwiązuje się po śmierci Ubezpieczającego/Ubezpieczonego.
Spadkobierca może kontynuować ubezpieczenie lub z niego zrezygnować. Jeśli spadkobierca chce zrezygnować z ubezpieczenia, musi je wypowiedzieć pisemnie. Powyższe kwestie reguluje Ustawa z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.
Aby przepisać polisę po śmierci Ubezpieczającego/Ubezpieczonego na spadkobiercę konieczne są:
Jeśli spadkobierca chce zrezygnować z ubezpieczenia, wymagane są:
UWAGA: Aneks potwierdzający wprowadzoną zmianę wyślemy do nowego Ubezpieczającego drogą korespondencyjną. Ważne jest więc wskazanie w treści pisma adresu korespondencyjnego.