Kontakt i obsługa

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas 224 224 224

Znajdź agenta

Umów spotkanie z agentem

Znajdź placówkę Allianz

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas 224 224 224

Oblicz składkę: samochód

Oblicz składkę: mieszkanie/dom

Oblicz składkę: podróż

Nie chcesz liczyć skladki sam?

Umów spotkanie z agentem

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas 224 224 224

Assistance i zgłoszenie szkody

Obsługa Twoich polis

Wizyta lekarska

Notowania funduszy

Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas 224 224 224

Napisz do nas

Zgłoś reklamację, uwagę

Nasza infolinia

  • Agenci
  • Kalkulator
  • Pomoc
  • Kontakt

Dobre Praktyki

Szanowni Państwo,
dla działalności Allianz Polska kluczowe jest zaufane klientów, udziałowców i kontrahentów, a także dobra reputacja firmy w jej otoczeniu społecznym. Allianz Polska każdego dnia pracuje na te wartości, dbając o najwyższe standardy i najlepsze praktyki w obsłudze klientów, a także działania zgodne z przepisami prawa i polityką Allianz Polska. Swoim zachowaniem i codzienną aktywnością potwierdza, jak ważne są obietnice złożone klientom i partnerom biznesowym, prowadząc społecznie odpowiedzialną działalność. Allianz Polska przywiązuje szczególną wagę do etycznego i zgodnego z prawem działania pracowników, współpracowników i pośredników ubezpieczeniowych.

W związku z powyższym wdrożone zostały zasady m.in. Kodeks Etyki Pracownika, Kodeks Etyki Agenta jak i Procedury w sprawie wykrywania i przeciwdziałania przestępczości i korupcji.

Wdrożone zasady etyki w Allianz Polska dedykowane są dla pracowników oraz współpracowników (agentów i pośredników). Przedmiotowe zasady określają między innymi:

w zakresie działalności pracowników:

  • zgodność prowadzenia działalności z przepisami prawa,
  • zakaz dyskryminacji,
  • kultura zdobywania wiedzy poprzez informację zwrotną,
  • rozwój zawodowy oparty na wynikach i potencjale,
  • ochrona informacji poufnych, zakaz ich wykorzystywania,
  • komunikacja - niezależność mediów,
  • udzielanie informacji oraz doradzanie klientom,
  • potencjalne konflikty interesów z klientami,
  • partnerami biznesowymi i zasady ich unikania oraz ograniczania,
  • rozpatrywanie skarg,
  • sprawozdawczość finansowa,
  • zakaz korupcji i łapówkarstwa,
  • ograniczenia w przyjmowaniu i ofiarowywaniu prezentów i innych korzyści,
  • zezwolenia i uprawnienia,
  • ochrona własności Grupy Allianz i bogactw naturalnych,
  • zapobieganie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu,
  • zakaz bezprawnych działań,
  • konsekwencje postępowania niezgodnie z Kodeksem Etyki.
  • ochrona pracowników w przypadku powiadomienia o działaniach nielegalnych lub wątpliwych.

w zakresie działalności agentów i pośredników:

  • profesjonalizm w ocenie ryzyka, sprzedaży produktów i w obsłudze posprzedażowej,
  • identyfikacja,
  • uczciwość wobec klientów i pracodawcy,
  • unikanie konfliktu interesów,
  • zgodność z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi,
  • czujność i obowiązki wobec ryzyka przestępstw, prania pieniędzy i finansowania terroryzmu,
  • zakaz przyjmowania niewłaściwych korzyści majątkowych,
  • szacunek,
  • zasady uczciwej obsługi klienta,
  • kompetencje i uprawnienia,
  • unikanie misselingu.

Allianz Polska dokłada staranności, aby każdy z pracowników i współpracowników swoim zachowaniem wskazywał i propagował właściwe wzorce postępowania, zgodne z wartościami Allianz Polska.

Allianz Polska, dążąc do stałego podwyższania standardów dot. przeciwdziałania korupcji i przestępstwom, ustala kierunki polityki i weryfikuje jej stosowanie we wszystkich spółkach Allianz Polska poprzez regularne kontrole, ocenę ryzyka, wdrożenie zasad dotyczących przyjmowania korzyści i zaproszeń, regularne szkolenia i inne działania propagujące zachowanie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i dobrymi praktykami.

Allianz Polska pragnie poinformować ponadto, że stosuje w swojej działalności zasady kodeksu etycznego, uchwalone w dniu 17 grudnia 1998 roku przez Zwyczajne Zebranie Przedstawicieli Państwowej Izby Ubezpieczeń. Zgodnie z art. 66 §2 pkt 6 Kodeksu Cywilnego "Zasady etyki w działalności ubezpieczeniowej" udostępniamy Państwu w formie elektronicznej.

Zasady etytyki - plik do pobrania 

Allianz Polska pozostawia do Państwa dyspozycji kanał komunikacji z Departamentem Zarządzania Zgodnością w celu umożliwienia poinformowania Allianz Polska o przypadkach nieuczciwego działania lub nieświadomego łamania zasad i przepisów prawa. Wszelkie tego typu informacje prosimy kierować na adres: compliance@allianz.pl

lub listownie
Departament Zarządzania Zgodnością
Allianz Polska
Ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa

Zespół Departamentu Zarządzania Zgodnością Allianz Polska