Menu back

Zgłoszenie szkody z ubezpieczeń komunikacyjnych

  Zgłoszenie szkody w pojeździe

www.allianz.pl - Zgłoszenie szkody w pojeździe

Jak zgłosić szkodę

W Allianz możesz zglosić szkodę tak, jak jest Ci najwygodniej:

  • Telefonicznie  
    Zadzwoń pod numer 224 224 224 od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00
    wybierz:
    1 – obsługa szkód i roszczeń oraz pomoc assistance 
    3 – zgłoszenie szkody / 1 – samochód i inne pojazdy
  • E-mailem
    Wyślij uzupełniony druk zgłoszenia wraz z kompletem dokumentów za pośrednictwem formularza elektronicznego (z wyjątkiem kradzieży pojazdu) lub mailem: szkody@allianz.pl 
  • Tradycyjną pocztą na adres
    TUiR Allianz Polska S.A.
    ul. Rodziny Hiszpańskich 1
    02-685 Warszawa

Zgłoszenie szkody przez telefon lub online przyspiesza rozpoczęcie procesu likwidacji szkody.

www.allianz.pl - Zgłoszenie szkody oc ac 
www.allianz.pl - Zgłoszenie szkody oc ac 
www.allianz.pl - Zgłoszenie szkody oc ac 

  Informacje o szkodzie

Co zrobić 

po wystąpieniu szkody 

  • Zrób zdjęcia, aby udokumentować przyczynę oraz szkodę 
  • Jeżeli szkodę w Twoim pojeździe wyrządził inny kierujący, spiszcie oświadczenie o kolizji drogowej wskazując kto ponosi za nią odpowiedzialność
  • Zgłoś zdarzenie na policję w przypadku wandalizmu, kradzieży z włamaniem
  • Zgłoś niezwłocznie szkodę do Allianz

Jak uzyskać

informację o szkodzie

  • On-line. Zaloguj się do serwisu szkody OC i AC (z wyłączeniem kradzieży pojazdu) status.allianz.pl
  • Telefonicznie
    zadzwoń pod numer 224 224 224
    od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00 
  • E-mailem
    Wyślij e-mail na adres szkody@allianz.pl
    wpisz w temacie wiadomości  numer szkody zgodnie z przykładem: #123-1234567#

Jak działa bezpośrednia likwidacja szkód 

Masz AC w Allianz? 

Twój samochód osobowy został uszkodzony w kolizji drogowej przez sprawcę ubezpieczonego w innym zakładzie ubezpieczeń?

  • Zapłacimy za holowanie i samochód zastępczy
  • Naprawimy Twój samochód
  • Załatwimy formalności
  • Nie stracisz zniżek

  Warsztaty partnerskie

Warsztaty partnerskie

Warsztaty rekomendowane przez Allianz

W warsztacie partnerskim Allianz:

  • Naprawisz auto bezgotówkowo
  • Nie czekasz długo na naprawę. Warsztaty współpracujące z Allianz naprawiają pojazd w możliwie najkrótszym terminie.
  • Masz zapewniony wysoki poziom obsługi. Jakość usług blacharsko-lakierniczych potwierdzają producenci i oficjalni importerzy pojazdów.

  Dokumenty potrzebne do rozpatrzenia szkód komunikacyjnych

Ubezpieczenie OC – uszkodzenia pojazdu

  1. Druk zgłoszenia szkody
  2. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego  
    Instrukcja wykonania zdjęć
  3. Prawo jazdy (jeżeli uszkodzony pojazd był w ruchu)
  4. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu – dokument potwierdzający prawo własności
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Dowód winy sprawcy zdarzenia (oświadczenie spisane ze sprawcą lub dane jednostki policji interweniującej na miejscu zdarzenia)

Ubezpieczenie OC – szkoda na osobie

  1. Druk zgłoszenia szkody
  2. Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
  3. Faktury potwierdzające poniesione koszty leczenia i rehabilitacji
  4. Numer konta bankowego, na które przelejemy odszkodowanie oraz danych jego właściciela
  5. Kopia dokumentu tożsamości
  6. Sprecyzowane roszczenia

Ubezpieczenie AC – uszkodzenie pojazdu

  1. Druk zgłoszenia szkody
  2. Prawo jazdy kierującego
  3. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
  4. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  5. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)
  6. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
    Instrukcja wykonania zdjeć
  7. Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia

Ubezpieczenie AC - szkoda w zaparkowanym pojeździe

  1. Druk zgłoszenia szkody
  2. Zdjęcia pojazdu
  3. Kopia dowodu rejestracyjnego pojazdu
  4. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  5. Nagranie z monitoringu w miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez Poszkodowanego
  6. Zdjęcia/nagranie wykonane na miejscu zdarzenia w przypadku jego posiadania przez poszkodowanego
    Instrukcja wykonania zdjęć
  7. Jeżeli za szkodę odpowiedzialna jest osoba trzecia, niezbędne jest oświadczenie lub protokół urzędowy potwierdzający okoliczności zdarzenia

Ubezpieczenie AC - kradzież elementów wyposażenia pojazdu

  1. Druk zgłoszenia szkody
  2. Zdjęcia pojazdu
    Instrukcja wykonania zdjeć
  3. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży elementów pojazdu
  4. Skan lub kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu – kopia karty pojazdu)
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)

Ubezpieczenie AC – kradzież pojazdu

  1. Druk zgłoszenia szkody
  2. Wypełnione oświadczenie dotyczące szkody kradzieżowej
  3. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży pojazdu
  4. Kopie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu
  5. Postanowienia z prokuratury o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży przedmiotowego pojazdu – kopia oryginału decyzji wyrejestrowania pojazdu
  6. Cesja Praw do pojazdu – oryginał 2 egz. podpisanych (przez właściciela i współwłaściciela, osoby upoważnione)
  7. Oryginał dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu – w przypadku zatrzymania ich przez Wydział Komunikacji zostaniesz poproszony o uzyskanie potwierdzenia zatrzymania dokumentów w urzędzie
  8. Kopie wszystkich dokumentów pochodzenia pojazdu (faktury, umowy kupna-sprzedaży, książki serwisowej, świadectwa homologacji, itp.)
  9. Kopia certyfikatów zabezpieczeń (faktury montażu itp.)
  10. Wszystkie komplety kluczyków do samochodu wraz ze sterownikami do zabezpieczeń przeciw kradzieżowych (odbierze od Ciebie rzeczoznawca Allianz)
  11. Nr kont właścicieli pojazdu lub upoważnienie do odbioru odszkodowania podpisane przez właścicieli

  Jak przesłać dokumenty

Online

wyślij uzupełniony druk zgłoszenia z kompletem dokumentów

(z wyjątkiem kradzieży pojazdu)

E-mailem

załącz dokumenty i wyślij na adres: szkody@allianz.pl

w temacie wiadomości wpisz numer szkody np.: #123-1234567#

MMS

ze zdjęciem na numer + 48 661 003 124

w treści wiadomości wpisz numer szkody np. 123-1234567

  Najczęstsze sytuacje

Potrzebny mi  pojazd zastępczy na czas naprawy mojego samochodu z OC

Jeśli potrzebujesz wynająć pojazd zastępczy na czas naprawy swojego samochodu zadzwoń do nas pod numer 224 224 224, a następnie dokonaj wyborów na infolinii w następującej kolejności:

  • 1 - obsługa szkód i roszczeń oraz pomoc assistance,
  • 4 - informacja o szkodach zarejestrowanych: 1 - szkody komunikacyjne.

Razem z naszym partnerem, cenioną na rynku ogólnopolską wypożyczalnią pojazdów, zapewnimy Ci usługę na najwyższym poziomie.

Mam Car Assistance i chcę otrzymać  pojazd zastępczy na czas naprawy mojego samochodu

Jeśli potrzebujesz wynająć pojazd zastępczy na czas naprawy swojego samochodu z ubezpieczenia assistance, zadzwoń do nas pod numer 224 224 224, a następnie dokonaj wyborów na infolinii w następującej kolejności:

  • 1 obsługa szkód i roszczeń oraz pomoc assistance: 1 wezwanie pomocy assistance.

Razem z naszym partnerem zorganizujemy dla Ciebie pojazd zastępczy w ramach posiadanego ubezpieczenia Car Assistance.

Pomoc assistance dostępna jest przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

W moim pojeździe zostały uszkodzone wyłącznie szyby

Jeżeli w pojeździe uszkodzeniu uległy wyłącznie szyby:

  • wykonaj zdjęcia uszkodzonej szyby (z widocznym logo producenta szyby), a dla zobrazowania rozmiaru zniszczeń, podczas robienia fotografii, podłóż od wewnętrznej strony pojazdu jasną kartkę papieru.
  • zgłoś szkodę.

Aby zgłosić szkodę w Allianz przygotuj:

  • dane polisy AC, ważnej na dzień szkody,
  • numer rejestracyjny pojazdu.

W celu zakończenia procesu likwidacji szkody, dostarcz niżej wymienione dokumenty. Możesz je przekazać do akt szkody po zakończeniu jej rejestracji.

  1. Zdjęcia pojazdu
  2. Wypełniony druk zgłoszenia szkody
  3. Skan/kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu - kopia karty pojazdu)
  4. Prawo jazdy kierującego (jeśli pojazd był w ruchu)
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)

UWAGA: Możesz skorzystać z usług naszego partnera w obsłudze szkód dot. szyb, który jest największym podmiotem specjalizującym się między innymi w profesjonalnych naprawach powierzchni szklanych na terenie Polski. Wystarczy powiedzieć o tym podczas zgłaszania szkody. Nasz partner skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin. Proces likwidacji Twojej szkody będzie wyglądał tak:

  • Samodzielnie uzgodnisz z naszym partnerem termin i miejsce naprawy lub wymiany szyby (W zależności od stopnia uszkodzenia szyby nasz partner oceni czy istnieje możliwość przywrócenia jej do stanu sprzed zdarzenia bez dokonywania ingerencji w konstrukcję samochodu, a w razie stwierdzenia większego zakresu uszkodzeń, dokona wymiany szyby. Dysponuje on szybami wszystkich marek pojazdów dostępnych na rynku.)
  • Podstawisz pojazd do uzgodnionego warsztatu w ustalonym czasie.
  • Przekażesz w warsztacie dokumenty niezbędne dla zakończenia procesu likwidacji.
  • Odbierzesz naprawiony pojazd, a my rozliczymy się z serwisem naprawczym, nie angażując Cię w ten proces.

Spowodowałem kolizję

Jeżeli potrzebujesz pomocy assistance, zadzwoń – bez względu na dzień tygodnia i porę – na numer 224 224 224, a następnie wybierz kolejno opcje:

  • 1 – obsługa szkód i roszczeń oraz pomoc assistance: 1 – wezwanie pomocy assistance.

Pomoc assistance dostępna jest przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

Aby zgłosić szkodę w Allianz, przygotuj:

  • dane polisy autocasco Twojego pojazdu, ważnej na dzień szkody
  • numer rejestracyjny pojazdu
  • informacje dotyczące, daty, miejsca, okoliczności zdarzenia

W celu zakończenia procesu likwidacji szkody, dostarcz niżej wymienione dokumenty. Możesz je przekazać do akt szkody po zakończeniu jej rejestracji.

  1. Zdjęcia pojazdu 
    Instrukcja wykonania zdjęć 
  2. Wypełniony druk zgłoszenia szkody
  3. Skan/kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu - kopia karty pojazdu)
  4. Prawo jazdy kierującego (jeśli pojazd był w ruchu)
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)

Sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia

Jeżeli znasz numer rejestracyjny pojazdu, którym poruszał się sprawca szkody, możesz sprawdzić w jakiej firmie wykupił ubezpieczenie OC. W tym celu możesz skorzystać z bazy osób ubezpieczonych, jaką prowadzi i udostępnia Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) 

Mając te dane, możesz zgłosić szkodę w firmie, w której ubezpieczony jest jej sprawcą.

Sprawdź, gdzie jest ubezpieczony sprawca https://www.ufg.pl

Możesz również zlikwidować szkodę z własnego ubezpieczenia Autocasco.  

Skradziono mi radio lub inne elementy pojazdu

  • Niezwłocznie po uzyskaniu informacji o szkodzie zgłoś fakt kradzieży elementów pojazdu do najbliższej miejscu zdarzenia jednostki Policji.
  • Zabezpiecz we własnym zakresie pojazd, aby uniknąć dalszych zniszczeń.
  • Zgłoś szkodę w Allianz podając:
  • dane polisy autocasco pojazdu, ważnej na dzień szkody,
  • numer rejestracyjny pojazdu.

W celu zakończenia procesu likwidacji szkody, dostarcz niżej wymienione dokumenty. Możesz je przekazać do akt szkody po zakończeniu jej rejestracji.

  1. Zdjęcia pojazdu  Instrukcja wykonania zdjęć
  2. Wypełniony druk zgłoszenia szkody
  3. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży elementów pojazdu
  4. Skan/kopia dowodu rejestracyjnego uszkodzonego pojazdu (w przypadku zatrzymania dowodu – kopia karty pojazdu)
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta lub upoważnienie do odbioru odszkodowania przez serwis/warsztat naprawczy)
  6. Faktura dokumentująca naprawę pojazdu (w przypadku rozliczenia fakturowego)

Doznałem obrażeń ciała w wyniku wypadku komunikacyjnego

Aby zgłosić szkodę osobową w Allianz przygotuj:

  • dane polisy odpowiedzialności cywilnej pojazdu sprawcy wypadku, ważnej na dzień szkody
  • numer rejestracyjny pojazdu sprawcy wypadku
  • informacje dotyczące, daty, miejsca, okoliczności zdarzenia

W celu zakończenia procesu likwidacji szkody, dostarcz niżej wymienione dokumenty. Możesz je przekazać do akt szkody po zakończeniu jej rejestracji.

  1. Wypełniony druk zgłoszenia szkody
  2. Dokumentacja medyczna z przebiegu leczenia (karty informacyjne, historia choroby, wyniki badań itp.)
  3. Faktury potwierdzające poniesione koszty leczenia i rehabilitacji
  4. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta oraz dane właściciela)
  5. Kopia/skan dokumentu tożsamości
  6. Sprecyzowanie roszczenia (opisz, czego oczekujesz od Allianz)

 

Podstawa prawna:

Art. 444. § 1. W razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia naprawienie szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na żądanie poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć z góry sumę potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się inwalidą, także sumę potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu.

  • 2. Jeżeli poszkodowany utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy zarobkowej albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły widoki powodzenia na przyszłość, może on żądać od zobowiązanego do naprawienia szkody odpowiedniej renty.
  • 3. Jeżeli w chwili wydania wyroku szkody nie da się dokładnie ustalić, poszkodowanemu może być przyznana renta tymczasowa.

Art. 445. § 1. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym sąd może przyznać poszkodowanemu odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.

  • 2. Przepis powyższy stosuje się również w wypadku pozbawienia wolności oraz w wypadku skłonienia za pomocą podstępu, gwałtu lub nadużycia stosunku zależności do poddania się czynowi nierządnemu.
  • 3. Roszczenie o zadośćuczynienie przechodzi na spadkobierców tylko wtedy, gdy zostało uznane na piśmie albo gdy powództwo zostało wytoczone za życia poszkodowanego.

Art. 361. § 1. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.

  • 2. W powyższych granicach, w braku odmiennego przepisu ustawy lub postanowienia umowy, naprawienie szkody obejmuje straty, które poszkodowany poniósł, oraz korzyści, które mógłby osiągnąć, gdyby mu szkody nie wyrządzono.

Bliska mi osoba poniosła śmierć w wyniku wypadku komunikacyjnego

Aby zgłosić szkodę osobową w Allianz przygotuj:

  • dane polisy odpowiedzialności cywilnej pojazdu sprawcy wypadku, ważnej na dzień szkody
  • numer rejestracyjny pojazdu sprawcy wypadku
  • informacje dotyczące, daty, miejsca, okoliczności zdarzenia

W celu zakończenia procesu likwidacji szkody, dostarcz niżej wymienione dokumenty. Możesz je przekazać do akt szkody po zakończeniu jej rejestracji.

  1. Wypełniony druk zgłoszenia szkody
  2. Akt zgonu osoby zmarłej
  3. Dokumenty potwierdzające pokrewieństwo i prawo do uzyskania świadczenia (akt urodzenia, akt małżeństwa itp.)
  4. Faktury potwierdzające poniesione koszty pogrzebu
  5. Dyspozycja wypłaty odszkodowania (numer konta oraz dane właściciela)
  6. Kopia/skan dokumentu tożsamości osoby zgłaszającej roszczenie
  7. Sprecyzowanie roszczenia (opisz, czego oczekujesz od Allianz)

Podstawa prawna:

Art. 446. § 1. Jeżeli wskutek uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia nastąpiła śmierć poszkodowanego, zobowiązany do naprawienia szkody powinien zwrócić koszty leczenia i pogrzebu temu, kto je poniósł.

  • 2. Osoba, względem której ciążył na zmarłym ustawowy obowiązek alimentacyjny, może żądać od zobowiązanego do naprawienia szkody renty obliczonej stosownie do potrzeb poszkodowanego oraz do możliwości zarobkowych i majątkowych zmarłego przez czas prawdopodobnego trwania obowiązku alimentacyjnego. Takiej samej renty mogą żądać inne osoby bliskie, którym zmarły dobrowolnie i stale dostarczał środków utrzymania, jeżeli z okoliczności wynika, że wymagają tego zasady współżycia społecznego.
  • 3. Sąd może ponadto przyznać najbliższym członkom rodziny zmarłego stosowne odszkodowanie, jeżeli wskutek jego śmierci nastąpiło znaczne pogorszenie ich sytuacji życiowej.
  • 4. Sąd może także przyznać najbliższym członkom rodziny zmarłego odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę.

Skradziono mi pojazd

Zgłoś fakt kradzieży pojazdu niezwłocznie – nie później niż w ciągu 24 godzin od jej wystąpienia lub uzyskania o niej informacji:

  • zawiadamiając policję (w miejscu zdarzenia – zarówno w kraju, jak i za granicą),
  • zawiadamiając Allianz.

Aby zgłosić szkodę w Allianz, przygotuj:

  • dane polisy autocasco skradzionego pojazdu, ważnej na dzień szkody
  • numer rejestracyjny pojazdu
  • informacje dotyczące, daty, miejsca, okoliczności zdarzenia

W celu zakończenia procesu likwidacji szkody, dostarcz niżej wymienione dokumenty. Możesz je przekazać do akt szkody po zakończeniu jej rejestracji.

  1. Druk zgłoszenia szkody
  2. Wypełnione oświadczenie dotyczące szkody kradzieżowej
  3. Kopia notatki policyjnej potwierdzającej zgłoszenie kradzieży pojazdu
  4. Kopie dowodów osobistych wszystkich właścicieli pojazdu
  5. Postanowienia z prokuratury o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży przedmiotowego pojazdu – kopia oryginału decyzji wyrejestrowania pojazdu
  6. Cesja Praw do pojazdu – oryginał 2 egz. podpisanych (przez właściciela i współwłaściciela, osoby upoważnione)
  7. Oryginał dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu – w przypadku zatrzymania ich przez Wydział Komunikacji zostaniesz poproszony o uzyskanie potwierdzenia zatrzymania dokumentów w urzędzie
  8. Kopie wszystkich dokumentów pochodzenia pojazdu (faktury, umowy kupna-sprzedaży, książki serwisowej, świadectwa homologacji, itp.)
  9. Kopia certyfikatów zabezpieczeń (faktury montażu itp.)
  10. Wszystkie komplety kluczyków do samochodu wraz ze sterownikami do zabezpieczeń przeciw kradzieżowych (odbierze od Ciebie rzeczoznawca Allianz)
  11. Nr kont właścicieli pojazdu lub upoważnienie do odbioru odszkodowania podpisane przez właścicieli

W wyniku szkody spadła wartość mojego pojazdu

RUW – rynkowy ubytek wartości pojazdu

Jeżeli uważasz, że w związku z uszkodzeniem Twojego pojazdu zgłoszonym z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych, mogła nastąpić utrata jego wartości handlowej, zgłoś roszczenie:

  • telefonicznie, dzwoniąc na numer 224 224 224 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 18.00),
  • pisemnie: przesyłając roszczenie bezpośrednio do akt szkody.
Szkoda całkowita

Jeżeli ustalone przez Allianz koszty naprawy przekroczą określoną w warunkach ubezpieczenia wartość rozliczymy Twoją szkodę jako całkowitą. Ta wartość to:

  • 70% w przypadku szkody AC wg ogólnych warunków ubezpieczenia
  • lub 100% wartości pojazdu w stanie nieuszkodzonym w przypadku szkody OC

PAMIĘTAJ: szkoda całkowita zależy od wysokości kosztów naprawy a nie od możliwości jej przeprowadzenia. Orzeczenie szkody całkowitej nie zawsze oznacza więc, że pojazd nadaje się do „kasacji”.

  Przebieg likwidacji szkody

  • Szybka ścieżka likwidacji

  • Tradycyjna ścieżka likwidacji

  • Oględziny rzeczoznawcy

  • Kosztorys naprawy wykonany przez Allianz

  • Naprawa w wybranym przez siebie warsztacie

  • Decyzja o przyznaniu odszkodowania i jego wypłata

  • Terminy likwidacji szkód z ubezpieczenia AC

  • Terminy likwidacji szkód z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych

Szybka ścieżka likwidacji

Przeznaczona jest dla szkód nieznacznych rozmiarów, gdy nie ma konieczności oględzin uszkodzonego pojazdu, a naprawę planujesz wykonać we własnym zakresie, nie dokumentując jej rachunkami z warsztatu.

  1. Zgłoś szkodę.
  2. Dokładnie opisz okoliczności kolizji oraz uszkodzenia samochodu. Możesz przesłać samodzielnie wykonane zdjęcia.
    Instrukcja wykonania zdjęć
  3. Poczekaj na ofertę (czyli oszacowaną na podstawie Twojego zgłoszenia wartość naprawy pojazdu) – przekażemy Ci ją telefonicznie lub mailowo w ciągu 3 dni roboczych.
  4. Zaakceptuj złożoną propozycję.
  5. Poczekaj na przelew – pieniądze otrzymasz szybko i bez zbędnych formalności na wskazane przez Ciebie konto. Nie musisz potwierdzać naprawy pojazdu, przesyłać rachunków lub faktur.

Tradycyjna ścieżka likwidacji

Ta ścieżka jest stosowana w przypadku szkód złożonych, gdy konieczne są oględziny uszkodzonego pojazdu, a naprawę chcesz zlecić wybranemu warsztatowi, dokumentując ją rachunkami lub fakturami.

  1. Zgłoś szkodę. Dokładnie opisz okoliczności kolizji oraz uszkodzenia samochodu. Możesz przesłać samodzielnie wykonane zdjęcia. 
    Instrukcja wykonania zdjęć
  2. Podczas zgłoszenia szkody podaj adres, gdzie znajduje się uszkodzony pojazdu i numer telefonu do kontaktu. Wykwalifikowany rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą telefonicznie w ciągu 2 dni roboczych, aby ustalić wygodny dla Ciebie termin oględzin.
  3. Podczas oględzin, rzeczoznawca zweryfikuje posiadane przez Ciebie dokumenty, dokona oceny zakresu uszkodzeń oraz oceni wysokość szkody.
  4. Rzeczoznawca może przygotować wypłatę nawet w dniu oględzin, jeśli zgromadzona dokumentacja jest wystarczająca, aby Allianz przyjął odpowiedzialność za szkodę oraz jeśli zaakceptujesz kwotę odszkodowania zaproponowaną przez rzeczoznawcę.
  5. Gdy nie akceptujesz kwoty zaproponowanej przez rzeczoznawcę, otrzymasz od niego dokument określający zakres uszkodzeń – kosztorys, który zostanie Ci przekazany niezwłocznie (zgodnie z Twoją dyspozycją: mailem lub listem). Dokument ten otrzyma również warsztat upoważniony przez Ciebie do przeprowadzenia naprawy samochodu.
  6. Warsztat przeprowadzi naprawę pojazdu na podstawie otrzymanego z Allianz kosztorysu. W porozumieniu z Allianz ustali zastosowaną technologię oraz koszty naprawy. Po jej zakończeniu prześle nam fakturę za naprawę.
  7. Przesłana faktura zostanie sprawdzona w zakresie zgodności z ustaleniami pomiędzy warsztatem i Allianz.
  8. W zależności od podjętej przez Ciebie decyzji w zakresie realizacji płatności, odszkodowanie zostanie przesłane Tobie lub upoważnionemu warsztatowi. Decyzja dot. sposobu rozliczenia likwidacji szkody należy do Ciebie. Zapytamy Cię o to podczas rejestracji szkody, ale możesz zmienić zdanie do czasu zakończenia likwidacji.

Oględziny rzeczoznawcy

Podczas rejestracji szkody nasz likwidator doradzi Ci najbardziej optymalny sposób likwidacji. Jeżeli zachodzi konieczność wykonania oględzin uszkodzonego pojazdu, wykwalifikowany rzeczoznawca skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 dni roboczych od zakończenia rejestracji, aby ustalić wygodny dla Ciebie termin i miejsce oględzin.

Likwidacja szkody może zakończyć się na tym etapie, jeśli:

  • kwota odszkodowania zaproponowana przez rzeczoznawcę jest dla Ciebie satysfakcjonująca,
  • zostały dostarczone wszystkie dokumenty i informacje niezbędne dla zakończenia procesu.

Rzeczoznawca może również przygotować dla Ciebie płatność w dniu spotkania.

Kosztorys naprawy wykonany przez Allianz

Kosztorys naprawy jest sporządzany przez rzeczoznawcę w przypadku, gdy nie zdecydujesz się na kwotę zaproponowaną przez rzeczoznawcę podczas oględzin. Rzeczoznawca przygotuje go niezwłocznie po oględzinach i przekaże Ci go, zgodnie z Twoją dyspozycją - mailem lub listownie. Kwota widniejąca na kosztorysie stanowi wysokość odszkodowania, którą możemy przekazać na Twoje konto, bez konieczności dokumentowania naprawy pojazdu.

Mając kosztorys, możesz:

  • skorzystać z naszej rekomendacji warsztatu, który wykona naprawę zgodnie z przygotowanym kosztorysem lub
  • wybrać samodzielnie warsztat.

W obu przypadkach rozliczymy szkodę na podstawie faktury VAT za naprawę.

Naprawa w wybranym przez siebie warsztacie

Decydując się na zlecenie naprawy pojazdu warsztatowi i rozliczenie na podstawie faktur, poinformuj o tym Allianz, zanim warsztat przystąpi do naprawy. To konieczne, aby uzyskać akceptację przewidywanych kosztów.

Kosztorys wykonany przez warsztat zostanie sprawdzony przez rzeczoznawcę Allianz pod kątem zgodności uszkodzeń z okolicznościami powstania szkody. Informacja o wyniku zostanie przesłana Tobie lub do warsztatu (jeżeli został upoważniony przez Ciebie do naprawy i odbioru odszkodowania).

Rozliczenie nastąpi po przedstawieniu faktur i będzie miało formę:

  • bezgotówkową – jeżeli warsztat został upoważniony przez Ciebie do naprawy i odbioru odszkodowania,
  • gotówkową (przelew na Twoje konto) – jeżeli samodzielnie rozliczasz się z warsztatem.

Decyzja o przyznaniu odszkodowania i jego wypłata

Informację o przyznaniu odszkodowaniu  lub odmowie jego przyznania otrzymasz w formie pisemnej decyzji. Każdorazowo w jej treści zawarte są informacje o trybie odwołania się od stanowiska ubezpieczyciela.

Decyzja, w jaki sposób rozliczysz się z nami, należy do Ciebie. Zapytamy Cię o to podczas rejestracji szkody, ale możesz zmienić swoją decyzję do czasu zakończenia likwidacji.

Kwotę odszkodowania możemy przekazać:

  • na Twoje konto bankowe lub przekazem pocztowym (jeżeli nie posiadasz konta bankowego),
  • na konto bankowe warsztatu, który dokonał naprawy pojazdu.

Terminy likwidacji szkód z ubezpieczenia AC

Termin zakończenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego i wynosi:

  • 30 dni od dnia zgłoszenia szkody (zgodnie z art. 817 k.c.),
  • 30 dni + 14 dni od dnia zgłoszenia szkody (Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela albo wysokości świadczenia okazało się niemożliwe, świadczenie powinno być spełnione w ciągu 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe).

Bezsporną część świadczenia ubezpieczyciel powinien spełnić w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia szkody.

Zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z dnia 10 listopada 2015 r., poz. 1844 z późn. zm.) - jeżeli w terminach określonych w ustawie lub umowie zakład ubezpieczeń nie wypłaci odszkodowania lub świadczenia jest zobowiązany do pisemnego zawiadomienia osoby zgłaszającej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemożności zaspokojenia zgłaszanych roszczeń w całości lub części.

W przypadku wystąpienia nieuzasadnionej zwłoki w postępowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do świadczenia przysługują odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie przewiduje innej wysokości odsetek.

Terminy likwidacji szkód z ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych

Termin zakończenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami Ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. nr 124, poz. 1152 z późn. zm.). Wynosi on:

  • 30 dni licząc od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie (zgodnie z art. 14 ust. 1),
  • 30 dni + 14 dni, jednak nie więcej niż 90 dni od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie ( zgodnie z art. 14 ust. 2: gdyby w terminie 30 dni nie było możliwe wyjaśnienie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń albo wysokości odszkodowania, odszkodowanie powinno być wypłacone w ciągu 14 dni od dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe, nie później jednak niż w terminie 90 dni).
  • powyżej 90 dni - przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest możliwe jedynie w przypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń lub też określenie wysokości odszkodowania uzależnione jest od toczącego się postępowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, zakład ubezpieczeń jest prawnie zobowiązany do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego we własnym zakresie i zastosowanie tego przepisu jest możliwe jedynie w szczególnych przypadkach.

Bezsporną część świadczenia (czyli uznaną przez ubezpieczyciela do wypłaty) zakład ubezpieczeń jest zobowiązany wypłacić w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia szkody. Osoba uprawniona do odszkodowania nie może odmówić przyjęcia kwoty bezspornej, przy czym jej przyjęcie nie zamyka drogi do dochodzenia dalszych roszczeń. Trzeba pamiętać, że dochodzenie tych roszczeń nie będzie jednak możliwe wówczas, gdy zostanie zawarta ugoda - ugoda jest umową, jej postanowienia wiążą obie strony. Jej rozwiązanie wymaga porozumienia się obu stron i w praktyce jest mało realne. W przypadku wypłaty kwoty bezspornej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem zaznaczyć, iż nie stanowi ona pełnego zaspokojenia zgłaszanych roszczeń.

W przypadku niemożności zaspokojenia roszczeń poszkodowanego w całości lub w części w terminie 30 dni zakład ubezpieczeń jest zobowiązany wskazać na piśmie przyczyny zwłoki, jak również przypuszczalny termin zajęcia ostatecznego stanowiska co do wypłaty odszkodowania. Zgodnie z art. 14 ust. 3a powołanej wcześniej ustawy, w przypadku niewypłacenia przez zakład ubezpieczeń odszkodowania w przewidzianych terminach lub niedopełnienia obowiązku powiadomienia poszkodowanego na piśmie o przyczynach zwłoki i przypuszczalnym terminie wypłaty odszkodowania, poszkodowany ma możliwość powiadomienia o tych nieprawidłowościach Komisję Nadzoru Finansowego, która zastosuje wówczas przewidziane prawem środki nadzorcze. W przypadku wystąpienia nieuzasadnionej zwłoki w postępowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu dodatkowo przysługuje roszczenie o odsetki ustawowe.

  Nasi partnerzy w likwidacji szkód komunikacyjnych

  • Szkody szybowe

  • Wynajem pojazdu

Szkody szybowe

W razie uszkodzenia szyby / szyb w pojeździe Allianz oferuje swoim Klientom uproszczony tryb likwidacji.

Wystarczy

  • wykonać zdjęcia uszkodzonej szyby (logo producenta, zdjęcia  uszkodzeń),
  • zgłosić szkodę.

W zakresie obsługi szkód szybowych współpracujemy z ogólnopolską siecią naprawy i wymiany szyb samochodowych, obecną na polskim rynku od ponad 20 lat, będącą wiodącym producentem szyb dla branży motoryzacyjnej – firmą Nord Glass Sp. z o.o. www.nordglass.pl 

Nasz partner może pomóc zarówno w przypadku niewielkiego uszkodzenia szyby polegającego na drobnym odprysku (możliwa jest wówczas naprawa szyby i przywrócenie jej do stanu sprzed zdarzenia bez dokonywania ingerencji w konstrukcję samochodu), jak i w razie pęknięcia lub stłuczenia szyby (następuje wówczas jej wymiana). Nord Glass dysponuje szybami wszystkich marek pojazdów (również oryginalnymi).

W przypadku podjęcia decyzji o skorzystaniu z usług Nord Glass wystarczy więc pozostawić taką informację na infolinii Allianz: (224 224 224, pon. – pt. 8:00 – 18:00).

Nasz partner kontaktuje się z właścicielem pojazdu w ciągu dwóch godzin i ustala termin oraz miejsce naprawy / wymiany szyby.

Właścicielowi pojazdu pozostanie jedynie dostarczenie samochodu we wskazane miejsce.

Cała obsługa szkody, włącznie z pokryciem kosztów usługi leży po stronie Allianz.

Wynajem pojazdu

W sytuacji, gdy Twój samochód posiada uszkodzenia uniemożliwiające bezpieczne poruszanie się nim po kolizji, oferujemy możliwość wynajęcia pojazdu zastępczego na okres związany z naprawą uszkodzeń.

Ogólnopolska wypożyczalnia samochodów zapewnia nam flotę niezawodnych pojazdów w klasie odpowiadającej klasie pojazdu uszkodzonego. Skorzystanie z oferowanego przez nas pojazdu zastępczego to minimum  formalności i maksimum komfortu oraz gwarancja pokrycia kosztów bezpośrednio przez Allianz.

W razie braku zainteresowania tym rozwiązaniem, oferujemy możliwość otrzymania gotówki stanowiącej ryczałt z tytułu niemożności poruszania się własnym pojazdem.

Potrzebę pomocy w zakresie najmu pojazdu zastępczego zgłoś:

Nasi likwidatorzy udzielą wyczerpujących informacji na ten temat.

W sytuacji skorzystania z usługi wynajmu pojazdu zastępczego oferowanego przez inną niż współpracująca z Allianz firmę zastrzegamy możliwość weryfikacji stawki dobowej najmu do maksymalnej wysokości stawek dziennych najmu pojazdu zastępczego organizowanego przez Allianz.

Stawki za wynajem auta 

  Czegokolwiek potrzebujesz  - zadzwoń 224 224 224

Assistance 24h

www.allianz.pl - Assistance Allianz  

Pomoc Assisstance jest dostępna całą dobę.

Szkody i roszczenia

www.allianz.pl - Szkody i roszczenia 

Szkodę lub roszczenie zgłoś wygodnie przez telefon lub online. 

Obsługa polisy

www.allianz.pl - Obsługa polisy 

Doradca służy Ci pomocą przez telefon. Wiele spraw załatwisz online.