Allianz udostępnia Chat Bot Messenger do zakupu polis OC i AC

www.allianz.pl - archiwum-200x130

06.12.2017

  • Allianz stawia na rozwiązania digitalne, które pomagają klientom korzystać z oferty ubezpieczyciela
  • Od grudnia Allianz daje możliwość zakupu ubezpieczenia motoryzacyjnego dzięki Facebook
  • To już druga, po polisach turystycznych, usługa Allianz z wykorzystaniem Facebook’a

 

W ostatnich latach zdecydowanie wzrosła liczba osób korzystających ze smartphone’ów. Trend, który coraz wyraźniej można zaobserwować, to łączenie się marek, korzystanie z rozwiązań już istniejących, które klienci mają i z których korzystają np. na swoim telefonie. Z Facebooka i Messengera korzysta dziś w Polsce ponad 10 mln użytkowników. Dlatego nie dziwi, że coraz więcej firm wprowadza specjalne rozwiązania, właśnie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. To pozwala być jeszcze bliżej klienta i umożliwia łatwiejszy dostęp do produktów i usług.

 

Digitalizacja – dodatek czy konieczność

O digitalizacji jest głośno od kilku lat. Wszyscy, także w branży ubezpieczeniowej, myślą dziś o digitalizacji. Firmy regularnie wypuszczają na rynek kolejne aplikacje i rozwiązania, które dzięki nowym technologiom mają pomóc klientom. – Jednak niezwykle ważne jest to, aby firmy pamiętały o podstawowej zasadzie. Każde, nawet najlepsze rozwiązanie technologiczne powinno odpowiadać na potrzeby klienta i jemu służyć. Nie sztuką jest wypuszczenie aplikacji, która nie będzie używana. Prawdziwą sztuką jest takie wykorzystanie nowoczesnych technologii, które w połączeniu z naszym produktem czy usługą, przyniesie klientom wymierne korzyści. – mówi Maciej Stankiewicz, kierownik projektów w Departamencie Digitalizacji i Strategii Klienta w Allianz. To potrzeby klienta powinny stać na pierwszym miejscu w ramach procesu tworzenia usług z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Mimo postępującej digitalizacji i trendowi, w którym każdy produkt ma aplikację mobilną, warto zastanowić się czy firma właśnie w tym obszarze musi być digitalna. To niezwykle ważne, aby odpowiednio wykorzystać potencjał technologii z usługami.

 

Allianz i Facebook

Digitalizacja jest częścią strategii Allianz – zarówno na poziomie globalnym jak i na polskim rynku. A wykorzystanie potencjału Facebook jest jednym z jej elementów. - Zdajemy sobie sprawę, że Facebook nie jest jeszcze w pełni wykorzystany przez branżę ubezpieczeniową do komunikacji z klientami i jest tu jeszcze bardzo duże pole do rozwoju. Niewiele osób wie, że może się skontaktować z ubezpieczycielem przez Messengera. To się będzie z pewnością zmieniać. Dlatego jako Allianz wprowadziliśmy rozwiązanie połączone z Facebookiem – dodaje Maciej Stankiewicz. Rozwiązanie to pozwala klientom na dostęp do produktów ubezpieczeniowych przez Messengera, w tym na zapoznanie się z ofertą oraz wyliczenie składki. Do tej pory klienci mogli w ten sposób sprawdzić ofertę ubezpieczeń turystycznych. Cały proces sprzedaży polisy turystycznej odbywa się na Messengerze. Klient opuszcza Facebooka jedynie podczas realizacji płatności, ze względu na ochronę danych osobowych i regulacje.

 

Polisa komunikacyjna przez Messengera

Od początku grudnia klienci mogą korzystać z Messengera także przy wyborze OC i AC motoryzacyjnego. Jak to działa? Klienci zainteresowani ofertą mają dwie możliwości na rozpoczęcie procesu: rozmowa za pośrednictwem Facebook Messangera lub poprzez zeskanowanie specjalnego QR Messanger code, który dostępny będzie dla klientów m.in. na plakatach i ulotkach.

W kolejnym kroku, klienci powinni zeskanować kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego oraz odpowiedź na kilka pytań – o to czy pojazd był sprowadzany z zagranicy, jaki ma przebieg oraz jaki jest planowany okres ochrony ubezpieczeniowej. Aby sfinalizować proces i zawrzeć polisę, klient musi podać miejsce, w którym się znajduje. Na tej podstawie zostanie skierowany do najbliżej znajdującego się agenta. Może również wpisać numer wybranego przez siebie agenta, z którym dokończy proces.

 

Kontakt dla mediów:

Marta Nowicka

Rzecznik Prasowy Allianz Polska

tel. kom: 534 771 534

e-mail: marta.nowicka@allianz.pl