Ubezpieczenia turystyczne – proste zgłoszenie, sprawne rozpatrzenie szkody lub roszczenia 

Gdy zdarzy się coś, co jest objęte ubezpieczeniem, dzwoń po pomoc pod + 48 224 224 224 lub do Centrum Operacyjnego Mondial Assistance – numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia. Możesz liczyć na pomoc – niezależnie od miejsca, w którym jesteś i pory dnia lub nocy. 

Opłata zgodna z taryfą danego operatora

Wskaż, z jakiego ubezpieczenia zgłaszasz szkodę

Jeśli posiadasz ubezpieczenie turystyczne Allianz: 

  • Moja Podróż
  • Globtroter  
  • Open Business Travel  

Jeśli posiadasz ubezpieczenie turystyczne dawnej Avivy: 

  • Twoja Podróż 
  • W Podróży 
dotyczy ubezpieczeń turystycznych Moja Podróż, Globtroter, Open Business Travel 
Wybierz zdarzenie i sprawdź, jakie dokumenty nam dostarczyć. W trakcie rozpatrywania roszczenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Podaj swój nr telefonu lub adres email. To ułatwi nam wzajemną komunikację i przyspieszy proces rozpatrywania zgłoszenia.
Zdarzenie

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. PIR: protokół z linii lotniczej potwierdzający szkodę
  2. kopia wywieszki bagażowej i biletu lotniczego
  3. zaświadczenie o wysokości otrzymanego odszkodowania
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy z określeniem ich wartości i roku nabycia
  5. kopia polisy ubezpieczeniowej

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient). Czas likwidacji to 30 dni od momentu wpłynięcia dokumentów.

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. pisemne potwierdzenie opóźnienia bagażu od linii lotniczych, czyli dokument PIR o zaginięciu i potwierdzeniu odbioru bagażu (z datą i godziną). Property Irregularity Report to dokument wystawiany na lotnisku przez biuro rzeczy zaginionych „Lost&Found”, które obsługuje daną linię lotniczą.
  2. oryginały rachunków/paragonów za zakup art. pierwszej potrzeby
  3. pisemny opis zdarzenia
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia
  5. kopia wywieszki bagażowej oraz biletu lotniczego

Wyżej wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12 

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu 
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, gdzie zgłosić roszczenie:

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia likwidacji szkody, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient). Czas likwidacji to 30 dni od momentu wpłynięcia dokumentów.

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. protokół z hotelu o dokonanej kradzieży z włamaniem
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego(zgodnie z OWU), tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. pokwitowanie/rachunek z przechowalni bagażu
  2. zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa - kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. PIR: protokół z linii lotniczej potwierdzający szkodę
  2. kopia wywieszki bagażowej i biletu lotniczego
  3. zaświadczenie o wysokości otrzymanego odszkodowania
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy z określeniem ich wartości i roku nabycia
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12. 

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. pisemne potwierdzenie opóźnienia bagażu od linii lotniczych (PIR o zaginięciu i potwierdzenie odbioru bagażu – data, godzina)
  2. pisemny opis zdarzenia
  3. polisa ubezpieczeniowa – kopia
  4. kopia wywieszki bagażowej oraz biletu lotniczego

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych lub uszkodzonych rzeczy (jeśli oczywiście klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. pokwitowanie/rachunek z parkingu strzeżonego
  2. protokół policyjny
  3. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  4. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
  2. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  3. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. zaświadczenie od odpowiednich władz o wystąpieniu szkody
  2. faktury/rachunki za zakup utraconych rzeczy lub naprawę uszkodzonych (jeśli klient jest w ich posiadaniu)
  3. kompletna lista utraconych lub uszkodzonych rzeczy
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. czytelna kopia biletów lotniczych i kart pokładowych (boarding pass)
  2. pisemne potwierdzenie opóźnienia odlotu od linii lotniczych - liczba godzin opóźnienia (na bilecie, forma dowolna)
  3. pisemny opis zdarzenia
  4. polisa ubezpieczeniowa – kopia
  5. rachunki i paragony za zakup artykułów spożywczych

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. dokumentacja potwierdzająca powód odwołania uczestnictwa w zależności od przyczyny: dokumentacja medyczna/ potwierdzenie szkody w mieniu/ zaświadczenie od pracodawcy o rozpoczęciu pracy/ potwierdzenie od odpowiednich władz o kradzieży dokumentów niezbędnych w podróży
  2. zaświadczenie z biura podróży o wysokości potrąceń, dokonanych przez biuro w związku z rezygnacją z uczestnictwa w zagranicznej imprezie turystycznej
  3. umowa z biurem podróży – potwierdzenie wyjazdu
  4. opis zdarzenia
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. protokół policji, jeżeli była na miejscu zdarzenia
  2. opis zdarzenia przygotowany przez sprawcę szkody oraz ewentualnych świadków
  3. oświadczenie poszkodowanego o wysokości szkody oraz o ewentualnym przyjęciu zadośćuczynienia od sprawcy
  4. przy szkodzie rzeczowej: rachunki lub paragony za naprawę/zakup zniszczonej rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy. Numer telefonu znajdziesz na swoim certyfikacie ubezpieczenia.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zobacz, jak zgłosić roszczenie:

  • telefonicznie pod numerem Działu Likwidacji Szkód Centrum Operacyjne AWP P&C*
    +48 22 522 26 88
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. protokół policji, jeżeli była na miejscu zdarzenia
  2. opis zdarzenia przygotowany przez sprawcę szkody oraz ewentualnych świadków
  3. oświadczenie poszkodowanego o wysokości szkody oraz o ewentualnym przyjęciu zadośćuczynienia od sprawcy
  4. przy szkodzie rzeczowej: rachunki lub paragony za naprawę/zakup zniszczonej rzeczy
  5. polisa ubezpieczeniowa – kopia

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Mondial Assistance Sp. z o.o.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
    225 222 522.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
  2. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  3. kopię polisy ubezpieczeniowej
  4. dokumentację medyczną z diagnozą
  5. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  6. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  7. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce
Dział likwidacji szkód
ul. Domaniewska 50B,
02-672 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  1. W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:
  2. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  3. kopię polisy ubezpieczeniowej
  4. dokumentację medyczną z diagnozą
  5. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  6. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  7. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku niezgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku niezgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku zaistnienia szkody zadzwoń po pomoc do Centrum Operacyjne AWP P&C, gdziekolwiek się znajdujesz, o każdej porze dnia i nocy:

  • zgłoszenia telefoniczne pod numerem Centrum Operacyjne AWP P&C*
     +48 22 522 25 22.

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej, zgłoś roszczenie korespondencyjnie do Centrum Operacyjne AWP P&C.

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

W przypadku nie zgłoszenia szkody telefonicznie należy przesłać pocztą następujące dokumenty:

  1. opis zaistniałego zdarzenia: zachorowania bądź nieszczęśliwego wypadku
  2. kopię polisy ubezpieczeniowej
  3. dokumentację medyczną z diagnozą
  4. w razie samodzielnego opłacenia rachunków – ich oryginały wraz z dowodami ich zapłaty
  5. oryginały rachunków do opłacenia na rzecz placówki medycznej wraz z informacją na piśmie, że nie zostały uregulowane
  6. pisemną dyspozycję dotyczącą sposobu refundacji kosztów

Wymienione dokumenty należy przesłać listem poleconym (za potwierdzeniem odbioru) na adres:

AWP P&C S.A.  Oddział w Polsce

ul. Konstruktorska 12

02-673 Warszawa

Refundacja w Polsce odbywa się jedynie w polskich złotych po przeliczeniu danej waluty według średniego kursu NBP z dnia poniesienia kosztów przez ubezpieczonego, tj. podjęcia decyzji o wypłacie odszkodowania (ze względu na różnice kursowe kwota refundacji może być różna od kwoty, którą został obciążony klient).

Zwrot kosztów może nastąpić w formie:

  • przelewu bankowego na konto złotówkowe
  • przelewu bankowego na konto zagraniczne
  • przekazu pocztowego na adres zamieszkania (wyłącznie na terytorium Polski)

W przypadku umów zawieranych za pośrednictwem agentów oraz biur podróży, roszczenia z tytułu następstw nieszczęśliwych wypadków można zgłosić:

  • osobiście pod tym samym adresem.

Przy zgłaszaniu roszczeń nie obowiązuje rejonizacja.

  • wypełniony druk zgłoszenia szkody z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków

Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów:

  1. dokument potwierdzający tożsamość uprawnionego – dowód osobisty
  2. opis okoliczności wypadku/protokół policji, jeżeli było prowadzone postępowanie
  3. protokół BHP – przy wypadkach w pracy
  4. kopia dokumentacji medycznej z przebiegu leczenia i rehabilitacji
  • wypełniony druk zgłoszenia szkody z ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków

Poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów:

  1. dokument potwierdzający tożsamość uprawnionego – dowód osobisty
  2. akt zgonu ubezpieczonego
  3. zaświadczenie stwierdzające przyczynę zgonu (karta statystyczna zgonu lub diagnoza lekarska)
  4. opis okoliczności wypadku
  5. dokumentacja medyczna w zakresie niezbędnym do rozpatrzenia roszczenia
  6. protokół BHP – jeżeli wypadek jest kwalifikowany jako wypadek przy pracy
  7. orzeczenie kończące postępowanie w sprawie, sporządzone przez policję, prokuraturę lub sąd
  8. protokół sekcji zwłok, o ile była wykonana
  • pracownicy instytucji wystawiającej dany dokument
  • notariusz
  • pracownicy Wydziału Świadczeń i Szkód Osobowych w Centrali Allianz, oddziałach i Centrach Likwidacji Szkód oraz asystenci likwidatorów szkód
  • wskazani pracownicy etatowi spółek Grupy Allianz (dyrektorzy oddziałów, sekretarki i asystentki w oddziałach i agencjach wyłącznych Allianz, pracownicy Departamentu Prawnego)
  • regionalni dyrektorzy sprzedaży, menedżerowie ubezpieczeń grupowych, regionalni specjaliści ds. oceny ryzyka funkcjonujący w strukturach Departamentu Ubezpieczeń Grupowych i Osobowych
  • właściciele agencji wyłącznych Allianz
  • brokerzy posiadający pełnomocnictwo od klienta do reprezentowania jego interesów w procesie obsługi roszczeń
  • unit menedżerowie w sieci sprzedaży Allianz

Dla umów grupowych, gdzie ubezpieczającym jest zakład pracy dodatkowo dokumenty mogą poświadczyć:

  • pracownicy działu kadr, kadry kierowniczej lub księgowości macierzystego zakładu pracy ubezpieczonego
  • osoba obsługująca polisę w macierzystym zakładzie pracy ubezpieczonego
  • Przelew na wskazane konto. To najdogodniejsza i najszybsza forma rozliczenia należności. 
  • Przekaz pocztowy. Mniej wygodna i wydłużona w czasie forma rozliczenia należności. Kwota świadczenia jest dostępna w oddziale pocztowym średnio od 7 do 14 dni od momentu zatwierdzenia wypłaty świadczenia. Wydłużenie terminu rozliczenia związane jest cyklem operacyjnym poczty.
Status
Status zgłoszonej szkody możesz sprawdzić telefonicznie. 
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
Częste pytania

Jeżeli nie zgłosiłeś szkody do Centrum Operacyjnego w dniu jej powstania, z przyczyn niezależnych od siebie lub siły wyższej,  możesz zgłosić roszczenie:

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
dotyczy ubezpieczenia turystycznego Twoja Podróż, W Podróży
Pomoc w podróży
Jeżeli potrzebujesz pomocy albo chcesz umówić się do lekarza lub dentysty, zadzwoń pod numer 
+48 224 224 224 lub +48 22 205 50 60. 
Centrum Alarmowe jest czynne całą dobę (24/7).

Opłata zgodna z taryfą danego operatora

Jeżeli nie chcesz dzwonić z zagranicy, skorzystaj z formularza online, aby zamówić wizytę lub połączyć się z konsultantem za pomocą Wi-Fi
Dokumenty

Szkodę możesz zgłosić w wybrany przez siebie sposób:

  • E-mailem - napisz do nas na:
     szkody_osobowe@allianz.pl  - zgłoszenia z polisy „W Podróży”
    lub  odszkodowania@allianz.pl    - zgłoszenia z polisy „Twoja Podróż”
  • Telefonicznie - zadzwoń do nas na +48 224 224 224
  • Pocztą tradycyjną - wyślij dokumenty na adres:
    Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska S.A.
    ul. Rodziny Hiszpańskich 1
    02-685 Warszawa
  • Zgłoszenia z polisy „W Podróży”. 
  • Zgłoszenia z polisy „Twoja Podróż”. 
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora

Po zgłoszeniu szkody możemy poprosić CIę o dodatkowe dokumenty, np.:

  • W przypadku kosztów leczenia, odpowiedzialności cywilnej, bagażu podróżnego - oryginały rachunków, faktur i kwitów kasowych oraz zeznania świadków
  • W przypadku nieszczęśliwego wypadku - kopia dokumentu wyjaśniającego okoliczności i przyczynę zdarzenia, to jest protokołu wypadkowego, protokołu BHP, notatki służbowej Policji oraz postanowienia Prokuratury lub podanie adresu oraz numeru sprawy placówki prowadzącej postępowanie
  • W stosunku do Uprawnionych niepełnoletnich, gdy opiekunem nie jest rodzic - kopia prawomocnego postanowienia sądowego o ustanowieniu opiekuna prawnego lub kuratora.
  • W przypadku zlecenia wypłaty świadczenia na konto osoby lub instytucji innej niż Uprawnionego, obligatoryjnie powinno być ono poświadczone notarialnie za własnoręczność podpisu

Wszystkie dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.

Częste pytania

Otrzymasz numer zgłoszenia, dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić jego status, kontaktując się z nami telefonicznie lub przez e-mail.

Likwidator przeanalizuje Twoją sprawę i w razie potrzeby zada Ci dodatkowe pytania lub poprosi o dodatkowe dokumenty (np. protokół policyjny, kwit bagażowy). W przypadku pozytywnego rozpatrzenia sprawy otrzymasz wypłatę świadczenia lub odszkodowania.

  • Jeśli nagle zachorowałeś lub miałeś wypadek i potrzebujesz pomocy – poinformuj nas o tym najszybciej jak to możliwe, abyśmy mogli zorganizować Ci niezbędne wsparcie (np. wizytę u lekarza).
  • W przypadku kradzieży lub zniszczenia bagażu lub sprzętu sportowego zgłoś zdarzenie najpóźniej w  ciągu 7 dni od daty powrotu do Polski lub kraju zamieszkania.
  • Jeśli miałeś nieszczęśliwy wypadek – poinformuj nas o nim telefonicznie najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego zaistnienia. Jeśli z przyczyn niezależnych od Ciebie nie jest to możliwe – wtedy termin zgłoszenia zdarzenia upływa 7 dni od ustania tych przyczyn.

Jeśli nagle zachorowałeś i potrzebujesz pomocy – poinformuj nas o tym najszybciej jak to możliwe, abyśmy mogli zorganizować Ci niezbędne wsparcie (np. wizytę u lekarza).

Sposoby kontaktu:

*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
*Opłata zgodna z taryfą danego operatora
  • Zgłoszenia z polisy „W Podróży”. W wiadomości podaj numer zgłoszenia.
  • Zgłoszenia z polisy „Twoja Podróż”. W wiadomości podaj numer zgłoszenia.
Gdy używamy pojęcia „dawna Aviva” mamy na myśli spółki, które do 1.07.2022 r. działały pod nazwami: Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000002561; NIP: 526-020-99-75; REGON: 010587003; wysokość kapitału zakładowego: 82 500 000 zł (w tym kapitał wpłacony: 74 287 500 zł); Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000009857; NIP: 526-020-99-98; REGON: 010587010; wysokość kapitału zakładowego: 59 360 000 zł (wpłacony w całości); Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b 00-189 Warszawa; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000011017; NIP: 897-155-34-38; REGON: 931152953; wysokość kapitału zakładowego: 12 250 000 zł (wpłacony w całości)